18.06.2024 / 15:53
StoryEditor

Piotr Dopierała, Auchan Retail Polska: Wielokanałowej ofercie w branży spożywczej wciąż brak spójności

Piotr Dopierała, Auchan (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Branża spożywcza, podążając za trendami, coraz szerzej wprowadza ofertę wielokanałowych zakupów. Jednak brak spójnej logistyki powoduje z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów – dowodzi Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podczas prezentacji w bloku Technology & Supply Chain Trends „Konsument w centrum uwagi. Rola logistyki w strategii omnichannel sieci handlowych” odbywającym się podczas Retail Trends 2024.

Oczekiwania klientów cały czas się zmieniają. Obecnie idą coraz bardziej w stronę wygodnych zakupów i stąd w wielu firmach nastąpił rozwój strategii omnichannelowej.

– Nie odbywa się to jednak bez problemów. O ile branża fashion już jakiś czas temu zintegrowała swoje kanały sprzedaży w dość spójny system, to w branży spożywczej wciąż nie do końca się udało. Nadal pozostaje kilka rzeczy do zrobienia, by móc klientom zaoferować zadawalający poziom jakości obsługi i bezproblemowe zakupy we wszystkich kanałach sprzedaży – uważa Piotr Dopierała, dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska.

Według niego, warto podjąć wysiłek i połączyć kanały offline i online w spójny system. Kluczowym elementem jest tu jednak sprawność operacyjna firm, co umożliwia zaoferowanie szerokiego wachlarza usług i wysokiego poziomu obsługi.

Rola logistyki w strategii omnichannel

– Zwykle jednak wielokonałowość polega na dokładaniu kolejnych klocków do tradycyjnego biznesu sklepowego. Prowadzenie kliku niezintegrowanych kanałów tworzy skomplikowany i staje się trudny w w zarządzaniu, a przez to,y system. Pojawiają się z jakością obsługi, terminowością dostaw i dostępnością towarów, nie mówiąc możliwościach zaoferowaniu dodatkowych usług – wylicza ekspert.

Podpowiada, że ważnym elementem we wprowadzaniu strategii omnichannel jest zmiana postrzegania logistyki z funkcji wykonawczej na funkcję zarządzającą całością przepływu towarów – począwszy od dostawców, skończywszy na sklepowych półkach. Tymczasem w tej chwili w większości firm inaczej są planowane dostawy do sklepów tradycyjnych i do e-commerce. Brak spójności w tym temacie powoduje problemy związane z jakością obsługi, dostępnością towaru oraz terminowością dostaw. Rosną też koszty.

– Dlatego tak ważne jest przejście z dedykowanej obsługi poszczególnych kanałów na zintegrowaną obsługę całości biznesu. Jeżeli tego nie połączymy nie będziemy w stanie wykorzystać energii i przewagi wynikającej z oferowania zakupów w kilku kanałach. E-commerce może przecież wykorzystywać sklepy jako punkty odbioru zamówień, magazyny do szybszego dostarczania towarów, a kompetencje pracowników do zarządzania całym procesem. W tym wszystkim bardzo ważne jest zintegrowane planowanie oparte o dwa elementy – machine learning oraz sztuczną inteligencję – dyrektor logistyki i supply chain Auchan Retail Polska podsumował swoje wystąpienie na scenie Technology & Supply Chain Trends.

23.07.2025 / 08:58
StoryEditor
Co oznaczają dane GUS o sprzedaży detalicznej w czerwcu dla kanału e-commerce? [KOMENTARZE EKSPERTÓW]
Sklepy internetowe zobowiązane są do podawania najniższej ceny z ostatnich 30 dni (Shutterstock)

Sygnalne dane GUS o sprzedaży detalicznej w czerwcu wskazują raczej na stabilizację niż na dynamiczny wzrost. Eksperci zastanawiają się, co to oznacza dla polskiego handlu online. Ich opinie są generalnie ostrożnie optymistyczne, choć wskazują też na zagrożenia.

Iwona Nalbach, Head of Business Development w Sales Intelligence, Digitree Group

Czerwcowe dane potwierdzają, że polski e-commerce wszedł w fazę stabilnego dojrzewania. Sez...

30.07.2025 / 16:43
StoryEditor
Prezes Starbucksa zarabia ponad sześć tysięcy razy więcej niż przeciętny pracownik tej sieci kawiarni
Brian Niccol, CEO Starbucks (fot. Starbucks)

Brian Niccol, CEO Starbucksa zarobił 6666 razy więcej niż przeciętny pracownik sieci kawiarni. Dysproporcje między zarobkami najważniejszych menedżerów i szeregowych pracowników cały czas się zwiększają.

O sprawie pisze bankier.pl, który podkreśla, że Niccol zarobił w tym roku już 98 mln dolarów, podczas gdy przeciętny pracownik Starbucksa ok. 15 tysięcy dolarów. To największa r...

31. lipiec 2025 22:45