05.05.2020 / 18:18
StoryEditor

Podaj dalej - Inpost startuje z usługą dedykowaną małemu e-commerce i sklepom stacjonarnym

Rafał Brzoska, prezes InPost (Inpost)
Firma logistyczna InPost wystartowała z innowacyjną usługą "Podaj Dalej". Nowy serwis dedykowany jest małym firmom e-commerce, ale też sklepom stacjonarnym . Dzięki niemu mali przedsiębiorcy - którzy mają podpisaną umowę z InPost - będą mogli nadawać paczkę w wybranym paczkomacie, a  klient może natychmiast po nadaniu odebrać swoją przesyłkę w tej samej maszynie.

Zdaniem Rafała Brzoski, prezesa Inpostu małe rodzinne firmy e-commerce mogą potraktować nową usługę to jako przedłużenie czasu odbioru własnego lub punkt odbioru sam w sobie. Je...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Zdaniem Rafała Brzoski, prezesa Inpostu małe rodzinne firmy e-commerce mogą potraktować nową usługę to jako przedłużenie czasu odbioru własnego lub punkt odbioru sam w sobie. Jednocześnie usługa jest tania bo nie angażuje kuriera. Rafał Brzoska wskazuje, że „usługa idealna jest również dla punktów usługowych. Wszystkie lokalne drobne usługi dające możliwość odbioru produktu po wykonanej pracy i mające z nami umowę.”

- Naszą nową usługę kierujemy do małego, lokalnego biznesu, oraz małego e-commerce, który szczególnie teraz polega na odbiorach osobistych zamówionych przez klientów towarów. Od tej chwili – przy korzystnych warunkach cenowych – przedsiębiorcy mogą nadawać przesyłki do swoich klientów np. w najbliższym paczkomacie, gdzie zamawiający odbiorą swoje zamówienie bez kontaktu z pracownikami i wtedy, kiedy będzie to dla nich wygodne. Usługa Podaj Dalej uwalnia z ograniczeń, które nakłada czas otwarcia firmy i jest naturalnym przedłużeniem czasu odbioru lub działania punktu odbioru samego w sobie. Często punkty usługowe są czynne tylko do godziny 17:00 – w paczkomacie klienci mogą odebrać swoje zamówienie 24/7. Usługa Podaj Dalej jest też świetną propozycją dla małych firm, które sprzedają swoje produkty przez platformy ogłoszeniowe – tłumaczy Rafał Brzoska, prezes InPost.

W przypadku, gdy przesyłka zostanie nadana w innej maszynie niż w wybranym paczkomacie odbiorczym, zostanie naliczona cena standardowa, a przesyłka zostanie dostarczona do pierwotnie wybranej maszyny. Usługa nie jest dostępna dla klientów korzystających z płatności pre-paid oraz dla przesyłek nadawanych w ramach usługi InPost Allegro Paczkomaty 24/7.

- W kolejnym kroku uruchomimy również dla osób prywatnych nie posiadających umowy – zapowiada szef Inpostu.

Za skrytkę gabarytu A w ramach usługi „Podaj Dalej” przedsiębiorca zapłaci 4,49 zł netto za 48 godzin oczekiwania w paczkomacie na odbiór.

Aby skorzystać z nowej usługi InPost Podaj Dalej wystarczy:

●  wygenerować etykietę adresową z wybranym paczkomatem odbiorczym, który jest jednocześnie paczkomatem nadawczym. Można to zrobić z poziomu managera paczek lub innego narzędzia do tworzenia przesyłek;

●  umieścić przesyłkę w wybranym Paczkomacie® odbiorczym;

●  po kilku minutach odbiorca otrzyma powiadomienie o możliwości odebrania przesyłki.

 

17.07.2024 / 08:38
StoryEditor
Sklepy jeszcze nie przerzuciły w pełni wyższego VAT-u na klientów. W wakacje będzie na to idealna okazja
Żywność będzie drożała jeszcze baradziej w ujęciu rocznym (fot. wiadomoscihandlowe.pl/zdjęcie ilustracyjne)
W czerwcu codzienne zakupy były droższe o 3,1 proc. niż przed rokiem - wynika z badania UCE Research i Uniwersytetu WSB Merito. Dla porównania, jeszcze w maju wzrost cen sięgał 2,9 proc., w kwietniu 2,4 proc., a w marcu 2,1 proc. Wiele wskazuje na to, że przed nami dalszy wzrost cen podstawowych produktów.

Informacje podane przez UCE Research oparte są na analizie przeszło 71,4 tys. cen detalicznych z ponad 32,2 tys. sklepów należących do 59 sieci handlowych. Z badania wynika, że ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Informacje podane przez UCE Research oparte są na analizie przeszło 71,4 tys. cen detalicznych z ponad 32,2 tys. sklepów należących do 59 sieci handlowych. Z badania wynika, że w czerwcu na 17 monitorowanych kategorii produktów 12 wykazało jednocyfrowy wzrost, jedna kategoria zaliczyła dwucyfrową podwyżkę, a w przypadku czterech rodzajów produktów zanotowano spadki.

Ceny w sklepach będą wyższe

Jak ocenia dr Anna Semmerling z Uniwersytetu WSB Merito, w następstwie odmrożenia VAT-u na żywność w kwietniu, a następnie wzrostu płacy minimalnej w lipcu, w kolejnych miesiącach można się spodziewać dalszych podwyżek cen. Mogą one sięgnąć 5 proc. w ujęciu rok do roku.

– Nie byłby to ani wysoki, ani niski wzrost. Jeśli faktycznie utrzymałby się na ww. poziomie, to by pokazywało, że cały czas nie osiągnęliśmy poziomu stabilności cen – zaznacza Semmerling. Do tego analitycy z UCE Research dodają, że ceny w sklepach mogą nawet nieco wyjść poza ww. poziom.

Prof. Sławomir Jankiewicz z Uniwersytetu WSB Merito wskazuje, że obecna sytuacja na rynku była prognozowana od początku br. Nie jest więc to zaskoczeniem. – W grudniu inflacja może wzrosnąć do ok. 4-5 proc. Spowodowane to będzie m.in. podwyżką cen energii i gazu oraz opłat dystrybucyjnych z tym związanych. Nałożą się na to wyższe koszty usług, ciepła sieciowego i paliw. Co ważne, jeszcze w 2025 roku inflacja będzie miała tendencje wzrostowe i w konsekwencji może być wyższa niż w 2024 roku – przewiduje Jankiewicz.

Jego zdaniem dopiero od 2026 r. możemy spodziewać się ponownego spadku inflacji. Ta prognoza może oczywiście się spełnić, jeśli nie nastąpi żaden negatywny scenariusz, taki jak np. recesja gospodarcza na świecie czy rozszerzenie konfliktu wojennego w Europie. Zagrożeniem dla pozytywnego scenariusza byłby także wzrost opłat lub danin, mający na celu zmniejszenie deficytu budżetowego.

– Znaczny wzrost zadłużenia Polski, do którego doprowadziła poprzednia władza, powoduje problem obecnego rządu z utrzymaniem deficytu i długu w ramach zgodnych z przepisami krajowymi i wymaganiami UE. Konieczność jego zmniejszenia może powodować szukanie dodatkowych dochodów. Warto przy tym przypomnieć, że Mateusz Morawiecki z tego samego powodu wprowadził kilkadziesiąt nowych opłat i danin lub zwiększył ich wysokość – dodaje Jankiewicz.

Cały VAT zostanie przerzucony na klientów

W ocenie analityków UCE Research, przez intensywną walkę między dyskontami w kolejnych miesiącach po odmrożeniu VAT-u ceny powinny wolniej wracać do właściwego stanu. Niemniej podwyżki o obecną stawkę ww. podatku są nieuniknione.

– Agresywna konkurencja cenowa, z jaką mamy do czynienia na rynku sprzedaży detalicznej, rzeczywiście ma wpływ na poziom i tempo wzrostu cen. Musimy jednak pamiętać, że wcześniej czy później sklepy będą chciały osiągnąć określony pułap zyskowności i przerzucą całość podatku VAT na swoich klientów. Wydaje się, że okres wakacyjny może być do tego idealnym momentem – uważa dr Artur Fiks z Uniwersytetu WSB Merito.

I dodaje: - W okresie od kwietnia do czerwca ustabilizowała się inflacja. Dlatego właśnie większość kategorii wykazała jednocyfrowy wzrost cen, a tylko jedna grupa – dwucyfrowy. Do tego cztery kategorie staniały, podobnie jak miesiąc wcześniej. W lipcu sytuacja ta może ulec jednak zmianie w wyniku podwyżek cen energii elektrycznej i gazu.

Według analityków UCE Research utrzymujący się trend wzrostowy większości kategorii może wskazywać na to, iż retailerzy obecnie w ogóle nie myślą o obniżkach, tylko raczej o podnoszeniu cen. Twierdzą, że proces ten może się dynamiczniej zacząć rozwijać w czasie wakacji, ze wskazaniem na sierpień.

Autorzy raportu uważają, że drugiego większego sortu podwyżek będzie można się spodziewać dopiero przed grudniowymi świętami, o ile pomiędzy tymi okresami nie wydarzy się nic niespodziewanego i gwałtownego.

17.07.2024 / 19:47
StoryEditor
Resort klimatu zapowiada obniżenie stawki opłaty produktowej dla opakowań w systemie kaucyjnym. Jakie będą nowe stawki?
Looking up woman holding two glass bottle with water
Ministerstwo Klimatu i Środowiska urealni stawki opłaty produktowej opakowań objętych systemem kaucyjnym, m.in obniżone zostaną stawki opakowań szklanych wielokrotnego użytku.

Jak poinformował resort klimatu "nowelizacja rozporządzenia ma na celu urealnienie stawek opłaty produktowej dla opakowań objętych systemem kaucyjnym przez uwzględnienie masy op...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Jak poinformował resort klimatu "nowelizacja rozporządzenia ma na celu urealnienie stawek opłaty produktowej dla opakowań objętych systemem kaucyjnym przez uwzględnienie masy opakowań przy określaniu wysokości opłaty.

W obowiązującej wersji rozporządzenia stawki zostały określone w równej wysokości dla każdego z rodzaju opakowań, w poszczególnych latach.

Zdaniem resortu klimatu "duża masa opakowań szklanych w porównaniu z masą butelek PET czy puszek o tej samej pojemności, i wynikająca z tego mała ich liczba przypadająca na 1 kg danego rodzaju opakowania powoduje, że stosowanie go może stać się mniej atrakcyjne dla wprowadzających, stąd potrzeba urealnienia wysokości tej opłaty."

Ministerstwo wyjaśnia, że przyjmując zasadę, iż zaśmieca ilość opakowań a nie ich masa niezbędne jest urealnienie wysokości opłaty dla opakowań znacznie cięższych w porównaniu z pozostałymi.

Przyjęto standardowe masy półlitrowych opakowań objętych systemem kaucyjnym:

1) butelka PET – 13 g,

2) puszka na napoje – 14 g,

3) szklana butelka – 315 g.

Tak więc na 1 kg opakowań przypadać będzie:

1) 77 sztuk butelek PET,

2) 71 sztuk puszek,

3) 3 sztuki butelek szklanych.

Ministerstwo klimatu i środowiska ocenia, "że ze względu na dużą dysproporcję w ilości opakowań szklanych przypadających na 1 kg masy opakowań objętych taką samą opłatą produktową, aktualna stawka może wpłynąć niekorzystnie na poziom użycia tego rodzaju opakowań."

W projekcie rozporządzenia zaproponowano obniżenie stawki opłaty produktowej dla opakowań szklanych wielokrotnego użytku do kwoty 0,01 zł za rok 2025, 0,05 zł z rok 2026 i 0,25 zł za rok 2027. (PAP)

 

27. lipiec 2024 11:59