21.06.2024 / 14:02
StoryEditor

Izabela Franke, Future Mind: Nie ma lojalności. Żyjemy w erze zero consumer. Walka toczy się o czytanie intencji konsumentów

Retail Trends 2024 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Skupianie się przez retailerów na sztucznej inteligencji, którą znamy dzisiaj to przegapienie tego, co wydarzy się w niedalekiej przyszłości, za mniej więcej dwa lata. Dziś walka Big Techów toczy się o dane z sensorów – mówiła Izabela Franke z Future Mind podczas debaty "Lojalność w czasach AI i nowych technologii, czyli marketing nowej generacji" na Retail Trends 2024.

UWAGA!!! Kongres Retail Trends 2024 już za nami, ale już teraz wiemy, że kolejna edycja w roku 2025 z pewnością się odbędzie. Jeżeli nie chcesz jej przegapić i wcześniej zagwarantować sobie miejsce na tej kluczowej dla polskiego handlu detalicznego imprezie, to wypełnij formularz i bądź z nami w kontakcie!

FORMULARZ WSTĘPNEJ REJESTRACJI NA RETAIL TRENDS 2025

 

Izabela Franke, Head of Advisory w Future Mind, podkreśliła, że dzisiejsze modele AI, czyli przede wszystkim LLM (Large Language Model) jest zbudowana na wiedzy z internetu, z różnych źródeł, które są tekstami, zdjęciami, filmami. Są biegłe w generowaniu treści na podstawie podpowiedzi.

– Gdyby rozwój AI miał się opierać tylko na tych danych, to za dwa lata ten proces musiałby się zatrzymać. Potrzebny jest nowy typ danych. Nie skupiajcie się na LLM-ach, myślcie o LAM, czyli Large Action Models. To są dane, które mówią, jaki wykonać następny krok – mówiła Franke. (LAM skupiają się na zrozumieniu działań i koordynowaniu sekwencji działań w celu osiągnięcia określonych celów – red.).

Walka Big Techów o dane z sensorów

– Obecnie trwa bitwa o facial computing, czyli urządzenia, w których – według gigantów technologicznych, jak Apple – chodzi o to, abyśmy inaczej doświadczali świat, a tak naprawdę chodzi o czytanie naszych intencji. Sensory odczytują je szybciej niż my pomyślimy, czy coś nam się podoba lub nie podoba. Walka wszystkich Big Techów toczy się teraz o dane z sensorów. Połączenie technologii z wiedzą psychosocjologiczną jest walutą. Na podstawie tego, jak szybko ktoś chodzi, jesteście w stanie ocenić, czy jest introwertykiem czy ekstrawertykiem i dopasować do tego komunikację marketingową..Takich obszarów jest mnóstwo. Już teraz żyjemy w świecie pełnym sensorów, sam telefon ma ich kilkadziesiąt. Marketerzy powinni na to patrzeć – tłumaczyła Izabela Franke.

Zauważyła jednak, że jest też druga strona medalu. Future Mind wydało raport „Żyjesz w phygitalu choć o tym nie wiesz”. Na jego potrzeby Polacy zostali zapytani o to, jak funkcjonują w świecie phygitalu i czy go rozumieją? Jakie emocje i odczucia wzbudzają w nich konkretne nowinki? Czy postrzegają otaczającą ich technologię jako szansę czy jako zagrożenie?

Nawet entuzjaści widzą zagrożenia

– Zapytaliśmy też o sztuczną inteligencję. Polacy świetnie oceniają wykorzystanie sztucznej inteligencji w usługach, w tworzeniu nowych produktów. A zarazem ponad 70 proc. entuzjastów technologii obawia się o swoją prywatność. Tym, czym będą musiały firmy zarządzić, jest bezpieczeństwo danych – wybór pomiędzy tym, jakie dane musicie mieć i jak je wykorzystać, a jak na to zareagują użytkownicy – podkreśliła Izabela Franke.

Według niej lojalność konsumencka nie istnieje. – Żyjemy w erze zero consumer, która oznacza zero lojalności wobec marek i sklepów, zero cierpliwości i objawia się m.in. płynnym przechodzeniem między kanałami sprzedaży. Definicję kanałów sprzedaży wymyślił biznes. Dla klientów to jest channel free. Konsumenci zero nie lubią średniej półki – oszczędzają, by sięgać po produkty premium. Są wrażliwi na punkcie własnego zdrowia i ekologii. Myśląc o projektowaniu doświadczeń trzeba o tym pamiętać – przestrzegła ekspertka z Future Mind.

image
Partnerzy kongresu Retail Trends 2024
FOTO: fot. Wiadomoscihandlowe.pl

 

29.04.2025 / 22:24
StoryEditor
Europejski producent mięsa sprzeda swój polski zakład. Dlaczego chce się go pozbyć?
Juha Ruohola, CEO HK Foods

Fiński koncern HKFoods zdecyduje wkrótce o przyszłości swojego polskiego zakładu pod Świnoujściem. Obecnie firma prowadzi analizy dotyczące przyszłość zakładu specjalizującego się w produkcji boczku.

Fińska firma HK Foods poinformowała, że rozpoczęła "wstępne analizy w celu oceny przyszłości swojego zakładu produkcyjnego w Świnoujściu w Polsce, w tym potencjalnej sprzedaży t...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.04.2025 / 12:06
StoryEditor
Nowy numer "Wiadomości Handlowych" już dostępny! W środku: Stefan Hoppe/Kaufland, nowe źródła przychodów, oczekiwania przedwyborcze, dyskonty non-food [SPIS TREŚCI]
Sprawdź, o czym piszemy w najnowszym numerze ”Wiadomości Handlowych”

Oczekiwania branży handlowej związane z wyborami prezydenckimi, trendy opakowaniowe, debiut Biedronki na rynku słowackim, kluczowe wnioski z kongresu Retail Trends 2025 - to tylko niektóre z licznych tematów, jakie poruszamy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 2/2025). W magazynie znajdziecie także obszerny wywiad ze Stefanem Hoppe, prezesem Kaufland Polska, jak również ranking największych sieci dyskontów non-food w Polsce.

O czym piszemy w najnowszym numerze "Wiadomości Handlowych"?

- Na temat nowej strategii dla polskiego rynku, w tym planów rozwoju i komunikacji z konsumentami, a także bu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 00:49