14.06.2024 / 11:05
StoryEditor

Wszystkie stacje własne spółki Mol Polska przeszły rebranding. Pora na placówki franczyzowe

Stacja Mol (mat. prasowe)
Wszystkie stacje własne spółki Mol Polska – 273 lokalizacje – zmieniły już barwy na docelowe. Tym samym ok. 70 proc. sieci spółki operuje pod marką Mol. Kolejnym istotnym krokiem będzie rebranding przeszło stu stacji franczyzowych. Spółka będzie też rozwijać sieć punktów koncepcyjnych Fresh Corner, oferujących pełną ofertę spożywczą i gastronomiczną Mol.

– Mamy za sobą ważny etap. W nieco ponad rok, pół miesiąca przed pierwotnie zakładanym terminem, zmieniliśmy barwy prawie ¾ sieci, wszystkich naszych stacji własnych, co ma niebagatelny wpływ na widoczność i rozpoznawalność marki Mol na polskim rynku. Udało się to mimo wyzwań, których przy procesach inwestycyjnych nie brakuje, a wynikających przede wszystkim z faktu, że każda stacja wymagała indywidualnego i elastycznego podejścia – mówi Richard Austen, prezes Mol Polska.

Wizualizacje nowego wyglądu stacji opracowywane były przez cztery wyspecjalizowane agencje – trzy z Polski i jedną z Włoch. Same prace na stacjach realizowane były przez kilkadziesiąt lokalnych przedsiębiorstw remontowych, współpracujących z dedykowanym zespołem ekspertów Mol Polska.

W najintensywniejszych momentach procesu działania były prowadzone na ponad 20 stacjach jednocześnie. Poszczególne lokalizacje wymagały też różnego nakładu pracy – rebranding mniejszych stacji w niektórych przypadkach mógł trwać zaledwie cztery dni, podczas gdy większe wymagały nawet do trzech tygodni.

Rebranding stacji nie ograniczał się tylko do zmiany barw i logotypów, prace wymagały również m.in. montażu nowych urządzeń, np. dystrybutorów, ekspresów, czy przebudowy wnętrz stacji, np. wstawiania dodatkowych okien na potrzeby punktów Fresh Corner.

Czas na rebranding stacji franczyzowych

– Płynnie przechodzimy do rebrandingu stacji franczyzowych. To wciąż ok. 30 proc. sieci, które czeka zmiana barw, ale jesteśmy nie tylko bogatsi o dotychczasowe doświadczenia. Warto podkreślić, że do naszej sieci dołączyli w ostatnim czasie nowi partnerzy franczyzowi, których stacje od razu przeszły rebranding. Pierwsze obserwowane przez nas efekty są bardzo obiecujące, ponieważ po zmianie marki widzimy w tych lokalizacjach wzrosty sprzedaży rzędu 20-30 proc. To dobre prognostyki dla naszych przyszłych partnerów – podkreśla Piotr Pyrich, dyrektor ds. rynku detalicznego w Mol Polska.

Rozwój konceptu Fresh Corner

Równolegle z rebrandingiem stacji paliw spółka rozwija też sieć konceptów Fresh Corner, w których kierowcy mogą skorzystać z pełnej oferty gastronomicznej Mol Polska. Aktualnie w sieci działa 51 konceptów Fresh Corner, a do końca roku spółka chce mieć łącznie 69 punktów na terenie całego kraju.

Dalszy rozwój i optymalizacja sieci stacji na istniejących i potencjalnych nowych rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej to ważny kierunek, jaki segmentowi detalicznemu (usług konsumenckich) wyznacza zaktualizowana w tym roku strategia długoterminowa Grupy Mol – Shape Tomorrow. Grupa będzie też nadal przekształcał stacje paliw, rozszerzając i wzmacniając ofertę gastronomiczną. To niektóre z działań, które pozwolą temu segmentowi osiągać do 2030 r. wynik EBITDA w wysokości 1 mld USD rocznie.

28.04.2025 / 17:21
StoryEditor
Krakowski Kredens wraca do gry i zatrudnia nowych menedżerów. Czy będzie to udany comeback?
Paulina Vieuxmaire, członek zarządu i dyrektor generalna spółki SC Premium, która przejęła prawa do marki Krakowski Kredens, podkreśla, że wraca ona na rynek z nową energią (fot. materiały prasowe)

Sklep sieci Krakowski Kredens w stołecznym centrum handlowym KEN Center reaktywowany. Paulina Vieuxmaire, członek zarządu i dyrektor generalna spółki SC Premium, która przejęła markę Krakowski Kredens, zapowiada, że wraca ona na rynek z nową energią.

Tak jak zapowiadaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl, w kwietniu br. sieć Krakowski Kredens, którą zarządza obecnie nowy właściciel – spółka SC Premium, znowu zacz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2025 / 18:03
StoryEditor
Jak Polacy planowali świąteczne wydatki? Ilu było gotowych zadłużyć się, byle w Wielkanoc móc "jeść, pić i popuszczać pasa"? [BADANIE]
Przed świętami w sklepach jest sporo drożej niż przed rokiem (fot. UCE Group)

Jak wynika z badania "Wielkanocny portfel/wydatki Polaków" przeprowadzonego na zlecenie B2 Impact, 43 proc. respondentów stara się oszczędzać na święta, choć dopuszcza pewne ustępstwa. Co piąty trzyma się sztywnego budżetu, a 13 proc. otwarcie deklaruje, że nie zamierza się ograniczać – bo święta to dla nich czas wyjątkowy, kiedy można sobie pozwolić na więcej. Dla nich Wielkanoc to czas, który zasługuje na wyjątkową oprawę – nawet jeśli oznacza to dodatkowe obciążenie finansowe.

Sposób planowania wydatków wielkanocnych różni się w zależności od płci, wieku i miejsca zamieszkania. Kobiety częściej niż mężczyźni planują ścisły budżet (22 proc. wobec 18 pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 06:54