Wyniki Blix Awards 2025 w sektorze retail opierają się na rozbudowanym badaniu konsumenckim, obejmującym opinie ponad 145 tysięcy osób z całej Polski. Na podstawie ich głosów wyłoniono spośród 121 sieci handlowych te, które cieszą się największym zaufaniem klientów, przyznając aż 42 nagrody główne.
Dodatkowo 15 wyróżnień trafiło do marek wytypowanych przez Kapitułę Blix Awards, złożoną z ekspertów rynku retail i FMCG. Celem Kapituły było wskazanie sieci, które aktywnie przyczyniają się do rozwoju branży.
W tym roku program „Blix Awards – Wybór Konsumentów” obejmował 5 kategorii retail. Trendy i Nowości oraz Omichannel Roku są nowymi obszarami, w których respondenci ocenili aktywność sieci.
– Coraz więcej konsumentów płynnie porusza się między światem cyfrowym a sklepami stacjonarnymi. Dlatego tak ważna jest spójność cen i informacji o dostępności produktów między kanałami. Liczy się możliwość wygodnego korzystania z aplikacji mobilnej podczas zakupów stacjonarnych – komentuje wprowadzenie nowych kategorii Marcin Lenkiewicz, wiceprezes Grupy Blix i wiceprzewodniczący Kapituły
Jak podsumowuje dr Krzysztof Łuczak, główny ekonomista Grupy Blix i wiceprzewodniczący Kapituły, okazuje się, że klienci zwracają coraz większą uwagę na innowacje, wygodę i spójność doświadczenia zakupowego. To pokazuje, że działania podejmowane przez retailerów – od wprowadzania nowych konceptów sklepów i usług po integrację online i offline – są realnie zauważane i doceniane przez konsumentów.
Zwycięzcy i wyróżnieni w poszczególnych kategoriach to:
- Promocja Roku – Biedronka, Kaufland, Intermarché, Żabka, Twój Market, Media Expert, Sinsay, Hebe, Allegro, Pepco, Jysk i Leroy Merlin. Ponadto wyróżnione zostały sieci: Smyk, Temu, Black Red White oraz Jula.
- Innowacyjna Sieć Roku – Lidl, Kaufland, POLOmarket, Żabka, Topaz, Empik, CCC, Rossmann, Allegro, Action, IKEA oraz Castorama. Wyróżnione zostały także sieci: Stokrotka, RTV Euro AGD, Duży Ben, Dr. Max Drogeria, Salony Agata i PSB Mrówka.
- Zdrowa Żywność – Oferta Roku – Aldi, Auchan, Carrefour Market, Moje Sklepy i Chata Polska to tegoroczni laureaci. Wyróżniona została sieć sklepów Dino.
- Trendy i Nowości – Netto, Carrefour, Lewiatan, Żabka, Chorten, Neonet, H&M, Super-Pharm, Erli, KiK, Home&You, Bricomarché. Wyróżniono także sieci: Maxi Zoo, Avia, DM Drogerie i OBI.
- Omnichannel Roku – Decathlon.
W edycji Blix Awards 2025 nastąpił przełom w metodologii oceny marek sektora FMCG. Po raz pierwszy o przyznaniu tytułu zwycięzcy zdecydowały obiektywne dane o rzeczywistych intencjach zakupowych Polaków.
Badanie objęło ponad 140 milionów produktów dodanych do list zakupowych w aplikacji BLIX w ciągu 12 miesięcy. Dzięki temu uzyskane wyniki prezentują najbardziej wiarygodny obraz preferencji konsumentów.
Na tej podstawie wyłoniono 25 producentów FMCG, których produkty najczęściej pojawiały się na listach użytkowników BLIX. Zwycięzcy to marki, które konsekwentnie łączą wysoką jakość, dostępność i atrakcyjną ofertę, budując przy tym trwałe relacje z konsumentami.
– To ogromna zmiana jakościowa, bo nie pytamy już konsumentów, co planują kupić, tylko obserwujemy, co rzeczywiście trafia na ich listy zakupowe. Dzięki temu lepiej rozumiemy prawdziwą intencję zakupową i to, które marki są naprawdę obecne w życiu codziennym Polaków – nie tylko rozpoznawalne, ale i realnie wybierane – komentuje Tomasz Jabłońsk, prezes zarządu Grupy Blix i przewodniczący Kapituły Blix Awards.
Wśród laureatów FMCG znalazły się marki: Animex Foods, Mlekovita, Danone YoPRO, Kujawski, Winiary, Lubella, Kinder, Lay’s, Lisner, Pudliszki, Dr.Oetker, Coca-Cola, Tymbark, Żywiec, Jacobs, Persil, Vileda, Fairy, Domestos, Nivea, Dove, Colgate, Gillette, Pampers oraz Purina.
Merytoryczne prelekcje i znakomici eksperci na scenie podczas gali Blix Awards
Prelekcje ekspertów to nieodłączny element Blix Awards. W tym roku uczestnicy wydarzenia mogli wysłuchać inspirujących wystąpień uznanych specjalistów z branży na temat zmian i kierunku, w którym zmierza polski handel.
Wśród prelegentów znaleźli się: Janusz Piechociński, były Wiceprezes Rady Ministrów i Minister Gospodarki RP, Prezes Izby Przemysłowo-Handlowej Polska-Azja, Piechociński Consulting; Artur Kurasiński, przedsiębiorca, inwestor, twórca; dr Michał Lutostański, Partner Associate, Strategy z firmy Deloitte; Ewa Sech, Commercial Director Advanced Solutions oraz Monika Hasslinger-Pawlak, Strategic Insights Manager z YouGov; Kamila Sondej, Account Manager oraz Agnieszka Antecka, Business Development Director Innovation z firmy Kantar Polska; dr Krzysztof Łuczak oraz Marcin Lenkiewicz, Członkowie Zarządu z Grupy Blix.
Organizatorem plebiscytu „Blix Awards – Wybór Konsumentów” od 2020 roku jest Grupa Blix, firma zarządzająca 3 aplikacjami smart shopping nr 1 w Polsce: Blix, Zdrowe Zakupy i Qpony, oraz 2 aplikacjami działającymi za granicą: Blix Romania i Blix Ukraine. Każdego roku Grupa Blix dociera do milionów shopperów, realnie wpływając na ich codzienne decyzje zakupowe.
Partnerzy Blix Awards 2025
Partner Strategiczny – Deloitte
Partner Merytoryczny – Kantar Polska
Partner Analityczny – UCE Research
Partner Medialny – Wiadomości Handlowe
