24.10.2023 / 08:57
StoryEditor

Polacy kupują mniej tabliczek czekolady. Czy uda się odwrócić ten trend?

Maria W. KowalskaMaria W. Kowalska
Wyniki z sierpnia br. pozwalają mieć nadzieję, że sprzedaż czekolad wzrośnie w tym rynku nie tylko pod względem wartości, ale i wolumenu (fot. Shutterstock)
Czekolada jest trzecią pod względem ważności kategorią w koszyku słodyczy, ma też duży wkład w podnoszenie jego wartości. W ciągu ostatnich 12 miesięcy tabliczki odnotowały co prawda delikatny spadek wolumenu sprzedaży, ale są sygnały świadczące o tym, że na koniec roku i pod tym kątem wyjdą na plus.

Rynek słodyczy na przestrzeni ostatnich trzech lat* rośnie wartościowo dwucyfrowo, nie tylko dzięki wyższym cenom, ale też dzięki większej konsumpcji. Chociaż należy zaznaczyć, ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.09.2025 / 16:03
StoryEditor
Sieć Black Red White z nowym inwestorem. Austriacki gigant XXXLutz rezygnuje z inwestycji w Polsce!
XXXLutz wycofuje się z Black Red White. Nowy inwestor wchodzi na rynek meblarski? (fot. materiały prasowe)

Polska branża meblarska znów staje się areną niespodziewanych zwrotów akcji. Austriacki inwestor, który jeszcze kilka miesięcy temu przejął kontrolę nad Black Red White, właśnie się wycofał. Tymczasem na horyzoncie pojawia się nowy gracz, który chce przejąć kontrolę nad jedną z największych polskich firm meblowych. Co stoi za tą decyzją i jakie będą jej konsekwencje dla rynku?

Decyzja austriackiej sieci XXXLutz o rezygnacji z inwestycji w Black Red White zapadła w drugiej połowie sierpnia 2025 r. Jeszcze w marcu tego samego roku firma przejęła 50 pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.09.2025 / 15:43
StoryEditor
Kaufland odpowiada na groźbę strajku. Czy sieć zgodzi się na podwyżki po 1200 zł?
Kaufland odpowiada na groźbę strajku. Czy sieć zgodzi się na podwyżki po 1200 zł? (fot. ZhakYaroslav/Shutterstock + + OPZZ Konfederacja Pracy w Kauflandzie)

Związkowcy z Kaufland Polska zapowiedzieli, że jeśli sieć nie spełni ich żądań, to we wrześniu rozpoczną przygotowania do strajku. – Kaufland odczuje to w całej Polsce – zapowiada Wojciech Jendrusiak. Czy spółka zamierza pójść na ustępstwa? Jak podchodzi do podwyżek w kwocie 1200 zł dla każdego pracownika?

W artykule przeczytasz: 

  • Związkowcy żądają od Kauflandu 1200 zł podwyżki dla każdego pracownika
  • Kaufland: spełnienie takich żądań jest nierealne i groźne dla stabilności firmy
  • Kaufland Polska deklaruje chęć współpracy ze związkowcami
  • W połowie września kolejne spotkanie zarządu Kaufland Polska i związków zawodowych
  • Strajk w Kauflandzie możliwy jeszcze we wrześniu?

Związkowcy żądają od Kauflandu 1200 zł podwyżki dla każdego pracownika

Związkowcy z Konfederacji Pracy OPZZ w Kauflandzie dali czas zarządowi spółki Kaufland Polska Markety do końca sierpnia na spełnienie ich żądań.

Najważniejszy postulat to 1200 zł podwyżki wynagrodzenia zasadniczego dla każdego pracownika sieci od 1 stycznia 2026 r.

– Sytuacja jest dość dramatyczna, bo brakuje rąk do pracy, a pensje są nieco wyższe niż najniższa krajowa – tłumaczy w rozmowie z wiadomościhandlowe.pl Wojciech Jendrusiak, Przewodniczący OPZZ Konfederacja Pracy w Kauflandzie.

Drugi z nich to przestrzegania prawa przez sieć handlową oraz poszanowania wolności działalności związków zawodowych.

– Przeciążenie pracą w niemieckiej sieci handlowej stało się standardem. Zarówno w marketach, jak i w magazynach jest źle – dodaje Wojciech Jendrusiak.

Związkowcy zastrzegli, że jeśli ich żądania nie zostaną spełnione, wówczas będą to traktować jako wszczęcie sporu zbiorowego. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. wrzesień 2025 03:12