11.06.2024 / 18:02
StoryEditor

Hedonizm w sklepie spożywczym. Konsumenci szukają przyjemności. Zdrowie i etyka tracą na znaczeniu

Jean-Gabriel Mollard, dyrektor ds. promocji międzynarodowej Sial Network (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Coraz więcej osób deklaruje, że głównym czynnikiem, jaki biorą pod uwagę na zakupach spożywczych, jest przyjemność. Polacy mocniej patrzą też na wygodę. Spada znaczenie kwestii etycznych i zdrowotnych – wynika z najnowszego badania "Sial Insight".

Prawie połowa polskich konsumentów (46,2 proc.) twierdzi, że na zakupach poszukuje przede wszystkim takich produktów, które sprawią im przyjemność, podczas gdy jeszcze w 2022 r....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 15:03
StoryEditor
Zwolnienia grupowe w Carrefourze. Francuska sieć pod coraz większą presją związków zawodowych w Polsce. Czy operator się ugnie?
(fot. Carrefour Polska + Alfred Bujara/Facebook)

Związkowcy z "Solidarności" protestowali przed ambasadą Francji przeciwko działaniom Carrefour Polska. W ramach zwolnień grupowych w Carrefourze pracę straci kilkaset osób. Związkowcy uważają, że sieć handlowa stosuje podwójne standardy wobec pracowników. Jak się tłumaczy francuska sieć?

O czym przeczytasz w artykule?

  • „Solidarność” prosi ambasadę Francji o mediacje w sprawie zwolnień grupowych w Carrefourze
  • Związkowcy zarzucają sieci stosowanie podwójnych standardów wobec pracowników
  • Dlaczego Carrefour redukuję załogę?
  • Carrefour Polska: postulaty związkowców były niemożliwe do zaakceptowania
  • Skala zwolnień grupowych w Carrefourze będzie mniejsza niż planowano 

„Solidarność” prosi ambasadę Francji o mediacje w sprawie zwolnień grupowych w Carrefourze

We wtorek 15 kwietnia 2025 roku związkowcy z sekcji Banków, Handlu i Ubezpieczeń NSZZ "Solidarność" udali się pod ambasadę Republiki Francuskiej. Tam, na ręce przedstawicieli dyplomatycznych tego kraju złożyli petycję dotyczącą zwolnień grupowych w Carrefourze w Polsce. Związkowcy poprosili francuskiego ambasadora o zaangażowanie się w mediacje między załogą i związkowcami a zarządem sieci handlowej.

W swoim piśmie związkowcy z sekcji handlowej "Solidarności" wskazują, że takie działanie sieci handlowej może wpłynąć także na postrzeganie samej Francji przez Polaków. W opinii działaczy, sieć sklepów jest jedną z wizytówek Republiki Francuskiej w naszym kraju. A co za tym idzie, reputacja firm takich jak Carrefour Polska bezpośrednio przekłada się na sposób postrzegania Francji przez Polaków.

image
"Solidarność" prosi ambasadę Francji o mediacje w sprawie zwolnień grupowych w Carrefourze (fot. Alfred Bujara/Facebook)
FOTO: fot. Alfred Bujara/facebook

Związkowcy zarzucają sieci stosowanie podwójnych standardów wobec pracowników

– W ostatnim czasie kierownictwo Carrefour Polska podejmuje działania, które stoją w sprzeczności ze standardami, jakie Carrefour stosuje na rynku francuskim. Podczas gdy we Francji firma uchodzi za pracodawcę dbającego o dialog społeczny i społeczną odpowiedzialność biznesu, w Polsce postępuje w sposób daleki od tych wartości. Proces restrukturyzacji i zwolnień grupowych prowadzonych przez Carrefour Polska jest dowodem na stosowanie podwójnych standardów – można przeczytać w piśmie przekazanym francuskiej ambasadzie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 70% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2025 / 11:22
StoryEditor
Grupa spółek Danone zmniejsza emisję gazów cieplarnianych w łańcuchu wartości. Koncern wyznaczył sobie ważny cel do 2030 r.
Paulina Kaczmarek, grupa spółek Danone (mat. prasowe)

Zgodnie z danymi za rok 2024, Grupa spółek Danone w Polsce zredukowała emisję gazów cieplarnianych – w stosunku do roku bazowego 2020 jest ona mniejsza o 42,8 proc., zaś do roku 2023 o 7,3 proc. Nie byłoby to możliwe bez współpracy z dostawcami, zaangażowania w budowanie partnerstw branżowych oraz publicznych i prywatnych, jak również ciągłego doskonalenia procesów produkcji. Na to składa się spójna strategia i plan działania, czyli Danone Climate Transition Plan, a także kolejne ambitne cele, a wśród nich to, aby do 2030 r. 100 proc. opakowań produktów nadawało się do recyklingu.

Obchodzony 22 kwietnia Światowy Dzień Ziemi to dla Danone okazja, by przypomnieć, jakie działania podejmowane przez organizacje mogą jednocześnie przyczyniać się do troski o śro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 01:22