18.06.2024 / 15:53
StoryEditor

Piotr Dopierała, Auchan Retail Polska: Wielokanałowej ofercie w branży spożywczej wciąż brak spójności

Piotr Dopierała, Auchan (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Branża spożywcza, podążając za trendami, coraz szerzej wprowadza ofertę wielokanałowych zakupów. Jednak brak spójnej logistyki powoduje z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów – dowodzi Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podczas prezentacji w bloku Technology & Supply Chain Trends „Konsument w centrum uwagi. Rola logistyki w strategii omnichannel sieci handlowych” odbywającym się podczas Retail Trends 2024.

Oczekiwania klientów cały czas się zmieniają. Obecnie idą coraz bardziej w stronę wygodnych zakupów i stąd w wielu firmach nastąpił rozwój strategii omnichannelowej.

– Nie odbywa się to jednak bez problemów. O ile branża fashion już jakiś czas temu zintegrowała swoje kanały sprzedaży w dość spójny system, to w branży spożywczej wciąż nie do końca się udało. Nadal pozostaje kilka rzeczy do zrobienia, by móc klientom zaoferować zadawalający poziom jakości obsługi i bezproblemowe zakupy we wszystkich kanałach sprzedaży – uważa Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska.

Według niego, warto podjąć wysiłek i połączyć kanały offline i online w spójny system. Kluczowym elementem jest tu jednak sprawność operacyjna firm, co umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza usług i wysokiego poziomu obsługi.

Rola logistyki w strategii omnichannel

– Zwykle jednak wielokonałowość polega na dokładaniu kolejnych klocków do tradycyjnego biznesu sklepowego. Prowadzenie kliku niezintegrowanych kanałów tworzy skomplikowany i staje się trudny w w zarządzaniu, a przez to,y system. Pojawiają się z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów, nie mówiąc możliwościach zaoferowaniu dodatkowych usług – wylicza ekspert.

Podpowiada, że ważnym elementem we wprowadzaniu strategii omnichannel jest zmiana postrzegania logistyki z funkcji wykonawczej na funkcję zarządzającą całością przepływu towarów – począwszy od dostawców, skończywszy na sklepowych półkach. Tymczasem w tej chwili w większości firm inaczej są planowane dostawy do sklepów tradycyjnych i do e-commerce. Brak spójności w tym temacie powoduje problemy związane z jakością obsługi, dostępnością towaru oraz terminowością dostaw. Rosną też koszty.

– Dlatego tak ważne jest przejście z dedykowanej obsługi poszczególnych kanałów na zintegrowaną obsługę całości biznesu. Jeżeli tego nie połączymy nie będziemy w stanie wykorzystać energii i przewagi wynikającej z oferowania zakupów w kilku kanałach. E-commerce może przecież wykorzystywać sklepy jako punkty odbioru zamówień, magazyny do szybszego dostarczania towarów, a kompetencje pracowników do zarządzania całym procesem. W tym wszystkim bardzo ważne jest zintegrowane planowanie oparte o dwa elementy – machine learning oraz sztuczną inteligencję – dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podsumował swoje wystąpienie na scenie Technology & Supply Chain Trends.

27.10.2025 / 20:00
StoryEditor
Żabka wchodzi na stacje Moya. Gigant convenience przyspiesza ekspansję na rynku paliwowym
21 października sieć Żabka otworzyła sklep w nowym formacie convenience na stacji Moya Express w Turku, przy al. NSZZ Solidarność 19.

Żabka konsekwentnie rozszerza swoją obecność na rynku stacji paliw w Polsce. 21 października sieć otworzyła sklep w nowym formacie convenience na stacji Moya Express w Turku, przy al. NSZZ Solidarność 19. To już kolejna współpraca marki z operatorem stacji paliw – po wcześniejszych projektach z Avią i Viwą, teraz przyszedł czas na stacje Moya, należące do firmy Anwim, która zarządza siecią ponad 500 punktów w Polsce.

Nie jest jeszcze jasne, czy Żabka w Turku to jednostkowy projekt franczyzowy, czy początek szerszej współpracy z Anwimem. Sam fakt pojawienia się sklepu z zielonym logo na stac...

30.10.2025 / 15:30
StoryEditor
Siła nabywcza Polaków rośnie, ale wciąż poniżej średniej europejskiej. Jest nowy lider krajowego rankingu
Jak duża jest siła nabywcza polskich konsumentów? (fot. Shutterstock)

W 2025 roku Europejczycy dysponują coraz większymi dochodami rozporządzalnymi, jednak różnice pomiędzy krajami pozostają znaczące. Polska kontynuuje stopniowy wzrost siły nabywczej, ale dystans wobec zachodnich państw Europy jest wciąż wyraźny.

Według raportu "NIQ Purchasing Power Europe 2025", przeciętna siła nabywcza w Europie w 2025 roku wynosi 20 tys. 291 euro na mieszkańca, co oznacza wzrost o cztery proc. w poró...

31. październik 2025 00:59