08.06.2021 / 10:32
StoryEditor

Wayne Hodson, prezes Wasz Sklep Spar, gościem specjalnym Retail & FMCG Congress 2021

Wayne Hodson, prezes Wasz Sklep Spar (fot. Spar)
Wayne Hodson, prezes Wasz Sklep Spar, weźmie udział w jednej z debat podczas Retail & FMCG Congress 2021 - konferencji organizowanej przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę portalu wiadomoscihandlowe.pl. Wydarzenie zaplanowane na 15-16 czerwca odbędzie się w całości online.

Przedstawiciel sieci Spar wystąpi w debacie "Agile Retail. Nowa rzeczywistość w handlu detalicznym" podczas pierwszego dnia kongresu (15 czerwca).

Wayne Hodson z branżą handlową związany jest od ponad 20 lat. Po ukończeniu szkoły w RPA Wayne Hodson studiował projektowanie i przez kilka lat pracował w tej dziedzinie, zanim wyjechał do pracy w Wielkiej Brytanii. Po powrocie pod koniec 1999 roku rozpoczął swoją przygodę ze sprzedażą detaliczną w Grupie SPAR w RPA. Brał udział w 18-miesięcznym programie managerskim, w którym poznawał kolejne departamenty, a następnie został szefem grupy sklepów własnych zlokalizowanych w regionie KwaZulu-Natal.

Po 2 latach w sektorze detalicznym, Wayne Hodson przeniósł się do centrum dystrybucyjnego KwaZulu-Natal w Durbanie. To trzecie co do wielkości centrum dystrybucyjne w kraju obsługujące około 360 sklepów w 4 formatach. Rozpoczął pracę w dziale operacyjnym, szybko objął stanowisko szefa działu rozwoju i projektów, a później zarządzał działem zajmującym się ekspansją i nieruchomościami. W dziale operacyjnym rolą Wayne'a Hodsona było zarządzanie zespołem operacyjnym, który koordynował większe formaty sklepów SUPERSPAR. Odpowiadał on za wsparcie partnerów SPAR przez wdrażanie spersonalizowanych biznesplanów, strategii, inicjatyw, procesów i koncepcji, których efektem był rozwój sklepów.

Następnie objął stanowisko w departamencie ekspansji, gdzie odpowiadał za pozyskiwanie nowych lokalizacji, sprzedaż oraz negocjowanie nowych i istniejących umów najmu.

W październiku 2017 Wayne otrzymał możliwość przeniesienia się na Sri Lankę i kierowania rozwojem marki SPAR w tym kraju. Działalność na Sri Lance jest wspólnym przedsięwzięciem Grupy SPAR w RPA i lokalnego producenta ciastek Ceylon Biscuits Limited. Marka SPAR nie była wcześniej obecna na Sri Lance. Projekt obejmował stworzenie centrali oraz struktury dystrybucyjnej wraz z rozbudową sklepów. Większość z tych sklepów ma powierzchnię handlową ponad 1000 metrów kwadratowych, oferując wszystkie działy ze świeżymi produktami. Każdy sklep posiada kompletne zaplecze kuchenne i piekarnicze oferujące szeroką gamę świeżo przygotowanych towarów.

W październiku 2020 roku Wayne Hodson objął stanowisko Prezesa Zarządu SPAR Polska. Wyzwaniem jest zbudowanie pozycji SPAR jako głównego gracza na polskim rynku detalicznym w najbliższej przyszłości.

>> Kliknij tutaj, aby wziąć udział w kongresie <<

>> Dlaczego warto wziąć udział w kongresie? <<

>> Zapoznaj się z agendą kongresu <<

>> Zobacz listę prelegentów Retail & FMCG Congress 2021 <<

wiadomoscihandlowe.pl
08.12.2025 / 10:51
StoryEditor
Symboliczny start systemu kaucyjnego. Coca-Cola w butelce kaucyjnej już w Biedronce

Choć system kaucyjny w Polsce teoretycznie wystartował w październiku, to w sklepach klienci wciąż trafiają najczęściej na stare, niekaucyjne opakowania. Sukcesywnie się to jednak zmienia. Do Biedronki właśnie wjechała Coca-Cola z charakterystycznym znaczkiem kaucji.

Gdy do największej sieci handlowej w Polsce trafia najbardziej znana marka napojowa na świecie, już z nadrukiem kaucyjnym (0,50 zł) na etykiecie, można to uznać za symboliczny s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.12.2025 / 08:58
StoryEditor
Co piją polskie nastolatki? Jak często nieletni sięgają po kawę, energetyki i piwo 0%? [DANE]
Co trzeci nastolatek deklaruje, że pije napoje energetyczne (fot. Shutterstock)

Choć herbata i soki wciąż królują w codziennym jadłospisie młodzieży, to słodzone napoje gazowane są ulubieńcami polskich nastolatków. Badanie przeprowadzone na panelu Ariadna pokazuje też, czym osoby w wieku 13-17 lat kierują się przy wyborze napojów oraz jak podchodzą do kontrowersyjnych produktów, takich jak energetyki czy piwo bezalkoholowe.

Napoje pite przez największy odsetek konsumentów w wieku 13–17 lat to kolejno: herbata (80 proc.), soki owocowe (76 proc.) oraz słodzone napoje gazowane i woda ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. grudzień 2025 15:29