13.05.2024 / 12:32
StoryEditor

InPost rozwija biznes na Półwyspie Iberyjskim. Firma uruchomiła tez dostawy międzynarodowe na kolejnych rynkach

InPost rozwija biznes na Półwyspie Iberyjskim (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Od 2023 r. Grupa InPost zwiększyła o ponad 87 proc. liczbę paczkomatów i punktów PUDO w Hiszpanii, a w Portugalii sieć urosła aż o 117 proc.

W Hiszpanii InPost posiada już ponad 8 tys. paczkomatów i punktów PUDO, a w Portugalii 2 tys. punktów. Łącznie InPost posiada sieć ponad 10 tys. punktów na Półwyspie Iberyjskim, co czyni ją największą niezależną siecią OOH (Out Of Home).

– Zwiększenie liczby naszych punktów w Hiszpanii o ponad 87 proc. i Portugalii o 117 proc. w ciągu ostatniego roku to dowód na to, że InPost niezmiennie utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju na kluczowych rynkach europejskich i konsekwentnie rozwija własną sieć – komentuje  Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

– Obecnie posiadamy największą niezależną sieć własnych punktów nadań i odbioru na Półwyspie. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, zdecydowanie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, jeżeli chodzi o wielkość naszej sieci i nadal będziemy się koncentrować na jej rozwoju, zwłaszcza na rynkach zachodnich – dodaje.

InPost rozszerza usługę crossborder

Nicola D‘Elia, dyrektor generalny grupy InPost na Hiszpanię, Portugalię i Włochy, wskazuje, że Hiszpania to dynamicznie rozwijający się kraj, w którym z możliwości e-commerce korzystają osoby w każdym wieku.

– Hiszpanie większość swojego czasu spędzają poza domem, dlatego możliwość odbioru przesyłki w dowolnym momencie jest dla nich znaczącym ułatwieniem – wyjaśnia.

InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe – dzięki czemu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzynarodowe.

Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.

08.09.2025 / 14:53
StoryEditor
Tous otwiera pierwszy flagowy salon w Polsce. Hiszpańska sieć proponuje też Polakom nową usługę
Hiszpańska marka i sieć Tous jest obecna w ponad 45 krajach w tym w Polsce (fot. Shutterstock)

Tous – hiszpańska firma znana przede wszystkim z biżuterii, uruchomiła pierwszy flagowy butik w Polsce. Ma on ponad 100 mkw. powierzchni i jest zlokalizowany w jednym z najpopularniejszych warszawskich centrów handlowych, w którym placówka tej sieci działała już wcześniej, ale była skromniejsza.

Stołeczne centrum handlowe Westfield Mokotów chce uchodzić za miejsce, które łączy modę, design i niepowtarzalne doświadczenia zakupowe. W te założenia wpisuje się nowo otwarty ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.09.2025 / 08:51
StoryEditor
System kaucyjny będzie skuteczny, jeśli uda się przekonać konsumentów, że ma sens. Potrzebna jest komunikacja i dialog [OPINIA]
Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w 2pr (fot. J. Prondzyński)

Jeszcze przed oficjalnym startem systemu kaucyjnego w Polsce widać, jak wiele emocji i pytań budzi to rozwiązanie. Jedni traktują je jako długo oczekiwany krok w stronę bardziej nowoczesnej gospodarki obiegu zamkniętego, inni podchodzą z rezerwą, obawiając się dodatkowych obowiązków. Obie reakcje są naturalne. W końcu mówimy o projekcie, który dotknie codziennych nawyków milionów konsumentów. A jeśli zmienia się coś tak blisko życia ludzi, to kluczowa staje się nie tylko sprawna logistyka czy infrastruktura, ale przede wszystkim – komunikacja i dialog.

System kaucyjny nie działa w próżni. To nie tylko kwestia butelki czy puszki oddanej do sklepu w zamian za symboliczną złotówkę. To także historia, jaką społeczeństwo opowiada s...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. wrzesień 2025 14:32