23.04.2024 / 11:11
StoryEditor

Carrefour cieszy się z nowego hitu sprzedażowego. Kulinarni konserwatyści mogą poczuć się nieswojo…

Seria produktów FoodBugs (mat. prasowe)
Carrefour Polska w ubiegłym roku wprowadził do oferty jadalne owady. Pilotaż zakończył się sukcesem, w związku z czym detalista rozszerzył dostępność tego innowacyjnego asortymentu o 11 nowych lokalizacji. Obecnie nietypowe przysmaki dostępne są w 38 sklepach sieci w całej Polsce.

W ofercie sieci Carrefour znajduje się szeroki wybór tego produktów spożywczych wytwarzanych na bazie owadów, jednak wyraźnie widać zainteresowanie konsumentów konkretnymi pozycjami. Owady w "czystej postaci", takie jak suszone świerszcze o smaku chilli i limonki, soli morskiej oraz śmietany z cebulą, cieszą się największą popularnością wśród świadomych klientów.

Alternatywą dla tych nieco mniej odważnych, są np. batony z dodatkiem owadów, które również mają liczne grono swoich nabywców, szczególnie w większych miastach.

Zdrowa i innowacyjna żywność

Produkty na bazie owadów są prezentowane w strefach zdrowia sklepów Carrefour, co ma podkreślać ich wartość żywieniową i innowacyjny charakter. Sieć zapewnia, że rozszerzenie oferty jest odpowiedzią na rosnące zainteresowanie konsumentów zdrową i zrównoważoną dietą.

– Nasze działania mają na celu popularyzację zrównoważonego sposobu odżywiania i uświadamianie konsumentów o znaczeniu alternatywnych źródeł białka. Co szczególnie istotne, cenimy sobie współpracę z młodymi firmami oraz start-upami, które rozwijają ten sektor rynku spożywczego. Dzięki nam mogą dotrzeć ze swoimi produktami do wielu klientów, a tym samym skalować swoją działalność — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor ds. rozwoju konceptów handlowych Carrefour Polska.

Szansa dla start-upów

Zaistnienie w dużej sieci sklepów umożliwia młodym przedsiębiorcom nie tylko uzyskanie przestrzeni do prezentacji i sprzedaży produktów, ale także wiąże się z kompleksowym doradztwem otrzymywanym od detalisty i wsparciem w rozwoju. Jedną z takich firm jest FoodBugs – polskie przedsiębiorstwo założone w 2021 roku, sprzedające żywność na bazie owadów. Początkowo produkty tej polskiej firmy dostępne były w jednym sklepie Carrefour w Warszawie, jednak po ponad roku działalności zawitały do kolejnych placówek jako element stałego asortymentu. Pozwoliło to FoodBugs na rozwinięcie produkcji oraz wprowadzenie nowych wyrobów – obecnie w kilkudziesięciu sklepach Carrefour w całej Polsce, dostępnych jest 14 unikalnych produktów tej firmy, stworzonych na bazie owadów jadalnych.

Według naukowców m.in. z Colorado State University chityna i zdrowe tłuszcze z owadów przyczyniają się do zdrowej mikroflory jelitowej i są doskonałym źródłem białka i składników odżywczych. Naukowcy zwracają uwagę, że zgodnie z obecnym stanem wiedzy, spożywanie owadów nie wiąże się z większym ryzykiem dla konsumentów, niż jedzenie innych rodzajów żywności pochodzenia zwierzęcego.

22.10.2025 / 15:32
StoryEditor
Dyskonty hamują! Jakie formaty sklepów napędzają rozwój marek własnych w Polsce?
Udział dyskontów w rynku marek własnych spada. Czy przestaną być liderem kategorii? (fot. Sebastian Rennack)

Przez lata to dyskonty rozdawały karty w świecie marek własnych, przyciągając konsumentów niską ceną i coraz lepszą jakością. Dziś jednak dynamika rynku zaczyna się przesuwać – i to w zaskakującym kierunku. O tym, które formaty sklepów przejmują pałeczkę w wyścigu o lojalność polskiego klienta opowiedział Michał Maksymiec, Retail Clients Director w YouGov.

Marki własne już dawno przestały być synonimem oszczędności kosztem jakości. W Polsce odpowiadają dziś za ponad 23 proc. zakupów w segmencie FMCG, co potwierdza ich silną pozycj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.10.2025 / 18:37
StoryEditor
Halloween 2025. Dynie, słodycze i dekoracje są ok, ale po co puchate kajdanki?
Halloween 2025 (fot. Wolt)

Według najnowszej analizy Wolt obejmującej ponad 30 rynków, tegoroczne zamówienia konsumentów na Halloween ujawniają, jak zmienia się sposób świętowania. To czas dekoracji, przebrań dla zwierzaków, lampionów LED, zestawów carvingowych i... czerwonych, puchatych kajdanek.

Choć Halloween w Polsce nie dorównuje popularności tego święta w Stanach Zjednoczonych, dane z 2025 roku pokazują wyraźnie: Polacy coraz lepiej przygotowują się na ten wieczór. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. listopad 2025 15:15