06.05.2022 / 12:58
StoryEditor

Strefa Start-upów powered by foodtech.ac na Retail Trends 2022. Co rosnący rynek zamienników mięsa oznacza dla strategii asortymentowych i działów zakupowych

Podczas kongresu Retail Trends będzie można spotkać przedstawicieli wielu firm produkujących zamienniki mięsa/zdjęcie ilustracyjne (fot. Sundry Photography / Shutterstock)
W 2021 r. wartość rynku roślinnych zamienników produktów zwierzęcych, w tym mięsa i nabiału, wzrosła w Polsce do 1,5 mld zł. Nawet eksperci z branży foodtech nie spodziewali się takiego skoku. Szybki rozwój kategorii i zmiany w preferencjach konsumentów zmuszą sieci handlowe do zmian w polityce asortymentowej. Jak będą wyglądać sklepowe półki za 5-10 lat? O tym dowiecie się podczas kongresu Retail Trends 2022, w ramach którego jedna sala dedykowana będzie wyłącznie start-upom spożywczym. Przedstawiciele działu zakupów i zarządzania kategorią będą mogli nie tylko wysłuchać prezentacji, ale także bezpośrednio porozmawiać z firmami, które będą fundamentem przyszłej rewolucji na polskim rynku spożywczym.

W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna żywności pochodzenia roślinnego rosła trzy razy szybciej niż całkowita sprzedaż detaliczna żywności, osiągając w USA rekordowy poziom wynoszący 7,4 miliarda dolarów. Według raportu Bloomberg Intelligence z 2021 r. światowy rynek żywności pochodzenia roślinnego ma osiągnąć w ciągu następnej dekady wartość aż 162 miliardy dolarów.

Jak wynika z danych firmy GfK Polonia, w Polsce wartość rynku roślinnych zamienników produktów zwierzęcych wyniosła w 2021 r. 1,5 mld zł. To oznacza, że sprzedaż alternatyw dla mięsa podwoiła się, zaś w przypadku roślinnego nabiału wzrost wyniósł 40 proc. W tym roku zdaniem ekspertów wartość rynku może przekroczyć nawet 2 mld zł.

Rynek roślinnych zamienników mięsa napędzają nowości produktowe i nowe marki, które pojawiają się na rynku. Na półkach sklepów można znaleźć już m.in. burgery z grochu, z buraka, z pieczarek, ze słonecznikiem, dukaty z ciecierzycy, z fasolą, roślinne kiełbaski, klopsiki oraz kaszanka, czy roślinne jogurty. Zdaniem licznych ekspertów i analityków to dopiero początek nadchodzących zmian, a sieci handlowe muszą się przygotować, aby sprostać wyzwaniu, jakie stanowi zmiana w nawykach żywieniowych i diecie polskich konsumentów.

To dlatego podczas kongresu Retail Trends 2022 pojawi się przestrzeń dedykowana firmom z obszaru foodtech. Na powierzchni ponad 100 mkw. najbardziej innowacyjne polskie start-upy spożywcze zaprezentują na stoiskach swoje produkty, opowiedzą o nich i o tym, jak rynek żywności pochodzenia roślinnego będzie się rozwijał w kolejnych latach.

Projekt „Strefa Start-upów powered by foodtech.ac” jest realizowany przez Wydawnictwo Gospodarcze wspólnie z akceleratorem start-upów - firmą Foodtech.ac - którego twórcami są Piotr Grabowski i Michał Piosik. Wśród młodych firm, które pokażą siebie i swoje produkty podczas RetailTrends 2022 znajdą się takie projekty, jak:

Apollo Roślinny Qurczak – roślinne mięsa z bazie fasoli;
Listny Cud – miejskie i sklepowe farmy wertykalne, świeże zioła i mikroliście przez cały rok;
Nielone – roślinne surowe mięso mielone, porządne roślinne produkty spożywcze;
Food Jack – zdrowa roślinna alternatywa dla mięsa i nie tylko, na bazie owoców jackfruita;
Rebread – upcycledfood na bazie uratowanego przed wyrzuceniem pieczywa;
Poley.me – autonomiczny bar przyszłości;
MyEgg – roślinny zamiennik jaja kurzego;
Yoush – zbilansowane posiłki na bazie produktów pochodzenia roślinnego;
It's bean! – alternatywy nabiału z fasoli;
Biotrex – system do oceny zdrowia gleby i jakości upraw;
Cudo Kombucha – żywy funkcjonalny napój fermentowany na bazie herbaty;
Vegelio – mieszanki pełnowartościowych warzyw liofilizowanych z ziołami i przyprawami i produkty na ich bazie;
Serio – wysokobiałkowe wegańskie sery z łubinu;
Mea Pulpa – upcycle'owana żywność i dodatki do żywności;

Do odwiedzenia „Strefy Start-upów powered by foodtech.ac” zachęcamy nie tylko przedstawicieli działów zakupowych, czy Category Managerów (szczególnie z kategorii mięsa i nabiału), ale także właścicieli i menadżerów firm spożywczych i sieci handlowych, którzy chcieliby zainwestować w młode start-upy, które stoją u progu swojego rozwoju i sukcesu.

Kliknij link i poznaj:

Prelegentów Retail Trends 2022

Agendę Retail Trends 2022

Zarejestruj swój udział w Retail Trends 2022

Kongres Retail Trends 2022 odbędzie się 24 maja w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw (ul. Skalnicowa 21 w Warszawie).

 

05.06.2025 / 12:32
StoryEditor
Żabka Polska ogłasza ważne zmiany w strukturze menedżerskiej. Adam Manikowski obejmuje ważne stanowisko. Są też inne awanse

Grupa Żabka ogłasza, że 1 czerwca 2025 roku Adam Manikowski objął funkcję Chief Executive Officer (CEO) jednostki biznesowej Żabka Polska. Jak podaje spółka, jego nowa rola jest wyrazem uznania dla skali i wpływu prowadzonego przez niego obszaru biznesowego oraz jego kluczowego znaczenia dla całej Grupy Żabka. Zmiany te nie wpływają na skład zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Żabka Polska, na którego czele stoi Tomasz Suchański jako prezes.

– Zmiany, które dziś ogłaszamy, są kolejnym krokiem w ramach konsekwentnie rozwijanej strategii budowy silnego i dojrzałego zespołu menedżerskiego w Żabka Polska. To e...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.06.2025 / 13:28
StoryEditor
Były prezes Bricomarché właśnie otworzył trzeci sklep. "To nie przypadek"
Były prezes Bricomarché właśnie otworzył trzeci sklep. „To nie przypadek” (fot. Grupa Muszkieterów)

Sieć supermaketów Bricomarché otworzyło nowy sklep w Wielkopolsce. Jest to punkt, który prowadzi Jacek Paszke, były prezes Bricomarché w Polsce. Sieć planuje otworzyć łącznie aż 100 marketów DYI.

Ruszył sklep Bricomarché w Czarnkowie. Prowadzi go były prezes sieci

Pod koniec maja w woj. wielkopolskim w Czarkowie został uruchomiony nowy sklep Bricomarché. Jest to już 32. placówka sieci w Wielkopolsce i jednocześnie trzeci sklep, którego właścicielami są Jacek i Beata Paszke. To para przedsiębiorców z północy Wielkopolski, którzy z Bricomarché są związani od ponad dekad. W 2012 roku uruchomili pierwszy swój sklep z Grupy Muszkieterów we Wałczu, a później kolejny w Pile.

Jacek Paszke jednak jeszcze wcześniej związał się z Grupą Muszkieterów. Najpierw pracował w centrali spółki, gdzie odpowiadał za finanse i strategię całej sieci, pełniąc odpowiednio funkcję Dyrektora Finansowego, a następnie Dyrektora Generalnego Bricomarché w Polsce. Od lipca 2019 r. do sierpnia 2024 roku był prezesem sieci Bricomarché w Polsce.

Dlaczego przedsiębiorcy zdecydowali się postawić Bricomarché w Czarnkowie?

Dla Beaty i Jacka Paszke market budowlany w Czarnkowie to nie tylko punkt na mapie.

– Znamy ten region, jego charakter i codzienne potrzeby. To nie był przypadek, to był plan. Czarnków zasługiwał na własne Bricomarché – przekonuje Jacek Paszke. – Nowy sklep to nie tylko oferta produktów, ale też nasze zobowiązanie wobec lokalnej społeczności – dodał.

Jak będzie funkcjonować market Bricomarché w Czarnkowie?

Nowy sklep Bricomarché w Czarnkowie ma powierzchnię 1770 mkw, na której zgromadzono asortymentem dla majsterkowiczów i ogrodników. Do tego market ma też nowoczesną przestrzeń z 1500 mkw ogrodu zewnętrznego oraz parking na około 90 aut.

Supermarketów DIY Bricomarché w Czarnkowie funkcjonuje w standardowym układzie czterech działów:

  • ogród,
  • dekoracja,
  • budownictwo,
  • majsterkowanie.

Placówka jest wyposażona w trzy stanowiska kasowe. Klienci mogą tu także dokonać zakupów na raty, zamówić cięcie płyt i blatów oraz transport nabytych towarów pod wskazany adres. Właściciele Bricomarché w Czarnkowie zamierzają także współpracować z lokalnymi dostawcami przy zaopatrzeniu chociażby w znicze czy rośliny.

W supermarkecie budowlano-ogrodniczym pracować ma około 20 osób z Czarnkowa i okolic. A sklep będzie otwarty od 8.00 do 20.00 od poniedziałku do soboty oraz od 9.00 do 17.00 w niedziele.

Bricomarché otwiera chce otworzyć 100 supermarketów DYI

Warto także dodać, że w maju Grupa Muszkieterów otworzyła nowy market DIY w Lubaczowie w woj. w podkarpackim. Natomiast od końca kwietnia supermarket sieci Bricomarché działa także w Radziejowie (woj. kujawsko-pomorskie).

W 2024 roku Bricomarché otworzyło 21 nowych sklepów. To jak do tej pory rekord w historii sieci w Polsce. Jednak w 2025 roku grupa planuje uruchomić 25 nowych placówek, a w ciągu najbliższych czterech lat łącznie 100 sklepów Bricomarché w Polsce.

15. czerwiec 2025 12:49