InPost szykuje innowacyjny kanał sprzedaży w e-commerce, który ma być konkurencją dla Allegro. – Rafał Brzoska obrał kurs, który pomoże mu nie tylko wygrać bitwę z Allegro, ale i całą wojnę o przyszłość polskiego e-commerce – komentuje Daniel Kędzierski.
- InPost wkroczy w e-commerce już 1 stycznia 2026 roku?
- Rafał Brzoska: kupowanie na "marketplace’ach" skończy się szybciej, niż się wydaje
- Daniel Kędzierski: InPost może wygrać bitwę z Allegro i wojnę o polski e-commerce
- InPost tworzy agenta AI, który będzie jak osobisty i wykwalifikowany doradca
- Szef FastTony: Wielu próbowało pokonać Allegro i im się nie udało. Ale świat się zmienił
InPost wkroczy w e-commerce już 1 stycznia 2026 roku
InPost wchodzi w e-commerce i tworzy konkurencję dla Allegro! Pierwsze informacje o tym projekcie podały portale cashless.pl i bsmarket.pl. Wynika z nich, że firma planuje uruchomić nowy kanał sprzedaży dla sklepów internetowych, oparty na sztucznej inteligencji.
Według bsmarket.pl projekt będzie funkcjonował w oparciu o sztuczną inteligencję. AI ma analizować dane zakupowe i preferencje klientów InPostu, tak aby zwiększyć szanse na dokonanie zakupów. Użytkownik InPostu będzie trafiał z takiego przekierowania do sklepu współpracującego z firmą Rafała Brzoski. A zakupiony produkt będzie objęty szybką dostawą przez InPost na korzystnych warunkach.
InPost miałby wystartować z nowym projektem 1 stycznia 2026 r.
Rafał Brzoska: kupowania na „marketplace’ach skończy się szybciej niż się wydaje
W tym kontekście warto także wspomnieć post Rafała Brzoski z portalu X.com z lipca tego roku.
– Model kupowania w e-commerce na klasycznych witrynach typu “marketplace” skończy się szybciej niż się wydaje. Agentic AI shopping przedefiniuje cały rynek – czy to się komuś podoba czy nie. Doświadczyli tego już wydawcy treści – teraz podobna fala nadchodzi w e-commerce. Ciekawie się zapowiada najbliższe 12-18 miesięcy w naszej branży – pisał wówczas szef InPostu.
