26.05.2025 / 17:19
StoryEditor

Maspex otwiera nowoczesne centrum logistyczne w Tymbarku. Jakie znaczenie ma to dla firmy?

Logo Maspex (fot. mat. prasowe)

W sercu Małopolski powstaje jedna z najnowocześniejszych hal magazynowych w regionie. Grupa Maspex stawia na pełną automatyzację i nową jakość w logistyce, rozbudowując swój kompleks w Tymbarku. Jakie zmiany niesie ta inwestycja i co oznacza dla całej branży?

3 czerwca 2025 roku Grupa Maspex oficjalnie otworzy swoje najnowsze centrum logistyczno-produkcyjne w Tymbarku (woj. małopolskie). Nowy obiekt o powierzchni niemal 8 tys. m ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.08.2025 / 15:53
StoryEditor
Nowa strategia Grupy Eurocash już za 2 miesiące. Małe, lokalne sklepy tajną bronią? Jak może wyglądać ten plan?
Nowa strategia Grupy Eurocash już za 2 miesiące Małe lokalne sklepy tajną bronią (fot. materiały prasowe)

Już niedługo Grupa Eurocash przedstawi nową strategię rynkową. Jednak już teraz można wskazać niektóre kierunki, w których gigant na rynku hurtowym zamierza się rozwijać.

W artykule przeczytasz: 

  • Nowa strategia Grupy Eurocash już w listopadzie
  • Małe sklepy w centrum uwagi Grup Eurocash
  • Sojusz zakupowy ma dać lokalnym sklepom ceny jak w dyskontach
  • Zakupy w lokalnych sklepach coraz bardziej popularne
  • Eurocash będzie jeszcze bardziej rozwijać franczyzę?
  • Cyfryzacja na wielu poziomach
  • Frisco – czyli e-grocery na dużym plusie
  • Czym Grupa Eurocash zaskoczy w nowej strategii?

Prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka poinformował "PAP Biznes", że w czwartym kwartale br. Eurocash będzie chciał ogłosić nową strategię na kolejne trzy lata. Szef grupy zasygnalizował, że zarząd będzie chciał pokazać jak widzi rozwój Frisco i Dużego Bena oraz corebiznesu, czyli obsługi rynku franczyzowego i sklepów niezależnych w Polsce.

Warto zebrać wszystkie informacje dotyczące nowej strategii Grupy Eurocash i zastanowić się, w jakim kierunku będzie zmierzał dystrybutor. 

Nowa strategia Grupy Eurocash już w listopadzie

Przy okazji publikacji raportu podsumowującego wyniki finansowe Grupy Eurocash, podano także datę publikacji strategii giganta handlu hurtowego. Nową strategię mamy poznać jeszcze w listopadzie 2025 roku.

Z raportu z wynikami finansowymi za II kwartał 2025 roku widać, że ograniczenie kosztów w Grupie Eurocash przynosi efekty. W pierwszym półroczu 2025 r. Grupa kontynuowała redukcję kosztów, co przełożyło się na spadek kosztów o 52 mln zł r/r. Przełożyło się to na zyski EBIT Grupy.

Część z nich to koszy wynagrodzeń, które w II kwartale Grupa Eurocash ograniczyła o 9,7%. Ale wynika to w dużym stopniu z konwersji sklepów własnych do modelu agencyjnego. Dotyczy to marketów Delikatesy Centrum.

Gigant rynku hurtowego postawił także na poprawę rentowności poszczególnych sieci. Stąd decyzja o zamknięciu najmniej rentownych sklepów Delikatesy Centrum i Duży Ben.

– Praca integracyjna i transformacyjna naszych biznesów powoli dobiega końca, zbudowaliśmy dobre fundamenty do kolejnego etapu naszego rozwoju – zapowiedział w maju prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka. 

Małe sklepy w centrum uwagi Grup Eurocash

Co prawda dokładne założenia nowej strategii Grupy Eurocash poznamy w listopadzie, to już teraz można zauważyć główne kierunki, w których chce rozwijać się Grupa.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.08.2025 / 12:56
StoryEditor
Kawa wciąż drożeje. Co jest tego powodem i co z tą sytuacją zrobią sieci handlowe?
Ziarna kawy (fot. Shutterstock)

W lipcu średnie ceny kawy w sklepach zwiększyły się o odpowiednio 18,3 proc. (mielona) oraz o 16,8 proc. (rozpuszczalna) w stosunku rocznym. Miesiąc wcześniej wzrosty były jeszcze większe. Eksperci przekonują, że to efekt zmian klimatycznych i rosnących kosztów transportu. Sieci handlowe nie szarżują również z promocjami na kawę.

Dane UCE Research i WSB Merito pokazują, że lipcowe wzrosty były nieco niższe od tych czerwcowych. Wtedy kawa drożała o odpowiednio 25,1 proc. (mielona) i 20,3 proc. (rozp...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. sierpień 2025 21:23