06.05.2022 / 12:58
StoryEditor

Strefa Start-upów powered by foodtech.ac na Retail Trends 2022. Co rosnący rynek zamienników mięsa oznacza dla strategii asortymentowych i działów zakupowych

Podczas kongresu Retail Trends będzie można spotkać przedstawicieli wielu firm produkujących zamienniki mięsa/zdjęcie ilustracyjne (fot. Sundry Photography / Shutterstock)
W 2021 r. wartość rynku roślinnych zamienników produktów zwierzęcych, w tym mięsa i nabiału, wzrosła w Polsce do 1,5 mld zł. Nawet eksperci z branży foodtech nie spodziewali się takiego skoku. Szybki rozwój kategorii i zmiany w preferencjach konsumentów zmuszą sieci handlowe do zmian w polityce asortymentowej. Jak będą wyglądać sklepowe półki za 5-10 lat? O tym dowiecie się podczas kongresu Retail Trends 2022, w ramach którego jedna sala dedykowana będzie wyłącznie start-upom spożywczym. Przedstawiciele działu zakupów i zarządzania kategorią będą mogli nie tylko wysłuchać prezentacji, ale także bezpośrednio porozmawiać z firmami, które będą fundamentem przyszłej rewolucji na polskim rynku spożywczym.

W ubiegłym roku sprzedaż detaliczna żywności pochodzenia roślinnego rosła trzy razy szybciej niż całkowita sprzedaż detaliczna żywności, osiągając w USA rekordowy poziom wynoszący 7,4 miliarda dolarów. Według raportu Bloomberg Intelligence z 2021 r. światowy rynek żywności pochodzenia roślinnego ma osiągnąć w ciągu następnej dekady wartość aż 162 miliardy dolarów.

Jak wynika z danych firmy GfK Polonia, w Polsce wartość rynku roślinnych zamienników produktów zwierzęcych wyniosła w 2021 r. 1,5 mld zł. To oznacza, że sprzedaż alternatyw dla mięsa podwoiła się, zaś w przypadku roślinnego nabiału wzrost wyniósł 40 proc. W tym roku zdaniem ekspertów wartość rynku może przekroczyć nawet 2 mld zł.

Rynek roślinnych zamienników mięsa napędzają nowości produktowe i nowe marki, które pojawiają się na rynku. Na półkach sklepów można znaleźć już m.in. burgery z grochu, z buraka, z pieczarek, ze słonecznikiem, dukaty z ciecierzycy, z fasolą, roślinne kiełbaski, klopsiki oraz kaszanka, czy roślinne jogurty. Zdaniem licznych ekspertów i analityków to dopiero początek nadchodzących zmian, a sieci handlowe muszą się przygotować, aby sprostać wyzwaniu, jakie stanowi zmiana w nawykach żywieniowych i diecie polskich konsumentów.

To dlatego podczas kongresu Retail Trends 2022 pojawi się przestrzeń dedykowana firmom z obszaru foodtech. Na powierzchni ponad 100 mkw. najbardziej innowacyjne polskie start-upy spożywcze zaprezentują na stoiskach swoje produkty, opowiedzą o nich i o tym, jak rynek żywności pochodzenia roślinnego będzie się rozwijał w kolejnych latach.

Projekt „Strefa Start-upów powered by foodtech.ac” jest realizowany przez Wydawnictwo Gospodarcze wspólnie z akceleratorem start-upów - firmą Foodtech.ac - którego twórcami są Piotr Grabowski i Michał Piosik. Wśród młodych firm, które pokażą siebie i swoje produkty podczas RetailTrends 2022 znajdą się takie projekty, jak:

Apollo Roślinny Qurczak – roślinne mięsa z bazie fasoli;
Listny Cud – miejskie i sklepowe farmy wertykalne, świeże zioła i mikroliście przez cały rok;
Nielone – roślinne surowe mięso mielone, porządne roślinne produkty spożywcze;
Food Jack – zdrowa roślinna alternatywa dla mięsa i nie tylko, na bazie owoców jackfruita;
Rebread – upcycledfood na bazie uratowanego przed wyrzuceniem pieczywa;
Poley.me – autonomiczny bar przyszłości;
MyEgg – roślinny zamiennik jaja kurzego;
Yoush – zbilansowane posiłki na bazie produktów pochodzenia roślinnego;
It's bean! – alternatywy nabiału z fasoli;
Biotrex – system do oceny zdrowia gleby i jakości upraw;
Cudo Kombucha – żywy funkcjonalny napój fermentowany na bazie herbaty;
Vegelio – mieszanki pełnowartościowych warzyw liofilizowanych z ziołami i przyprawami i produkty na ich bazie;
Serio – wysokobiałkowe wegańskie sery z łubinu;
Mea Pulpa – upcycle'owana żywność i dodatki do żywności;

Do odwiedzenia „Strefy Start-upów powered by foodtech.ac” zachęcamy nie tylko przedstawicieli działów zakupowych, czy Category Managerów (szczególnie z kategorii mięsa i nabiału), ale także właścicieli i menadżerów firm spożywczych i sieci handlowych, którzy chcieliby zainwestować w młode start-upy, które stoją u progu swojego rozwoju i sukcesu.

Kliknij link i poznaj:

Prelegentów Retail Trends 2022

Agendę Retail Trends 2022

Zarejestruj swój udział w Retail Trends 2022

Kongres Retail Trends 2022 odbędzie się 24 maja w DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw (ul. Skalnicowa 21 w Warszawie).

 

18.04.2024 / 12:58
StoryEditor
Carrefour chce zbudować przewagę konkurencyjną przez wdrożenie nowego systemu CRM
Hipermarket Carrefour (nito/Shutterstock.com)
Sieć Carrefour będzie poprawiać obsługę i wiedzę o klientach odwiedzających sklepy. Zrobi to dzięki wdrożeniu nowego systemu pozwalającego na zwiększanie efektywności wewnętrznych procesów obsługi klientów.

Globalna strategia sieci Carrefour zakłada transformację cyfrową spółki. Polska spółka francuskiego detalisty uruchomiła system CRM. Wdrożenie oprogramowania ma pozwolić poprawi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2024 / 11:19
StoryEditor
Właściciel Żabki chce przejąć dużą sieć handlową. Wartość transakcji może sięgnąć nawet 500 mln euro
Żabka (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
CVC Capital Partners, właściciel sieci Żabka Polska, przygląda się chorwackiej marce Studenac – informują chorwackie media. Sprzedającym jest kolejny fundusz znany na naszym rynku, czyli Enterprise Investors. Wartość transakcji może wynieść od 400 do 500 mln euro.

CVC Capital Partners jest zainteresowany przejęciem Studenac – informuje portal lidermedia.hr powołując się na dwa źródła zaznajomione ze sprzedażą sieci handlowej. Studenac to ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. kwiecień 2024 13:53