18.06.2024 / 15:53
StoryEditor

Piotr Dopierała, Auchan Retail Polska: Wielokanałowej ofercie w branży spożywczej wciąż brak spójności

Piotr Dopierała, Auchan (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Branża spożywcza, podążając za trendami, coraz szerzej wprowadza ofertę wielokanałowych zakupów. Jednak brak spójnej logistyki powoduje z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów – dowodzi Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podczas prezentacji w bloku Technology & Supply Chain Trends „Konsument w centrum uwagi. Rola logistyki w strategii omnichannel sieci handlowych” odbywającym się podczas Retail Trends 2024.

Oczekiwania klientów cały czas się zmieniają. Obecnie idą coraz bardziej w stronę wygodnych zakupów i stąd w wielu firmach nastąpił rozwój strategii omnichannelowej.

– Nie odbywa się to jednak bez problemów. O ile branża fashion już jakiś czas temu zintegrowała swoje kanały sprzedaży w dość spójny system, to w branży spożywczej wciąż nie do końca się udało. Nadal pozostaje kilka rzeczy do zrobienia, by móc klientom zaoferować zadawalający poziom jakości obsługi i bezproblemowe zakupy we wszystkich kanałach sprzedaży – uważa Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska.

Według niego, warto podjąć wysiłek i połączyć kanały offline i online w spójny system. Kluczowym elementem jest tu jednak sprawność operacyjna firm, co umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza usług i wysokiego poziomu obsługi.

Rola logistyki w strategii omnichannel

– Zwykle jednak wielokonałowość polega na dokładaniu kolejnych klocków do tradycyjnego biznesu sklepowego. Prowadzenie kliku niezintegrowanych kanałów tworzy skomplikowany i staje się trudny w w zarządzaniu, a przez to,y system. Pojawiają się z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów, nie mówiąc możliwościach zaoferowaniu dodatkowych usług – wylicza ekspert.

Podpowiada, że ważnym elementem we wprowadzaniu strategii omnichannel jest zmiana postrzegania logistyki z funkcji wykonawczej na funkcję zarządzającą całością przepływu towarów – począwszy od dostawców, skończywszy na sklepowych półkach. Tymczasem w tej chwili w większości firm inaczej są planowane dostawy do sklepów tradycyjnych i do e-commerce. Brak spójności w tym temacie powoduje problemy związane z jakością obsługi, dostępnością towaru oraz terminowością dostaw. Rosną też koszty.

– Dlatego tak ważne jest przejście z dedykowanej obsługi poszczególnych kanałów na zintegrowaną obsługę całości biznesu. Jeżeli tego nie połączymy nie będziemy w stanie wykorzystać energii i przewagi wynikającej z oferowania zakupów w kilku kanałach. E-commerce może przecież wykorzystywać sklepy jako punkty odbioru zamówień, magazyny do szybszego dostarczania towarów, a kompetencje pracowników do zarządzania całym procesem. W tym wszystkim bardzo ważne jest zintegrowane planowanie oparte o dwa elementy – machine learning oraz sztuczną inteligencję – dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podsumował swoje wystąpienie na scenie Technology & Supply Chain Trends.

04.09.2025 / 15:23
StoryEditor
Sports Direct wzmacnia swoją obecność na rynku i otwiera największy sklep w Polsce
Sklep sieci Sports Direct w Homepark Targówek w Warszawie

W warszawskim Homepark Targówek ruszył największy w Polsce sklep sieci Sports Direct tej znanej sieci, to kolejny etap rozwoju sieci w naszym kraju.

Sports Direct to międzynarodowy sprzedawca odzieży sportowej, obuwia sportowego i akcesoriów, a jednocześnie największa sieć sklepów sportowych w Wielkiej Brytanii.

Najw...

03.09.2025 / 08:07
StoryEditor
Zwrot kaucji - w jakiej formie? Oto, czego życzą sobie Polacy [BADANIE]
System kaucyjny oficjalnie startuje już 1 października br. (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

System kaucyjny, który już wkrótce zacznie działać w Polsce, ma być jednym z filarów proekologicznej transformacji codziennych nawyków konsumenckich. Z założenia ma sprzyjać recyklingowi i ułatwiać zwrot opakowań, ale jego powodzenie zależy w dużej mierze od tego, jak zostanie przyjęty przez obywateli. A preferencje Polaków okazują się tutaj bardzo jednoznaczne.

Wprowadzenie kaucji za butelki czy puszki miało być prostym, zielonym rozwiązaniem – każdy oddaje opakowanie i dostaje rekompensatę. W praktyce jednak diabeł tkwi w szczegó...

15. wrzesień 2025 15:29