23.04.2024 / 11:11
StoryEditor

Carrefour cieszy się z nowego hitu sprzedażowego. Kulinarni konserwatyści mogą poczuć się nieswojo…

Seria produktów FoodBugs (mat. prasowe)
Carrefour Polska w ubiegłym roku wprowadził do oferty jadalne owady. Pilotaż zakończył się sukcesem, w związku z czym detalista rozszerzył dostępność tego innowacyjnego asortymentu o 11 nowych lokalizacji. Obecnie nietypowe przysmaki dostępne są w 38 sklepach sieci w całej Polsce.

W ofercie sieci Carrefour znajduje się szeroki wybór tego produktów spożywczych wytwarzanych na bazie owadów, jednak wyraźnie widać zainteresowanie konsumentów konkretnymi pozycjami. Owady w "czystej postaci", takie jak suszone świerszcze o smaku chilli i limonki, soli morskiej oraz śmietany z cebulą, cieszą się największą popularnością wśród świadomych klientów.

Alternatywą dla tych nieco mniej odważnych, są np. batony z dodatkiem owadów, które również mają liczne grono swoich nabywców, szczególnie w większych miastach.

Zdrowa i innowacyjna żywność

Produkty na bazie owadów są prezentowane w strefach zdrowia sklepów Carrefour, co ma podkreślać ich wartość żywieniową i innowacyjny charakter. Sieć zapewnia, że rozszerzenie oferty jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie konsumentów zdrową i zrównoważoną dietą.

– Nasze działania mają na celu popularyzację zrównoważonego sposobu odżywiania i uświadamianie konsumentów o znaczeniu alternatywnych źródeł białka. Co szczególnie istotne, cenimy sobie współpracę z młodymi firmami oraz start-upami, które rozwijają ten sektor rynku spożywczego. Dzięki nam mogą dotrzeć ze swoimi produktami do wielu klientów, a tym samym skalować swoją działalność — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor ds. rozwoju konceptów handlowych Carrefour Polska.

Szansa dla start-upów

Zaistnienie w dużej sieci sklepów umożliwia młodym przedsiębiorcom nie tylko uzyskanie przestrzeni do prezentacji i sprzedaży produktów, ale także wiąże się z kompleksowym doradztwem otrzymywanym od detalisty i wsparciem w rozwoju. Jedną z takich firm jest FoodBugs – polskie przedsiębiorstwo założone w 2021 roku, sprzedające żywność na bazie owadów. Początkowo produkty tej polskiej firmy dostępne były w jednym sklepie Carrefour w Warszawie, jednak po ponad roku działalności zawitały do kolejnych placówek jako element stałego asortymentu. Pozwoliło to FoodBugs na rozwinięcie produkcji oraz wprowadzenie nowych wyrobów – obecnie w kilkudziesięciu sklepach Carrefour w całej Polsce, dostępnych jest 14 unikalnych produktów tej firmy, stworzonych na bazie owadów jadalnych.

Według naukowców m.in. z Colorado State University chityna i zdrowe tłuszcze z owadów przyczyniają się do zdrowej mikroflory jelitowej i są doskonałym źródłem białka i składników odżywczych. Naukowcy zwracają uwagę, że zgodnie z obecnym stanem wiedzy, spożywanie owadów nie wiąże się z większym ryzykiem dla konsumentów, niż jedzenie innych rodzajów żywności pochodzenia zwierzęcego.

07.11.2025 / 12:04
StoryEditor
SPAR blisko rentowności! Krzysztof Tokarz, GK Specjał: Marzymy o TOP5 polskiego detalu
Sklepy SPAR będą rozwijane przez Grupę Kapitałową Specjał Krzysztofa Tokarza (fot. mat. prasowe; fotomontaż: wiadomoscihandlowe.pl)

Przez ostatnie pięć lat SPAR Polska generował ok. 100 mln zł straty rocznie. W ciągu zaledwie siedmiu miesięcy udało nam się zmniejszyć stratę całej grupy do kwoty 2,5 mln zł. To wynik, który znacznie przekroczył nasze najbardziej optymistyczne prognozy. Naszym celem strategicznym jest wejście do TOP10 handlu detalicznego w Polsce – mówi Krzysztof Tokarz, szef Grupy Kapitałowej Specjał.

W skrócie:

  • Specjał musi budować twardy i mocny detal
  • Specjał osiągnął w SPAR wyniki lepsze od oczekiwań
  • Specjał chce być w TOP10 polskiego detalu
  • Specjał chce m...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.11.2025 / 21:56
StoryEditor
Radykalne zmiany uderzają w Carrefoura. Klienci dostaną ostatni rachunek
Carrefour Market w Starym Browarze w Poznaniu (Carrefour Polska)

Wadowice tracą jeden ze swoich najważniejszych punktów handlowych. Carrefour w kultowej galerii „Filar” zostanie zamknięty, a klienci już wkrótce wezmą ostatni rachunek. Za decyzją stoją głębokie, radykalne zmiany, które wstrząsają całym centrum i definitywnie kończą pewną epokę w lokalnym handlu.

Zamknięcie Carrefoura w Wadowicach

Carrefour w Wadowicach, jeden z najdłużej działających supermarketów w mieście, zakończy działalność z końcem roku. To wydarzenie uderza w l...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. listopad 2025 09:52