08.06.2021 / 10:32
StoryEditor

Wayne Hodson, prezes Wasz Sklep Spar, gościem specjalnym Retail & FMCG Congress 2021

Wayne Hodson, prezes Wasz Sklep Spar (fot. Spar)
Wayne Hodson, prezes Wasz Sklep Spar, weźmie udział w jednej z debat podczas Retail & FMCG Congress 2021 - konferencji organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wydarzenie zaplanowane na 15-16 czerwca odbędzie się w całości online.

Przedstawiciel sieci Spar wystąpi w debacie "Agile Retail. Nowa rzeczywistość w handlu detalicznym" podczas pierwszego dnia kongresu (15 czerwca).

Wayne Hodson z branżą handlową związany jest od ponad 20 lat. Po ukończeniu szkoły w RPA Wayne Hodson studiował projektowanie i przez kilka lat pracował w tej dziedzinie, zanim wyjechał do pracy w Wielkiej Brytanii. Po powrocie pod koniec 1999 roku rozpoczął swoją przygodę ze sprzedażą detaliczną w Grupie SPAR w RPA. Brał udział w 18-miesięcznym programie managerskim, w którym poznawał kolejne departamenty, a następnie został szefem grupy sklepów własnych zlokalizowanych w regionie KwaZulu-Natal.

Po 2 latach w sektorze detalicznym, Wayne Hodson przeniósł się do centrum dystrybucyjnego KwaZulu-Natal w Durbanie. To trzecie co do wielkości centrum dystrybucyjne w kraju obsługujące około 360 sklepów w 4 formatach. Rozpoczął pracę w dziale operacyjnym, szybko objął stanowisko szefa działu rozwoju i projektów, a później zarządzał działem zajmującym się ekspansją i nieruchomościami. W dziale operacyjnym rolą Wayne'a Hodsona było zarządzanie zespołem operacyjnym, który koordynował większe formaty sklepów SUPERSPAR. Odpowiadał on za wsparcie partnerów SPAR przez wdrażanie spersonalizowanych biznesplanów, strategii, inicjatyw, procesów i koncepcji, których efektem był rozwój sklepów.

Następnie objął stanowisko w departamencie ekspansji, gdzie odpowiadał za pozyskiwanie nowych lokalizacji, sprzedaż oraz negocjowanie nowych i istniejących umów najmu.

W październiku 2017 Wayne otrzymał możliwość przeniesienia się na Sri Lankę i kierowania rozwojem marki SPAR w tym kraju. Działalność na Sri Lance jest wspólnym przedsięwzięciem Grupy SPAR w RPA i lokalnego producenta ciastek Ceylon Biscuits Limited. Marka SPAR nie była wcześniej obecna na Sri Lance. Projekt obejmował stworzenie centrali oraz struktury dystrybucyjnej wraz z rozbudową sklepów. Większość z tych sklepów ma powierzchnię handlową ponad 1000 metrów kwadratowych, oferując wszystkie działy ze świeżymi produktami. Każdy sklep posiada kompletne zaplecze kuchenne i piekarnicze oferujące szeroką gamę świeżo przygotowanych towarów.

W październiku 2020 roku Wayne Hodson objął stanowisko Prezesa Zarządu SPAR Polska. Wyzwaniem jest zbudowanie pozycji SPAR jako głównego gracza na polskim rynku detalicznym w najbliższej przyszłości.

>> Kliknij tutaj, aby wziąć udział w kongresie <<

>> Dlaczego warto wziąć udział w kongresie? <<

>> Zapoznaj się z agendą kongresu <<

>> Zobacz listę prelegentów Retail & FMCG Congress 2021 <<

23.07.2025 / 09:57
StoryEditor
Too Good To Go i Goodspeed dokonują rewolucji na rynku cateringu dietetycznego. Pierwsza taka inicjatywa na świecie
Box Too Good To Go - tak nazywa się nowa usługa zaoferowana przez platformę (fot. Too Good To Go)

Too Good To Go, największy na świecie marketplace nadwyżek żywności, nawiązała strategiczną współpracę z firmą Goodspeed z rynku logistyki dla branży cateringu dietetycznego w Polsce. Partnerstwo umożliwi producentom zagospodarowanie nadwyżki żywności i dotarcie z ofertą do największej w Polsce, 4,5-milionowej społeczności użytkowników. Polska jest pierwszym rynkiem, w którym Too Good To Go testuje zamawianie posiłków cateringowych z dostawą pod drzwi.

Polska przoduje w Europie pod względem popularności cateringu dietetycznego. W 2024 roku wartość rynku w tym sektorze przekroczyła 3,5 miliarda złotych, a według prognoz w ciągu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.07.2025 / 12:52
StoryEditor
Koniec negocjacji! Rozstrzygnęły się losy sieci sklepów 7-Eleven
Na zdj. sklep sieci 7-Eleven (fot. aimpol buranet/Shutterstock)

Kanadyjska firma Alimentation Couche-Tard zrezygnowała z planowanego przejęcia japońskiego koncernu Seven & I Holdings - operatora sklepów 7-Eleven - za 46 mld dolarów (39,7 miliarda euro). Powodem był, jak stwierdziła firma, „brak konstruktywnego zaangażowania” ze strony japońskiego detalisty. Transakcja ta, gdyby doszła do skutku, najprawdopodobniej stałaby się największym zagranicznym przejęciem w historii Japonii.

Couche-Tard, właściciel m.in. stacji paliw Circle K, przez ostatnich kilkanaście miesięcy starał się przejąc największą sieć sklepów convenience na wiecie, 7-Eleven, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. sierpień 2025 03:43