08.03.2024 / 08:55
StoryEditor

Kobiety mają o jedną trzecią mniejszy dochód rozporządzalny niż mężczyźni. Coraz częściej należy do nich ostatnie słowo przy zakupach

Klientka na zakupach (fot. Shutterstock)
Choć dane Euromonitora pokazują, że globalnie kobiety nadal mają znacznie niższe dochody rozporządzalne niż mężczyźni, to rośnie ich rola w kwestii decyzji zakupowych. Zwiększająca się świadomość społeczna i zdrowotna przyczynia się również do wzrostu sprzedaży niektórych kategorii FMCG.

– Mimo tego, że realny dochód kobiet w ciągu ostatnich pięciu lat wzrósł, przeciętny dochód rozporządzalny w przypadku kobiet pozostaje o 31 proc. niższy niż u mężczyzn w ujęciu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.04.2025 / 09:16
StoryEditor
Dino chwali się wynikami za ubiegły rok. Grupa skończyła 2024 z ponad 1,5 mld zł zysku
Sklep sieci Dino (fot. Shutterstock)

Rok 2024 okazał się dla Dino Polska przełomowy. Sieć sklepów nie tylko znacząco zwiększyła swoje przychody, ale również dynamicznie rozwijała się pod względem liczby placówek. Co stoi za imponującymi wynikami i jak wygląda struktura wzrostu?

Dino Polska zakończyła 2024 rok z rekordowymi wynikami finansowymi, kontynuując silny trend wzrostowy. Przychody ze sprzedaży wyniosły 29 273 792 tys. zł, co stanowi wzros...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.04.2025 / 19:51
StoryEditor
Temu kontra Allegro. Kto wygra bitwę o polski rynek e-commerce? Zwycięży ten, który więcej sprzeda
Temu coraz bliżej lidera e-commerce na naszym rynku. Zbliża się koniec dominacji Allegro w Polsce?

Chińskie platformy e-commerce coraz wyraźniej zaznaczają swoją obecność na europejskich rynkach, w tym także w Polsce. Z danych Mediapanel wynika, że w marcu 2025 r. Temu – po raz pierwszy w okresie obejmującym trzy lata dostępnych raportów – wyprzedziło Allegro pod względem liczby użytkowników i zasięgu w kategorii zakupów online. Choć różnica jest niewielka, tempo wzrostu Temu zasługuje na szczególną uwagę.

Maciej Baranowski, ekspert Polskiego Instytutu Ekonomicznego wskazuje w swojej analizie, że wzrost ruchu na stronie Temu to nie tylko kwestia rosnącej popularności, ale także s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. kwiecień 2025 00:10