11.06.2024 / 09:54
StoryEditor

Handel i producenci też jadą na EURO 2024. Co oferują klientom?

Na zdj. burger kibica w Żabce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Nic tak nie sprzedaje piwa, jak wysoka temperatura i ważne mecze piłkarskie. Tych w najbliższym czasie nie zabraknie, a jeśli dołożymy do tego fakt, że rywalizować będzie także polska reprezentacja, sklepy powinny przygotować mocną ofertę na drugą połowę czerwca. I nie zapominać o przekąskach.

Poprzednie Euro odbyło się w 2021 roku, czasach pandemicznych ograniczeń, które mocno dotknęły zwłaszcza gastronomię. To dla niektórych kategorii kojarzonych z latem i sportem niezwykle istotny kanał sprzedaży. Tak jest chociażby w kategorii piwa. Dane Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego "Browary Polskie" mówią o tym, że jeszcze kilka lat temu kanał HoReCa odpowiadał za ok. 15 proc. sprzedaży złocistego trunku. Teraz już bez przeszkód będzie można sprzedawać piwo spragnionym kibicom. Większość jednak oczywiście będzie się zaopatrywać w sklepach. Najwięksi producenci już szykują się na sprzedażowe piki.

– Takie wydarzenia zwiększają średnią sprzedaż piwa w miesiącach letnich, w których dane wydarzenie miało miejsce o kilka procent w porównaniu z analogicznymi okresami w poprzednich latach. Wyjątkiem były Mistrzostwa Świata FIFA 2022, które odbywały się zimą w Katarze. Wydarzenia sportowe to wyjątkowe okazje do spotkań, wspólnego oglądania meczów, przeżywania emocji i świętowania sukcesów naszej reprezentacji czy innych ulubionych drużyn – mówi Wojciech Szerszeń, brand manager marki Tyskie.

Kompania Piwowarska wystartowała już z tej okazji z kampanią 360 pod hasłem "Taktyka jest jedna. Jesteśmy na TY". Wpisuje się ono w przekaz, który marka Tykie stosuje od dłuższego czasu. Jej twarzami zostali popularni komentatorzy sportowi – Dariusz Szpakowski i Mateusz Borek. W spocie m.in. grają w "piłkarzyki", parafrazują popularną scenę z filmu "Dzień Świra" oraz komentują mecz. – W połowie maja rozpoczęliśmy komunikację w TV oraz digital, w czerwcu pojawi się komunikacja na nośnikach zewnętrznych, ze zwiększoną intensywnością na okres turnieju. Tyskie w ramach aktywowania sprzedaży przygotowało szereg indywidualnych promocji, w których do wygrania w konkursach i loteriach przygotowanych przez markę są m.in. bilety na mecze reprezentacji Polski, koszulki biało-czerwonych, piłki czy nagrody pieniężne – mówi Szerszeń. To jednak nie wszystko, bo Tyskie chce wyróżnić się też na półkach sklepowych. Marka opracowała specjalne opakowanie Tyskie Gronie w turniejowej szacie graficznej. Została ona zainspirowana barwami państw uczestniczących w turnieju. Ponadto do szerokiej dystrybucji w największych sieciach trafia Tyskie biało-czerwone – Oficjalne Piwo Reprezentacji Polski. Jak sama podkreśla Kompania Piwowarska, to produkt przygotowany specjalnie do "kibicowania drużynie z orłem w godle".

Majonez pod mecz

Unilever jako jeden z oficjalnych sponsorów turnieju już wiele miesięcy temu wskazał marki, które będą aktywnie wspierane podczas turnieju. Marki z segmentu personal care, często pojawiają się w przypadku transmisji sportowych, stąd też nie jest niczym dziwnym, że w czasie Euro 2024 mocniej promowane będą takie brandy jak Rexona, Dove, Axe, Radox czy Dusch Das. Brytyjski koncern chce też w czasie turnieju eksponować takie marki jak The Vegetarian Butcher, czyli wegańskie burgery na bazie soi, ale również… Hellmans‘s, Knorr oraz marki musztard Colman‘s i Amora. Marki mają być promowane w mediach oraz oficjalnych strefach kibica.

– Przyjemność jedzenia odgrywa bardzo ważną rolę podczas spotkań z przyjaciółmi i rodziną z okazji wydarzeń sportowych. Niezależnie od tego, czy oglądamy je razem z tysiącami innych osób na stadionach, czy kibicujemy w domowym zaciszu. Jesteśmy dumni z tego, że marki Unilever Nutrition mogą być częścią tego europejskiego święta piłki nożnej o globalnym zasięgu – powiedział Peter Dekkers, nutrition general manager Europe w Unileverze.

Handel też gra

Do turnieju przygotowują się nie tylko producenci, ale też sieci handlowe. Biedronka, oficjalny sponsor polskiej reprezentacji, stawia na szeroką ofertę produktów licencjonowanych. – Wszyscy, dla których kibicowanie znajduje wyraz w odpowiednim stroju, będą mogli zakupić specjalne, licencjonowane koszulki PZPN do wyboru w dwóch wariantach – czerwoną z białym napisem "Polska" i białą z napisem "Polska. Łączy nas piłka", dostępne tylko w Biedronce od 13 czerwca – tłumaczy Joanna Piwowarczyk, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej w Biedronce. Oprócz będących w regularnej sprzedaży napojów izotonicznych, wód witaminowych i żeli energetycznych marki GoActive z logotypem reprezentacji, na czas turnieju w ofercie znajdą się też nowości. To m.in. orzeszki ziemne prażone, odtłuszczone w formie proszku Peanut Powder. W ofercie znajdzie się też m.in. specjalna piłkarska edycja chipsów TOP – cztery nowe, limitowane smaki pojawią się na półkach w czasie turnieju.

Biedronka chce być w tym czasie aktywna w telewizji, radiu i internecie, ale też wchodzić w innowacyjne formaty reklamowe. – Z naszym przekazem będziemy bardzo mocno widoczni przy meczach Euro, nie tylko polskiej reprezentacji, ale w ciągu całej fazy grupowej. Będziemy też widoczni w kanałach linearnych i VOD oficjalnego nadawcy turnieju – TVP. Dodatkowo wykorzystamy sponsoring studiów meczowych. Ponadto na dedykowanej stronie www – Strefie Kibica – klienci znajdą wszelkie aktywności związane z naszymi działaniami wokół Mistrzostw Europy 2024 – mówi Piwowarczyk.

Sieć Lidl to jeden z oficjalnych partnerów turnieju, który odbywa się w Niemczech. I oczywiście ma to wpływ na ofertę i sposób komunikacji w czasie turnieju. – W ramach partnerstwa z UEFA Euro 2024 podejmujemy wiele działań marketingowych – prowadzimy komunikację 360 stopni we wszystkich kanałach, m.in. w telewizji, radiu, gazetce reklamowej oraz aplikacji Lidl Plus. Z Euro 2024 związane są także dodatkowe atrakcje skierowane do naszych klientów oraz pracowników. Jednym z nich był konkurs Lidl Kids Team, którego główną nagrodą było wyjście dzieci na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami turnieju – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska. Podkreśla, że sieć zorganizowała też konkurs dla klientów, w którym nagrodą są bilety na najważniejsze mecze Euro. Klient biorący udział w konkursie ma szansę wygrać jeden z 50 pakietów wyjazdowych dla 2 osób z biletami na fazę pucharową. Sieć gwarantuje przeloty i noclegi.

To jednak nie wszystko, bo sieć przygotowała też ofensywę w ofercie produktowej. Dla prawdziwych fanów futbolu powstała specjalna oferta licencjonowanych gadżetów UEFA Euro 2024. Produkty są dostępne w sklepach od poniedziałku, 3 czerwca. W ofercie znalazły się zestawy kolekcjonerskie, albumy z naklejkami, ale też zestawy stadionów z klocków, które stanowią wierne odwzorowanie turniejowych aren. W ofercie pojawi się także bramka piłkarska pop-up z piłką, pompką oraz kołkami montażowymi.

Swoją ofertę przygotowała też sieć Żabka. To m.in burger kibica - kanapka ze specjalnym wzorem na bułce, ale też nachosy oraz bagietka kibica.

 

Promocja zdrowia

Wierzymy, że nadchodzące mistrzostwa będą znakomitym wsparciem, aby jeszcze szerzej promować wśród klientów zdrowy styl życia – stosowanie świadomej diety na co dzień, częste sięganie po warzywa i owoce, a także dbanie o aktywność fizyczną. Ponadto w ramach partnerstwa stwarzamy naszym klientom oraz pracownikom unikalną możliwość uczestniczenia w meczach fazy pucharowej, a w tym samym w wielkim finale!

Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications and CSR w Lidl Polska

 

Piwo do kibicowania

Kompania Piwowarska wraz ze swoimi markami od lat angażuje się w świat polskiego sportu sponsorując od lat reprezentację Polski w piłce nożnej. Szczególnie zaangażowana jest marka Tyskie, która według Kantar jest marką piwa najczęściej wybieraną do kibicowania. Z kibicami i fanami Tyskie komunikuje się poprzez platformę "Taktyka jest jedna. Jesteśmy na TY", którą kolejny raz wspiera w tym sezonie ambasadorski duet w postaci Dariusza Szpakowskiego i Mateusza Borka. Legendarni komentatorzy zachęcają kibiców do wspólnej celebracji zbliżających się piłkarskich Mistrzostw Europy i kibicowania biało-czerwonym.

Wojciech Szerszeń, brand manager Tyskie

 

Czas gadżetów

Od 10 czerwca, wyłącznie w sklepach Biedronka dostępny będzie oficjalny magazyn reprezentacji Polski na mistrzostwa Europy 2024 AWAN5, bogaty w merytoryczne treści materiał o drużynie, jej przygotowaniach do EURO i samym turnieju, zawierający również terminarz i opis stadionów, na których reprezentacja będzie rozgrywała swoje mecze.

Joanna Piwowarczyk, menedżerka ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka

 

07.01.2025 / 11:32
StoryEditor
Sieć dyskontów Action testuje kasy samoobsługowe w polskich sklepach [NASZ NEWS]
Kasy samoobsługowe w sklepie Action (fot. PJ)

Sieć dyskontów niespożywczych Action rozpoczeła testy kas samoobsługowych w swoich placówkach handlowych. Można je już znaleźć m.in. w sklepach w Warszawie.

Sieć dyskontów przemysłowych Action ruszyła z testami kas samooobsługowych w polskich sklepach. - W Polsce kasy samoobsługowe stały się już codziennością i są już również dostęp...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.01.2025 / 20:41
StoryEditor
Czy branża spożywcza powinna bać się Donalda Trumpa? Czy wojna celna uderzy w producentów żywności w Polsce i Europie?
Prezydent Donald Trump chce wyrównać bilans handlowy USA z UE

Donald Trump chce wyrównać bilans handlowy USA z UE, a drogą do tego ma być nakładanie ceł na europejskie towary. Około 1,2 miliona miejsc pracy w Niemczech jest zależnych od eksportu do USA. Ucierpieć mogą też polscy dostawcy podzespołów do niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego oraz eksporterzy mebli czy produktów rolnych. Firmy z tych branż nie powinny bezczynnie czekać, lepiej przygotować się szukając nowych rynków zbytu czy porządkując swoje finanse.

Zaprzysiężenie nowego prezydenta USA Donalda Trumpa, które odbędzie się 20 stycznia br. może uruchomić lawinę zmian. Poza tymi politycznymi, także gospodarcze. Stany Zjednocz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. styczeń 2025 00:30