13.12.2023 / 10:20
StoryEditor

Czas na debatę o przyszłości branży mięsnej!

Debata  pod patronatem Stowarzyszenia Rzeźników i Wędliniarzy ”Czy branża spożywcza wyjdzie z kryzysu silniejsza?” podczas Kongresu Mięsnego & Roślinnych Alternatyw 2023
W 2024 r. prognozowany strony spadek cen surowca może sprzyjać poprawie rentowności branży mięsnej. Wiele wskazuje również na to, że konsumenci będą skłonni wydawać więcej na produkty mięsne, choć zapewne nie zrezygnują z wypracowanych w ostatnich latach strategii oszczędnościowych. Sytuacja zmierza w kierunku pewnej stabilizacji, aczkolwiek wciąż mamy do czynienia z wieloma wyzwaniami – i to m.in. o nich będziemy rozmawiać na Kongresie Mięsnym & Roślinne Alternatywy 2024.

Chociaż są przesłanki, aby na przyszły rok spoglądać z ostrożnym optymizmem, to zarówno przedsiębiorcy, jak i konsumenci nadal zmagają się z wieloma problemami, na czele z rosnącą inflacją. Podczas Kongresu Mięsnego & Roślinne Alternatywy 2024 będziemy dyskutować o tym, jakie strategie przyjmą firmy wobec zmieniających się trendów rynkowych i niestabilnej sytuacji surowcowej. Pogłowie świń w Polsce systematycznie maleje. Nierozwiązanym problemem pozostaje też afrykański pomór świń (ASF).

W trakcie konferencji zapytamy szefów największych firm mięsnych o to, w jakich obszarach będą szukać nowych potencjałów rozwojowych i innowacji. Czy wciąż widzą oni potencjał do optymalizacji procesów, do zwiększenia wydajności i efektywności?

Według analityków wzrost realnych dochodów krajowych konsumentów powinien sprzyjać w przyszłym roku konsumpcji mięsa, a więc również wydatkom na produkty mięsne. Zaproszeni na kongres eksperci opowiedzą m.in. o tym czy w 2024 r. kontynuowany będzie wzrost przychodów w całym sektorze? Czy jego tempo nie będzie słabsze niż w poprzednich latach?

Przyjrzymy się też danym na temat zakupów oraz konsumpcji mięsa i wędlin. Przypomnijmy, że aktualnie statystyczny Polak zjada rocznie 73,2 kg mięsa drobiowego, wieprzowego i wołowego. To więcej niż średnia europejska, która wynosi 67,9 kg. Jak będzie kształtować się spożycie produktów mięsnych w najbliższej przyszłości?

Obecnie aż 89 proc. mieszkańców naszego kraju spożywa mięso częściej niż raz w tygodniu. Gdzie je kupują? Jakie rodzaje mięsa i jego przetworów cieszą się największą popularnością? Na Kongresie Mięsnym & Roślinne Alternatywy pokażemy najnowsze dane również na te tematy.

Na Kongresie Mięsnym & Roślinne alternatywy spotykają się menedżerowie zarówno z czołowych firm mięsnych, jak i roślinnych, przedstawiciele handlu, dystrybucji, dostawcy dóbr i usług dla branży, a także naukowcy, eksperci i analitycy rynkowi.

Głównym celem Kongresu Mięsnego & Roślinne Alternatywy jest dostarczenie uczestnikom rzetelnej wiedzy na temat kondycji rynku, najważniejszych trendów, innowacji i perspektyw branży. Szczególny nacisk kładziemy na metody praktycznego wykorzystania informacji i analiz płynących z badań rynku i zachowań konsumentów. Chcemy podnosić poziom rozeznania biznesowego i wspierać menadżerów w drodze do sukcesu na trudnym rynku mięsa.

Zarejestruj się do 8 stycznia, aby skorzystać z promocyjnej ceny biletu na Kongres Mięsny & Roślinne Alternatywy.

12.11.2025 / 16:59
StoryEditor
Żabka miała złożyć sieci Carrefour propozycję przejęcia części biznesu. Są też inni oferenci [NIEOFICJALNIE]
Carrefour w Bukareszcie (Shutterstock)

Carrefour Rumunia miał otrzymać od spółki Żabka Polska ofertę przejęcia części biznesu, według nieoficjalnych doniesień tamtejszej prasy. Na liście oferentów mają być także francuski Auchan oraz miejscowi przedsiębiorcy, którzy rozwijają sieć sklepów Dedeman.

Carrefour dostał ofertę od Grupy Żabka?

Grupa Carrefour ma być zainteresowana zakończeniem działalności w Rumunii. Jak ustalił nieoficjalnie tamtejszy portal biznesowy Profi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.11.2025 / 14:04
StoryEditor
Dino – lokalny bohater czy killer małych sklepów? Komu naprawdę odbiera klientów?
Na zdj. sklep Dino w Dawidach Bankowych k. Warszawy (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Dynamiczny rozwój sieci Dino wywołuje coraz większe emocje w branży handlowej. Dla jednych to przykład polskiego sukcesu, dla innych jest to zagrożenie dla lokalnych sklepów, które nie są w stanie konkurować z rosnącą skalą sieci należącej do Tomasza Biernackiego.

Dino jest fenomenem polskiego rynku detalicznego. Sieć supermarketów z Krotoszyna pokazała, że na niezwykle trudnym i konkurencyjnym rynku można znaleźć własną niszę i z sukcese...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. listopad 2025 21:46