06.06.2024 / 15:19
StoryEditor

W jakim kierunku zmierzają poszczególne formaty handlowe? Odpowiedź znajdziesz na Retail Trends 2024!

W jakim kierunku zmierzają poszczególne formaty handlowe? Odpowiedź znajdziesz na Retail Trends 2024!
Już 18 czerwca w hotelu DoubleTree by Hilton w Warszawie będziemy rozmawiać o trendach, które zadecydują o przyszłym kształcie handlu detalicznego w Polsce i na świecie. Blok Omnichannel Trends na konferencji Retail Trends 2024 obejmie dyskusją m.in. prognozowane oczekiwania klientów wobec kanałów sprzedaży, nowe kategorie i strategie asortymentowe, oraz kierunki rozwoju i transformacji poszczególnych formatów handlowych.

Blok Omnichannel Trends rozpoczniemy wystąpieniem “State of grocery. Return of shopper polarization” przygotowanym przez Marcina Nowakowskiego, Associate Partner w McKinsey & Company Poland. Ekspert wskaże kluczowe wyzwania stojące przed sektorem spożywczym, związane ze zmianami nastrojów konsumenckich, rosnącą presją na marże, wzrostem rynku “food-to-go” oraz zrównoważonym rozwojem.

Michał Maksymiec, dyrektor ds. współpracy z sieciami handlowymi w CPS GfK, w ramach prezentacji “Dyskonty – gdzie znajduje się granica nasycenia rynku tym formatem?”, przeanalizuje najważniejsze czynniki wpływające na obecną sytuację rynkową, jak również przedstawi prognozy dotyczące dalszego rozwoju dyskontów w Polsce, uwzględniające wskaźniki nasycenia rynku i identyfikację potencjalnych sygnałów zbliżania się do tej granicy.

Podczas debaty “Pogoń za konsumentem. Dokąd idą i czego szukają wszystkie formaty handlowe?” nasi paneliści: Michał Florkiewicz, CEO sieci Duży Ben, Tomasz Wilkoń, wiceprezes zarządu, dyrektor rozwoju w firmie Rabat Detal, i Małgorzata Piekarska, dyrektor marki, konceptów, data, digital, IT w Auchan Retail Polska, będą dyskutować o zagadnieniach związanych z oczekiwaniami klientów wobec kanałów sprzedaży, oraz o tym kto na nie najtrafniej odpowiada.

Rozmowa obejmie m.in. to, w jakim kierunku zmierzają poszczególne formaty, a także na jakie przewagi i wyróżniki stawiają? Postaramy się odpowiedzieć na pytanie, czy nowe koncepty handlowe zbudują większą wartość dla klienta? Wskażemy też najskuteczniejsze strategie rozwoju w handlu detalicznym i hurtowym.

Po debacie Małgorzata Piekarska, dyrektor marki, konceptów, data, digital, IT w Auchan Retail Polska, w trakcie prelekcji “Hipermarkety przyszłości. Jak zmienią się sklepy największego formatu?” podzieli się z uczestnikami konferencji wiedzą o tym, w co inwestują hipermarkety, i jakiego rodzaju innowacje wdrażają, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów oraz zapewnić sklepom największego formatu trwały rozwój na wymagającym rynku.

Natomiast sytuację w obszarze rynku supermarketów przeanalizuje Krzysztof Trojanowski, członek zarządu, dyrektor operacyjny w sieci Stokrotka. Jego prezentacja “Supermarkety – nowy, zwinny i jeszcze bardziej konkurencyjny format handlowy” będzie doskonałym źródłem informacji dla tych wszystkich, którzy chcą poznać perspektywy i kierunki rozwoju sklepów tego formatu w nadchodzących latach.

Dla uczestników bloku tematycznego Omnichannel Trends przygotowaliśmy także FiresideChat “Nowy konsument, nowe kategorie, nowe strategie asortymentowe”, w którym wezmą udział: Jan Słowik, członek zarządu ds. sprzedaży w Lidl Polska, Olga Sprycha, Head of Sales w firmie Levann, i Andrzej Izraelski, dyrektor ds. handlowych, członek zarządu Lewiatan Holding. Eksperci omówią zmiany zachodzące w zachowaniach konsumentów oraz ich wpływ na rynek i strategie sieci handlowych.

09.09.2025 / 17:40
StoryEditor
1:4 – co to za proporcja i dlaczego Bonduelle chce ją utrzymać?
Krzysztof Chmura, dyrektor generalny Grupy Bonduelle na Europę Centralną w wywiadzie dla portalu wiadomoscihandlowe.pl mówi o zmianach zachodzących na polskim rynku detalicznym oraz o tym, jak firma Bonduelle się w nich odnajduje (fot. materiały prasowe)

Rynek detaliczny w Polsce dynamicznie się zmienia. Dyskonty dominują, hipermarkety ewoluują, a e-commerce wciąż szuka swojego miejsca w sprzedaży żywności. Jak w tej rzeczywistości odnajduje się jeden z największych producentów warzyw na świecie? O roli i perspektywach dla różnych kanałów dystrybucji oraz ich wzajemnym przenikaniu się, a także wpływie gastronomii na ofertę sklepów rozmawiamy z Krzysztofem Chmurą, dyrektorem generalnym Grupy Bonduelle na Europę Centralną

Z tego wywiadu dowiesz się m.in.: 

  • ile gospodarstw domowych w Polsce kupuje warzywa w puszkach?
  • jak wygląda sprzedaż mrożonek w dyskontach, a także w internecie?
  • ja...
04.09.2025 / 15:37
StoryEditor
Biedronka walczy z ubóstwem menstruacyjnym. Ponad milion produktów higienicznych trafi do szkół
Biedronka (fot. Magda Wygralak/Shutterstock)

W Polsce problem ubóstwa menstruacyjnego dotyka tysięcy uczennic, które przez brak dostępu do podpasek czy tamponów zmuszone są opuszczać zajęcia lekcyjne. W nowym roku szkolnym do szkół podstawowych i ponadpodstawowych ponownie trafi ponad milion produktów menstruacyjnych. Jak duża jest skala wsparcia i dlaczego ten temat wciąż pozostaje tak istotny?

Według danych Światowej Organizacji Zdrowia aż 500 mln kobiet na całym świecie nie ma zapewnionego stałego dostępu do podstawowych środków higienicznych. Problem ten nie omija r...

14. wrzesień 2025 01:46