29.08.2022 / 18:01
StoryEditor

Eurocash notuje bardzo mocny wzrost sprzedaży w hurcie i detalu, ale wynik netto ciągle na minusie

Eurocash (fot. OleksSH / Shutterstock.com)
Lepsze przychody ze sprzedaży i jeszcze wyższy zysk brutto – takie wyniki podała grupa Eurocash za I półrocze 2022 roku. Choć EBITDA wzrosła w porównaniu do I półrocza 2021 roku ponad dwukrotnie, spółce nadal nie udało się osiągnąć dodatniego wyniku netto.

Grupa Eurocash przedstawiła wyniki finansowe za I półrocze 2022 roku. Przychody spółki ze sprzedaży produktów za ten okres wyniosły 14,3 mld zł, o 16 proc. więcej niż rok wcześn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

11.06.2025 / 08:32
StoryEditor
Wzrost cen przyspieszył. Oto produkty, które podrożały w maju najmocniej
W maju najmocniej podrożały owoce, używki i nabiał (fot. Shutterstock)

Z analizy prawie 75 tys. cen detalicznych wynika, że w maju 2025 roku codzienne zakupy podrożały średnio o 5,7 proc. rok do roku. To niewielkie przyspieszenie względem kwietnia, kiedy wzrost wyniósł 5,6 proc. rdr. W maju najmocniej zdrożały owoce – aż o 13,2 proc. rdr. Sprawdź, jakie inne kategorie znalazły się w czołówce niechlubnego rankingu przygotowanego przez UCE Research i Uniwersytet WSB Merito.

Na drugim miejscu - po owocach - znalazły się używki (kawa, herbata, alkohole), ze wzrostem cen rzędu 12,8 proc. rok do roku. Dalej sklasyfikowano: nabiał (9,2 proc. wzro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.06.2025 / 14:15
StoryEditor
Właściciel marki Gorąco Polecam startuje z nowym konceptem gastronomicznym. Stawia na soki i sałatki
Koncept Szałata i Szok

Enata Bread, właściciel marki Gorąco Polecam, uruchomił właśnie nowy koncept gastronomiczny pod nazwą Szałata i Szok. Sieć będzie istniał samodzielnie i w ramach wybranych lokali wspomnianej głównej marki. Pierwszy punkt właśnie wystartował w centrum Factory Ursus.

Jak podkreślają przedstawiciele firmy, ostatnie miesiące zespół pracował nad listą potencjalnych lokalizacji, projektem architektonicznym, sporządzeniem menu, pozyskaniem partne...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 87% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. czerwiec 2025 04:35