13.05.2024 / 12:32
StoryEditor

InPost rozwija biznes na Półwyspie Iberyjskim. Firma uruchomiła tez dostawy międzynarodowe na kolejnych rynkach

InPost rozwija biznes na Półwyspie Iberyjskim (fot. Łukasz Rawa, wiadomoscihandlowe.pl)
Od 2023 r. Grupa InPost zwiększyła o ponad 87 proc. liczbę paczkomatów i punktów PUDO w Hiszpanii, a w Portugalii sieć urosła aż o 117 proc.

W Hiszpanii InPost posiada już ponad 8 tys. paczkomatów i punktów PUDO, a w Portugalii 2 tys. punktów. Łącznie InPost posiada sieć ponad 10 tys. punktów na Półwyspie Iberyjskim, co czyni ją największą niezależną siecią OOH (Out Of Home).

– Zwiększenie liczby naszych punktów w Hiszpanii o ponad 87 proc. i Portugalii o 117 proc. w ciągu ostatniego roku to dowód na to, że InPost niezmiennie utrzymuje wysoką dynamikę rozwoju na kluczowych rynkach europejskich i konsekwentnie rozwija własną sieć – komentuje  Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

– Obecnie posiadamy największą niezależną sieć własnych punktów nadań i odbioru na Półwyspie. Tak, jak zapowiadaliśmy wcześniej, zdecydowanie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, jeżeli chodzi o wielkość naszej sieci i nadal będziemy się koncentrować na jej rozwoju, zwłaszcza na rynkach zachodnich – dodaje.

InPost rozszerza usługę crossborder

Nicola D‘Elia, dyrektor generalny grupy InPost na Hiszpanię, Portugalię i Włochy, wskazuje, że Hiszpania to dynamicznie rozwijający się kraj, w którym z możliwości e-commerce korzystają osoby w każdym wieku.

– Hiszpanie większość swojego czasu spędzają poza domem, dlatego możliwość odbioru przesyłki w dowolnym momencie jest dla nich znaczącym ułatwieniem – wyjaśnia.

InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe – dzięki czemu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać przesyłki międzynarodowe.

Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.

28.07.2025 / 14:06
StoryEditor
Po zeszłorocznych przejęciach Auchan zwiększa przychód. Sieć musi pracować nad wzrostami w starszych sklepach
Auchan (fot. sylv1rob1/Shutterstock)

Pierwsze półrocze tego roku sieć Auchan Retail zakończyła z przychodami wyższymi o ponad 600 mln euro. Na największych rynkach ma jednak problem z zyskiem porównywalnym

Przychód Auchan Retail za pierwsze półrocze wyniósł 15,49 mld euro i oznaczał wzrost odpowiednio o 4,2 proc. biorąc pod uwagę aktualny kurs wymiany oraz 3,8 proc. po kursie stał...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.07.2025 / 09:02
StoryEditor
Jak Labubu podbiła świat? Chińska zabawka zawładnęła rynkiem i mediami społecznościowymi
Labubu – chińska maskotka, która podbiła świat. Fenomen 2025 roku (fot. Shutterstock)

Z charakterystycznym uśmiechem i spiczastymi uszami, Labubu stało się jedną z najczęściej komentowanych i najchętniej kupowanych zabawek początku 2025 roku. Figurka, która rozpoczęła swoją popularność w Chinach, dziś jest globalnym fenomenem, który rozlał się po całym internecie i świecie mody. Jak wygląda prawdziwa skala tego trendu?

Zabawka zaprojektowana przez artystę z Hongkongu, Kasinga Lunga, i wyprodukowana przez firmę Pop Mart, stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych gadżetów kolekcjonerskich o...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. lipiec 2025 22:14