03.05.2024 / 14:40
StoryEditor

Temu "uzależnia jak cukier”, czyli jak chińska platforma wprawia klientów w szał zakupów

Temu poczyna sobie w Polsce coraz śmielej (fot. Markus Mainka/Shutterstock)
Konsumenci podchodzą do zakupów na Temu jak do przygody. Zamawianie produktów jest częścią ich doświadczenia zakupowego. Zdaniem ekspertów cytowanych przez BBC, podejście Temu do cen i sposobu, w jaki promuje produkty, jest celowe. Marketplace trafia skutecznie do konsumenta wywierając na niego wpływ.

Chińska platforma internetowa Temu uzależnia od zakupów – informuje bbc.com. Kupującym nie przeszkadza długie oczekiwanie na przesyłkę, ani to, że produkty oferowane przez marketplace są zwykle niskiej jakości i zwykle niekoniecznie niezbędne.

Marketplace jak gra z nagrodami

Robienie zakupów w tym sklepie porównywane jest do grania w grę wideo - klienci są zachęcani do kontynuowania zakupów dzięki wprowadzeniu bonusów i kuponów, które naśladują nagrody zgromadzone w grach.

Na Temu wzoruje się wiele innych marek, ale żadna z nich nie stosuje wszystkich trików jednocześnie. Platforma oferuje m.in.: funkcje spin to win, quizy i rozbudowane systemy poleceń.

Konsumenci poddawani silnym bodźcom

Neil Saunders, analityk handlu detalicznego uważa, że Temu uzależnia tak samo jak cukier. Impulsy i niskie ceny dają konsumentom zastrzyk dopaminy i sprawiają, że wracają po więcej. Do zwiększenia zaangażowania przyczyniają się regularne promocje, a chaotyczny interfejs strony internetowej stwarza iluzję dla konsumentów, że mogą „odkryć” produkty po dłuższym przeglądaniu.

Vilma Todri z Goizueta Business School na Uniwersytecie Emory w USA jest zdania, że z czasem konsumenci mogą się zmęczyć lub stać się nieufni wobec nieustannego gamifikowanego podejścia firmy. Ale na razie strategia firmy działa.

02.12.2025 / 10:26
StoryEditor
Konsumenci nie mają problemów z "mięsnymi" nazwami produktów roślinnych. Czy potrzebne są unijne regulacje?
(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Podczas zaplanowanego na 11 grudnia posiedzenia Rady ds. Rolnictwa i Rybołówstwa Unii Europejskiej kraje członkowskie będą głosować nad potencjalnym zakazem etykiet wykorzystujących "mięsne" terminy dla produktów roślinnych. Tymczasem – jak przekonuje Fundacja ProVeg, konsumenci bez trudu rozróżniają roślinne zamienniki mięsa od produktów mięsnych.

Konsumenci akceptują stosowanie tradycyjnych nazw dla produktów roślinnych. Zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez Panel Ariadna w grudniu 2023 roku na zlecenie Fundacji Pr...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02.12.2025 / 10:33
StoryEditor
Jest zielone światło na przejęcie Carrefoura! Nowy właściciel wkracza na rynek
Carrefour (fot. Below the Sky/Shutterstock)

Komisja Europejska zaakceptowała przejęcie Carrefoura we Włoszech przez grupę NewPrinces. To może jednak nie być koniec podobnych informacji w najbliższym czasie.

Komisja stwierdziła, że akwizycja nie wpłynie w znaczący sposób na poziom konkurencji rynkowej. Sam wpływ ma mieć ograniczony wpływ na rynek, na którym oba podmioty działają. Ne...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. grudzień 2025 22:55