25.01.2024 / 15:41
StoryEditor

Żywność ekologiczna coraz mniej różni się cenowo od konwencjonalnej. Przyczyna leży w kosztach produkcji rolnej

Żywność ekologiczna coraz mniej różni się cenowo od konwencjonalnej (fot. Shutterstock)
W ostatnich latach maleje różnica cenowa pomiędzy produktami ekologicznymi i konwencjonalnymi. Dawnej żywność eko była o 40-50 proc. droższa, obecnie ta różnica znacznie się zmniejszyła, ponieważ radykalnie wzrosły koszty tradycyjnej produkcji rolnej.

Według badania SW Research na zlecenie Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), w 2022 r. różnica w cenie produktów ekologicznych i tradycyjnych była podstawową barierą z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.10.2025 / 23:18
StoryEditor
Answear.com zaskakuje mocnym tempem rozwoju, mimo ostrej konkurencji

Spółka Answear.com SA opublikowała wstępne dane sprzedażowe za III kwartał oraz pierwsze 9 miesięcy 2025 roku. E-commerce fashion utrzymuje stabilny wzrost pomimo trudnego otoczenia rynkowego.

Wzrost sprzedaży Answear.com w trzecim kwartale

W trzecim kwartale 2025 r. przychody ze sprzedaży spółki Answear.com  według MSSF wyniosły 393 mln zł, co oznacza wzrost o 14% ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.10.2025 / 12:32
StoryEditor
Lokalny handel łączy siły. Nowe grupy zakupowe mają walczyć ceną z dyskontami
Ostatnio coraz więcej firm handlowych decyduje się połączyć w grupy zakupowe z konkurencyjnymi spółkami

Polomarket, Eurocash, Chorten, Netto, PGZ Kupiec, Chata Polska - to przykładowe firmy handlowe, które w ostatnich miesiącach postanowiły połączyć siły z konkurencyjnymi spółkami. Cel: dać odpór dyskontom i powalczyć o klienta jak najlepszymi cenami.

Z artykułu dowiesz się:

  • Współpraca Eurocash, Netto i Grupy Chorten
  • Wspólna produkcja marek własnych
  • Sklepy kupują hurtownię spożywczą
  • Chata Polska konsoliduje ...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. październik 2025 03:57