10.10.2023 / 11:57
StoryEditor

Zdrowa żywność w koszykach Polaków. Jakie czynniki wpływają na decyzje zakupowe klientów? [BADANIE]

Tzw. zdrowa żywność stanowi ważny element oferty sklepów (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Dla polskich klientów poszukujących w sklepach tzw. zdrowej żywności najważniejsza - przynajmniej na poziomie deklaratywnym - jest jakość produktów (36 proc.). Cenę jako kluczowy czynnik decyzyjny wskazało 25 proc. respondentów, a etykiety i składy produktów wymieniło... zaledwie 16 proc. osób - wynika z nowego badania przeprowadzonego przez Kantar Polska.

Omawiane badanie zrealizowane zostało przez Kantar na próbie ponad 1,4 tys. dorosłych użytkowników aplikacji Zdrowe Zakupy. Po wspomnianych już odpowiedziach na pytanie o klucz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.05.2025 / 15:55
StoryEditor
Zakaz handlu w niedzielę do zmiany? Minister pracowała nad odpowiedzią przez rok
Zakaz handlu w niedzielę do zmiany? Minister Agnieszka Dziemianowicz-Bąk pracowała nad odpowiedzią przez rok (fot. Anna Strzyżak/Kancelaria Sejmu)

Politycy dopytywali minister rodziny, pracy i polityki społecznej czy rząd zniesie zakaz handlu w niedzielę. Wreszcie pojawiła się jasna deklaracja minister Dziemianowicz-Bąk w tej sprawie. Nad odpowiedź trzeba było czekać ponad rok.

 

Posłowie dopytywali czy rząd zniesie zakaz handlu w niedzielę

– W związku z coraz częściej pojawiającymi się w przestrzeni publicznej, medialnej informacjami nt. planu likwidacji przez obecny rząd wolnych od handlu niedziel, pytam Pana Premiera o jasne stanowisko w tejże sprawie. Jakie są rzeczywiste plany obecnego rządu? ­– dopytywała się w interpelacji poselskiej Marlena Maląg, obecna europosłanka Prawa i Sprawiedliwości oraz była minister rodziny, pracy i polityki społecznej w rządzie Mateusza Morawieckiego.

– Jeden dzień wolny od pracy w weekend jest dla ludzi pracy i ich rodzin nie tylko bardzo ważny, ale jest pewnym standardem w wielu państwach europejskich o wysokich standardach życia – dodaje była resortu pracy.

Dokładnie o to samo pytał się także Daniel Milewski, parlamentarzysta PiS z okręgu siedleckiego. W swojej interpelacji wskazał, że część pomysłów w rządzie Donalda Tuska zakładało "zniesienia zakazu handlu w niedziele, tak aby każdy pracownik miał zapewnione dwa wolne weekendy w miesiącu i podwójne wynagrodzenie za pracę w dni wolne".

Sprawdź kiedy są niedziele handlowe w 2025 roku: W które niedziele sklepy będą otwarte?

Milewski: Jakie mogą być skutki ekonomiczne i społeczne zniesienia zakazu handlu w niedzielę?

– Propozycja zniesienia tego zakazu, jednocześnie gwarantująca pracownikom dwa wolne weekendy w miesiącu oraz podwójne wynagrodzenie za pracę w dni wolne, w teorii ma na celu zrównoważenie potrzeb pracowników i przedsiębiorstw.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.05.2025 / 09:07
StoryEditor
Ponad 40 proc. polskich sklepów internetowych nie handluje za granicą. Tracą nawet 25 proc. przychodów [RAPORT]
Cosmetics and beauty products buying online concept. Shopping basket with makeup products and mobile phone on shelf of cosmaetics shop. 3d illustration

43 proc. sklepów internetowych nie prowadzi sprzedaży zagranicznej, a 40 proc. posiada wyłącznie polską wersję językową. Tymczasem 57 proc. sklepów prowadzących ekspansję zagraniczną deklaruje, że odpowiada ona za nawet 25 proc. ich przychodów – wynika z raportu Fulfilio "Polski e-commerce za granicą".

Potencjał rynków międzynarodowych najbardziej wykorzystują e-sklepy motoryzacyjne, spośród których 70 proc. działa za granicą, kosmetyczne (67 proc.) oraz sklepy meblowe i RTV/A...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. maj 2025 10:25