11.02.2025 / 17:00
StoryEditor

Żabka TAXI - sieć przewiezie klientów taksówką! W aplikacji Żappka debiutuje usługa stworzona wspólnie z Freenow [NASZ NEWS]

Żabka TAXI - Żabka we współpracy z Freenow będzie wozić klientów taksówkami

Żabka we współpracy z Freenow udostępni swoim klientom możliwość zamówienia taksówki bezpośrednio w aplikacji Żappka - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Testowana przez sieć handlową po cichu w ostatnich tygodniach usługa zacznie być wdrażana lada moment, a skorzystać z niej będzie można w 25 największych miastach Polski - wszędzie tam, gdzie działa Freenow. Inną nowością w Żappce będzie sprzedaż biletów komunikacji miejskiej.

Wszystko wskazuje na to, że nowa usługa wystartuje oficjalnie już w środę 12 lutego, a w ciągu najbliższych tygodni będzie udostępniana etapowo użytkownikom Żappki. W aplikacji największej sieci franczyzowej w Polsce pojawi się sekcja "Przejazdy", która do tej pory - podczas pilotażu - udostępniona była jedynie wąskiemu gronu osób. Redakcja portalu wiadomoscihandlowe.pl miała już okazję się z nią zapoznać.

Taksówką nie tylko do Żabki

Żabka wdraża usługę przewozów taksówkarskich wspólnie ze specjalistą w tej dziedzinie, firmą Freenow, jednak do zamówienia taxi nie będzie potrzebne łączenie kont w obu aplikacjach. Do podróżowania wystarczy klientom Żappka, bezpośrednio w której będzie można podać punkt początkowy, cel podróży i opłacić przejazd. Za korzystanie z taksówki użytkownicy Żappki zdobywać będą punkty lojalnościowe (tzw. żappsy), które z kolei będzie można wymienić na kupony zniżkowe na kolejne przejazdy.

- Jako lider, wyznaczający trendy w branży retail, niedawno wynieśliśmy naszą aplikację na wyższy poziom. Dzięki współpracy z wewnętrznymi i zewnętrznymi partnerami, wpisującej się w rozwój naszego ekosystemu wspólnych korzyści dla użytkowników, nasi klienci zyskują coraz szerszą dostępność ciekawych ofert - mówi Łukasz Gawęda, dyrektor ds. superaplikacji w Żabka Polska. - Teraz, chcąc jeszcze bardziej rozwinąć potencjał Żappki i oszczędzać czas naszych klientów, postawiliśmy na nowe funkcjonalności, jak zakup biletów komunikacji miejskiej czy możliwość zamówienia taksówki - dodaje.

image
Klienci Żabki będą mogli zamówić taksówkę bezpośrednio w aplikacji Żappka (źródło: screeny z Żappki)
FOTO: fot. źródło: Screeny Z Żappki

Przypomnijmy, że nowa, mocno odświeżona wersja Żappki udostępniona została klientom w październiku 2024 r. Firma chwaliła się, że pozwoli to na "wykorzystanie potencjału płynącego z całej grupy". To wtedy w apce pojawiły się sekcje dedykowane ofercie gastronomicznej, cateringowi dietetycznemu, a także sekcja Żabki Jush, umożliwiająca zakupy online z dostawą. W osobnej zakładce zgrupowano usługi, których oferta od tamtej pory zdążyła się już poszerzyć m.in. o ubezpieczenia komunikacyjne i oraz ubezpieczenia turystyczne. Już wcześniej Żabka umożliwiała m.in. naprawę telefonu, kupno doładowań do gier czy nadanie paczek.

Inną nowością, jaka lada moment pojawi się w Żappce, będzie możliwość kupna biletów komunikacji publicznej. Żabka uruchomi tę usługę we współpracy z mPay. Sieć wierzy, że klienci wybiorą tę formę zapłaty za bilet, zamiast stania w kolejce do kasy lub korzystania z biletomatu. Żabka będzie ich do tego zachęcać, rozdając żappsy za kupno biletów bezpośrednio w aplikacji.

Żabka tworzy superaplikację

Nowa, tak odległa od core businessu Grupy Żabka usługa jak przewozy taksówkarskie, to kolejny krok firmy w kierunku stworzenia tzw. superaplikacji. Żabka pracuje nad tym już od dłuższego czasu, ale w ostatnich miesiącach prace te się nasiliły, m.in. właśnie w związku z debiutem odświeżonej wersji aplikacji, co dało nowe możliwości rozwoju i pozwoliło na wdrożenie dodatkowych usług. Dlaczego Żabka idzie aż tak szeroko?

- Wprowadzając kolejne usługi, aplikacja przypomina o sobie klientom, zachęca do korzystania i nagradza za nie, buduje lojalność, próbuje wygrać rywalizację z pozostałymi aplikacjami. Znużenie nadmiarem aplikacji i porzucanie korzystania z nich na rzecz jedynie największych to jedna z bolączek detalistów. Jedną z odpowiedzi jest zostanie superaplikacją, a te często kojarzą ze sobą różne usługi - finansowe, ubezpieczeniowe, dostaw, mobilności, które już są obecne w aplikacji sieci Żabka - co dodatkowo wpisuje się w sedno działalności sieci convenience, jakim jest oszczędność czasu i wygoda - komentuje dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Magdalena Filip, Retail Business Unit deputy director w PMR Market Experts.

Ekspertka zauważa, że popularność takich platform multiusługowych, choć nie stricte związanych z handlem spożywczym, zaobserwować można na rynkach azjatyckich. - Przykładem jest aplikacja Grab, której hasłem jest "Everyday everything". Dzięki różnorodnym usługom, sieć ma szanse wpisać się w codzienną rutynę konsumentów, poprzez np. odbiór zamówień, wypłatę gotówki, skorzystania z usług transportowych i zyskać na znaczeniu, jakie będą jej gotowi przypisać - mówi Magdalena Filip.

Przedstawicielka PMR podkreśla, że dodatkowe usługi mają potencjał zwiększania ruchu w sklepie i stwarzają możliwości sprzedaży krzyżowej. Jak zauważa Filip, wskaźnik cross-sellingu dla usług w sieci Żabka wyniósł w 2023 r. 48,1 proc. - Na etapie IPO sieć zapowiadała dalszy rozwój usług, co obecnie realizuje - dodaje ekspertka.

Żappka goni dwie inne aplikacje

O tym, że Żabka szykuje się do uruchomienia nowej usługi z obszaru mobility, wiedzieliśmy już od kilku tygodni. Zdradził to w styczniowym wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl Wojciech Krok, dyrektor zarządzający Żabka Future. - Mobility rozumiane jako transport osób, z szerokim zasięgiem geograficznym, zostanie uruchomione w ramach naszej aplikacji. Jeżeli okaże się, że nasi klienci są skłonni skorzystać z nowych usług, będziemy pracować nad kolejnymi, aby zapewnić klientom produkty i usługi convenience rozumiane jak najszerzej, czyli wychodzące poza produkty spożywcze czy dania gotowe – zapowiedział w styczniu Krok.

Menedżer pytany, czy Żabka planuje wprowadzić wynajem aut lub hulajnóg, stwierdził, że firma "rozważa różne środki transportu". - Już niebawem będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów. Analizujemy wiele obszarów, w których możemy rozwijać działalność, wykorzystując synergie m.in. z naszą fizyczną siecią sklepów - stwierdził w wywiadzie szef Żabka Future. Dziś wiemy już, co dokładnie miał na myśli.

Z badania PMR zrealizowanego w 2024 r. wynika, że 79 proc. Polaków korzysta z mobilnych aplikacji zakupowych. Liderami pod tym względem są Moja Biedronka oraz Lidl Plus, które dominują zarówno pod względem popularności na urządzeniach mobilnych, jak i rzeczywistego wykorzystania. Trzecia pozycja przypada Żappce.

- Najczęściej konsumenci w Polsce mają dwie aplikacje mobilne sieci spożywczych (25 proc.) lub trzy aplikacje (22 proc.). Rzadziej jest to jedna aplikacja (15 proc.), a na taką pozycję jedynej aplikacji najczęściej mogą liczyć aplikacje sieci dyskontowych - zauważa Magdalena Filip. - Z kolei użytkownicy aplikacji Żappka na ogół mają więcej aplikacji mobilnych sieci spożywczych. Średnia w tej grupie to 4,19 aplikacji i to tylko spożywczych, a to znaczy, że rozpraszają między nimi swoją uwagę, zaangażowanie i lojalność - dodaje przedstawicielka PMR.

Pora na usługi finansowe

Usługi - zarówno te w aplikacji, jak i te udostępniane poza nią - to dla Żabki oczko w głowie. Dyrektor zarządzający Żabka Polska Adam Manikowski w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl udzielonym pod koniec 2024 r. przyznał, iż jest to przestrzeń, w której sieć widzi "bardzo duży potencjał". - Oferta gastronomiczna to ważny filar naszej strategii. Chcemy, by nasze produkty z kategorii street food miały dobrą, powtarzalną jakość w świetnej cenie. Tak samo będzie w sferze usługowej. Nie ma bowiem innego gracza na rynku, który w takim stopniu może rozwinąć usługi jak Żabka. Przykładowo mogą to być usługi finansowe - stwierdził Manikowski.

- Nasz model wymaga rygorystycznego patrzenia na różnego rodzaju pokusy. Nie chcemy podnosić sprzedaży, oferując produkty non-food w ramach naszego programu lojalnościowego. Mamy świadomość, że długofalowo nie są to rozwiązania dla naszego modelu. Natomiast usługi pasują do Żabki. Mamy już zaplecze technologiczne w postaci znakomitej aplikacji. To doskonała platforma pozwalająca budować konkurencyjność. Za jej sprawą rozwiniemy właśnie usługi finansowe - dodał dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Na uwagę, że kilka takich usług zostało już wdrożonych, Manikowski stwierdził: "Tak, są one realizowane, ale nie mamy jeszcze spójnego ekosystemu. Pracujemy nad jego stworzeniem. Po wdrożeniu świetnego oprogramowania będziemy mogli odnieść sukces również w tym obszarze".

CZYTAJ TAKŻE: Superaplikacje gorącym tematem w branży retail. Sieci handlowe będą w nie inwestować!

28.04.2025 / 09:07
StoryEditor
Z Kauflandu do Biedronki. Sieć dyskontów ma nowego dyrektora operacyjnego
Grzegorz Kozub (fot. za: LinkedIn)

Grzegorz Kozub został dyrektorem operacyjnym w Jeronimo Martins - spółce, do której należy sieć dyskontów Biedronka. Dla menedżera jest to powrót na stare śmieci po niemal dziewięciu latach spędzonych w Kauflandzie.

Nowy dyrektor operacyjny Jeronimo Martins poprzednio związany był już z tą firmą w latach 2009-2016. Pracował tam najpierw jako area manager, a następnie jako district manage...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.04.2025 / 13:51
StoryEditor
Majonez Dekoracyjny Winiary czy Kielecki: który króluje w Wielkanoc 2025?
Majonez Kielecki vs Majonez Dekoracyjny Winiary. Kto wygrał ranking w 2025 (fot. Paweł Mikos)

Temat majonezu w niektórych domach w Wielkanocy wywołuje bardziej ożywione dyskusje niż sondaże prezydenckie. Zatem, który majonez jest „naj”? Sprawdziliśmy ranking majonezów pod kątem popularności i tych najzdrowszych. Który z nich został królem Wielkanocy – Majonez Kielecki czy Dekoracyjny Winiary?

W artykule przeczytasz:

  • Co musi zawierać dobrej jakości majonez?
  • Ile kosztuje majonez w sklepach przed Wielkanocą 2025?
  • Jaki majonez jest najbardziej popularny przed Wielkanocą 2025?
  • Ranking najzdrowszych majonezów
  • Kto jest królem wielkanocnego stołu? Paragony rozstrzygające ​

     

Majonez jest jednym z tych produktów, który najbardziej kojarzy się ze świętami Wielkanocy. Jest idealny do jako składnik sałatek i jako dodatek do jajek.

Co musi zawierać dobrej jakości majonez?

Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych (IJHARS) podkreśla, że dobrej jakości majonez powinien zawierać następujące składniki: olej roślinny, musztardę, żółtka jaj kurzych – odpowiedzialne za emulgację i nadające kremową konsystencję, ocet lub sok z cytryny – dodające kwaskowatości i działające jako konserwant oraz przyprawy.

Natomiast majonezy typu light lub lekkiego zawierają o co najmniej 30% mniej składnika odżywczego, na przykład tłuszczu, w porównaniu z regularnymi produktami.

– 100 g majonezu to ok. 650-700 kcal, a 1 łyżka to mniej więcej tyle samo kalorii, co 6 kostek mlecznej czekolady – ostrzegają eksperci z Centrum Respo.

Ile kosztuje majonez w sklepach przed Wielkanocą 2025?

W tym tygodniu Agencja ASM opublikowała specjalną edycję koszyka zakupowego. Tym razem wzięto pod lupę ceny 30 produktów niezbędnych do przygotowania wielkanocnych potraw. A to oznacza, że tym razem eksperci przyjrzeli się także cenom najpopularniejszych majonezów w poszczególnych sieciach.

Okazało się, że Majonez Winiary (400 ml) był najtańszy w Polomarkecie – 6,99 zł, a najdrożej w Dino – po  9,32 zł. Natomiast Majonez Kielecki (500 ml) miał najniższą cenę w Dino –7,29 zł, a najdroższy był w Intermarche – 13,39 zł.

Więcej na ten temat w artykule: Sensacyjni liderzy koszyka wielkanocnego ASM! Lidl poza podium, Biedronka droższa od Polomarketu.

image

Sensacyjni liderzy koszyka wielkanocnego ASM! Lidl poza podium, Biedronka droższa od Polomarketu

Jaki majonez jest najbardziej popularny przed Wielkanocą 2025?

Oto jakiego majonezu najczęściej używają Polacy w kuchni zapytał Ogólnopolski Panel Badawczy

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 63% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 01:11