22.04.2024 / 17:07
StoryEditor

Żabka robi mocny skręt w kierunku gastronomii. Poszerza ofertę i wkrótce ruszy z intensywną kampanią marketingową

Żabka chce być największą siecią streetfoood‘ową w Polsce (fot. materiały prasowe)
Żabka ma ambicje być największą siecią streetfood‘ową w Polsce. Drogę do tego celu mają jej zapewnić specjalne piece instalowane w sklepach w bardzo szybkim tempie. A to jeszcze nie wszystko.

Wspomniane piece jeszcze w tym miesiącu mają działać w pięciu tysiącach, czyli w blisko połowie sklepów Żabka w Polsce. Władze sieci zapowiadają, że do końca br. w urządzenia te będzie wyposażonych już 7 tys. placówek.

W Żabce jak w McDonaldzie

Instalacja pieców ma pozwolić sklepom znaczącą rozszerzyć ofertę gastronomiczną. Umożliwiają one bowiem serwowanie klientom produktów takich, jak zapiekanki, burgery, frytki, churrosy, nuggesty, chicken popsy, stripsy z kurczaka, a także zestawów z frytkami.

Produkty te, dostępne w ramach oferty Prosto z Pieca, w marcu br. były już zresztą przez sieć intensywne promowane za pomocą ulotek z kuponami rabatowymi, wzorowanych na kuponach znanych z sieci McDonald‘s.

Analogii do amerykańskiej sieci będzie więcej. Żabka ma bowiem zamiar instalować w sklepach specjalne kioski do samodzielnego składania zamówień (więcej informacji na ten temat podamy na portalu wiadomoscihandlowe.pl już wkrótce).

Z kolei 22 maja ruszy intensywna kampania w mediach, promująca streetfood‘ową ofertę Żabki.

Sklep czy lokal gastronomiczny?

Mocny skręt sieci w kierunku gastronomii dobitnie oddają słowa Przemysława Kijewskiego, dyrektora ds. operacyjnych w spółce Żabka Polska, który 22 kwietnia podczas konferencji Żabka Biznes Expo, adresowanej do franczyzobiorców sieci stwierdził "Od dziś wszyscy pracujemy w gastronomii".

Pokazuje go także sklep sieci Żabka otwarty w kwietniu br. w poznańskim centrum handlowym Avenida z bardzo rozbudowaną ofertą gastronomiczną, a także strefą, w której można produkty z tej oferty skonsumować. 

05.06.2025 / 17:39
StoryEditor
Eksperci alarmują: Ukryte koszty produkcji rolno-spożywczej to aż 10 proc. globalnego PKB. Czas poznać prawdę? [RAPORT]
Stoisko owocowo-warzywne (Shutterstock)

Według danych FAO za rok 2023, globalna wartość ukrytych kosztów zdrowotnych i środowiskowych systemów rolno-spożywczych wynosi ok. 12,7 biliona dolarów, co daje 35 miliardów dolarów dziennie. To niemal 15 razy więcej niż PKB Polski. Tymczasem zastosowanie diety planetarnej, zwanej fleksitariańską, może ograniczyć te straty, w tym zapobiec nawet 11 milionom przedwczesnych zgonów na świecie, a zarazem ograniczyć ryzyko m.in. chorób układu krążenia, a co za tym idzie kosztów ich leczenia - podaje think tank Żywność dla Przyszłości w opublikowanym właśnie raporcie „Ile naprawdę kosztuje produkcja żywności? Koszty środowiskowe i zdrowotne”.

Kwota 12,7 biliona dolarów stanowi niemal 10 proc. globalnego PKB. Na tę wartość składają się m.in. straty spowodowane emisją gazów cieplarnianych i degradacją środowiska (ok. 3...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.06.2025 / 13:38
StoryEditor
Marka Sinsay chce podbić stepy Azji Centralnej. Grupa LPP ma bardzo ambitne plany ekspansji

Ogłoszona w kwietniu strategia LPP zakłada m.in. przyspieszenie rozwoju Sinsay na nowych rynkach zagranicznych. Potentat odzieżowy, obecny już w Europie Środkowo-Południowej, spogląda na Azję Centralną. Największy dotychczas plan ekspansji zaplanowany jest z rozmachem.

Grupa LPP ogłasza plany ekspansji międzynarodowej marki Sinsay. Na początku sierpnia zaplanowane jest otwarcie pierwszego salonu w Uzbekistanie, gdzie do końca roku sieć sprz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 23:18