30.05.2018 / 08:43
StoryEditor

Branża handlowa nie chce by sklepy stały się punktami gromadzenia odpadów

(fot. Pixabay CC0)
W odpowiedzi na wczorajszą publikację projektu dyrektywy Komisji Europejskiej, ograniczającej wykorzystanie tworzyw sztucznych w produktach jednorazowego użycia, organizacja handlowców EuroCommerce zapewnia, że sektor handlu i dystrybucji od dawna popiera działania promujące gospodarkę zamkniętego obiegu i przyczyniające się do ograniczenia ilości plastikowych odpadów. Handlowcy nie chcą jednak stać się „punktem gromadzenia odpadów” i domagają się współpracy przemysłu i rządów.

Komisja Europejska opublikowała 28 maja szkic projektu regulacji, dotyczących wykorzystania tworzyw sztucznych w produktach jednorazowego użycia. Komisja chce wyeliminowania pl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2025 / 10:55
StoryEditor
Nowy raport GUS ujawnia różnice w sprzedaży. Jakie kategorie okazały się rozczarowaniem?
Jak wyglądała sptrzedaż detaliczna w maju 2025? (fot. Shutterstock)

Nowe dane Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) przynoszą obraz umiarkowanego wzrostu sprzedaży detalicznej w maju 2025 r. Choć niektóre branże przyspieszyły, inne zanotowały wyraźne spowolnienie. Czy handel ma się czego obawiać?

Według opublikowanych 24 czerwca danych Głównego Urzędu Statystycznego, sprzedaż detaliczna w cenach stałych w maju 2025 r. wzrosła o 4,4 proc. w porównaniu z analogi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.06.2025 / 14:33
StoryEditor
Wielkie przejęcie w segmencie supermarketów. Duża sieć rozpoczyna negocjacje ws. zakupu ponad 80 sklepów. To zmieni układ sił na rynku

Grupa Muszkieterów złożyła Grupie Colruyt ofertę przejęcia przez swoich członków 81 supermarketów i 44 stacji benzynowych zlokalizowanych we wschodniej i środkowo-wschodniej Francji. Ten projekt przejęcia jest częścią planu strategicznego Grupy, którego celem jest wzmocnienie pozycji marek Intermarché i Netto we Francji i osiągnięcie 20-proc. udziału w rynku do 2028 r.

Jak czytamy w komunikacie Grupy Muszkieterów, proponowane przejęcie 81 supermarketów Colruyt do marek Intermarché i Netto pozwoliłoby większej liczbie Francuzów skorzystać z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. lipiec 2025 00:11