28.03.2023 / 08:34
StoryEditor

Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash: W 2023 roku zdecydowanie większą uwagę poświęcimy wypracowywaniu zysku netto

Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash
W liście do akcjonariuszy Paweł Surówka, prezes Grupy Eurocash podkreśla, że rok 2022 był czasem "intensywnego wysiłku i wielu zmian". - Pomimo trudnej sytuacji rynkowej zaowocował on regularną, cokwartalną poprawą wyników Grupy Eurocash, a także wypracowaniem strategii "Rośniemy Razem" na lata 2023–2025. Tym bardziej cieszą efekty ciężkiej pracy całej grupy, którymi możemy dzielić się z naszymi najbliższymi, klientami i otoczeniem firmy - napisał prezes grupy.

Paweł Surówka wspomina, że miniony rok "napiętnowany był bezprecedensowym kryzysem tuż za naszą wschodnią granicą". - Konsekwencje wojny dotykają przede wszystkim obywateli Uk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.05.2025 / 15:55
StoryEditor
Zakaz handlu w niedzielę do zmiany? Minister pracowała nad odpowiedzią przez rok
Zakaz handlu w niedzielę do zmiany? Minister Agnieszka Dziemianowicz-Bąk pracowała nad odpowiedzią przez rok (fot. Anna Strzyżak/Kancelaria Sejmu)

Politycy dopytywali minister rodziny, pracy i polityki społecznej czy rząd zniesie zakaz handlu w niedzielę. Wreszcie pojawiła się jasna deklaracja minister Dziemianowicz-Bąk w tej sprawie. Nad odpowiedź trzeba było czekać ponad rok.

 

Posłowie dopytywali czy rząd zniesie zakaz handlu w niedzielę

– W związku z coraz częściej pojawiającymi się w przestrzeni publicznej, medialnej informacjami nt. planu likwidacji przez obecny rząd wolnych od handlu niedziel, pytam Pana Premiera o jasne stanowisko w tejże sprawie. Jakie są rzeczywiste plany obecnego rządu? ­– dopytywała się w interpelacji poselskiej Marlena Maląg, obecna europosłanka Prawa i Sprawiedliwości oraz była minister rodziny, pracy i polityki społecznej w rządzie Mateusza Morawieckiego.

– Jeden dzień wolny od pracy w weekend jest dla ludzi pracy i ich rodzin nie tylko bardzo ważny, ale jest pewnym standardem w wielu państwach europejskich o wysokich standardach życia – dodaje była resortu pracy.

Dokładnie o to samo pytał się także Daniel Milewski, parlamentarzysta PiS z okręgu siedleckiego. W swojej interpelacji wskazał, że część pomysłów w rządzie Donalda Tuska zakładało "zniesienia zakazu handlu w niedziele, tak aby każdy pracownik miał zapewnione dwa wolne weekendy w miesiącu i podwójne wynagrodzenie za pracę w dni wolne".

Sprawdź kiedy są niedziele handlowe w 2025 roku: W które niedziele sklepy będą otwarte?

Milewski: Jakie mogą być skutki ekonomiczne i społeczne zniesienia zakazu handlu w niedzielę?

– Propozycja zniesienia tego zakazu, jednocześnie gwarantująca pracownikom dwa wolne weekendy w miesiącu oraz podwójne wynagrodzenie za pracę w dni wolne, w teorii ma na celu zrównoważenie potrzeb pracowników i przedsiębiorstw.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 69% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.05.2025 / 08:45
StoryEditor
Coca-Cola zmienia etykiety w następstwie skargi na greenwashing. “100 proc. z recyklingu”
Butelki Coca-Coli (fot. Shutterstock)

Komisja Europejska poinformowała, że Coca-Cola zgodziłą się zmienić niektóre elementy swoich etykiet. To efekt skargi Europejskiej Organizacji Konsumentów na greenwashing.

Coca-Cola wyjaśnia, że twierdzenia o „100 proc.” recyklingu odnoszą się wyłącznie do korpusu plastikowej butelki, a nie do innych elementów, takich jak nakrętki i etykiety. Prod...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. maj 2025 09:48