24.10.2021 / 14:36
StoryEditor

Makro inwestuje w sieć Odido. Operator uruchomił pierwszy sklep w nowym formacie. Dystrybutor ma ambitne plany rozwoju projektu

W sobotę w miejscowości Wrząca otwarty został pierwszy, ambasadorski sklep sieci Odido rozwijanej przez Makro Cash&Carry. Operator zapowiada, że to początek "nowego rozdziału w rozwoju marki na polskim rynku detalicznym".

Nowy sklep ruszył w ramach projektu o nazwie Elevate. - Nowy koncept zapewni właścicielom sklepów zwiększenie obrotu detalicznego i uzyskanie wyższej rentowności. To efekt nowoczesnego podejścia do zarządzania asortymentem, planogramów czy planowania przestrzeni sklepowej - chwali się Makro Cash&Carry.

Z deklaracji Makro wynika, że plany na najbliższe trzy lata zakładają otwieranie ponad 200 sklepów Odido rocznie w nowym formacie, zaprezentowanym po raz pierwszy we Wrzącej.

- Razem z naszymi franczyzobiorcami chcemy przenosić ich biznesy na wyższy poziom w ramach projektu Elevate. To oni kreują unikatowość swoich sklepów, my zaś dostarczamy rozwiązań, które umożliwią sprawniejsze, nowocześniejsze prowadzenie biznesu. Chcemy, by ODIDO stanowiło synonim łatwych, przyjaznych i lokalnych zakupów. W kolejnych latach otworzymy ponad 200 sklepów rocznie w nowym formacie. Dzisiejsze otwarcie to nowy rozdział w historii marki ODIDO - komentuje Dominik Branny, CEO Makro Cash and Carry Polska.

Odido to ogólnopolska sieć sklepów franczyzowych rozwijana przez Makro od 2011 r. w Polsce. Wiosną tego roku (to ostatnie dostępne dane) działało około 2700 placówek pod tym szyldem.

Średnia powierzchnia sprzedaży w sklepie Odido to 50 mkw. Przeciętna placówka Odido oferuje minimum 3,5 tys. indeksów produktowych.

 

 

03.12.2025 / 16:06
StoryEditor
Biedronka w grudniu 2025. Kiedy będą otwarte sklepy sieci przed świętami?
Biedronka, Gdynia

Przedświąteczny okres to czas wzmożonych przygotowań i intensywnych zakupów. Sieć Biedronka zapowiada zmiany w funkcjonowaniu swoich placówek, co może ułatwić planowanie wizyt w sklepach w grudniowym natłoku obowiązków. Jak będą działać sklepy w najbliższych dniach i co warto wiedzieć o ich dostępności?

Z tego artykułu dowiesz się o:

  • Biedronka przed świętami – jak zaplanować zakupy?
  • Dodatkowe udogodnienia dla kupujących w Biedronce
  • Kiedy najlepiej odwiedzić sklepy...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.12.2025 / 10:39
StoryEditor
Marki własne Eurocashu strategicznym aktywem w walce z Biedronką i Lidlem. Ich udział skoczy do 20 proc.

Rozwój marek własnych jest jednym z najbardziej dynamicznych elementów strategii Eurocash na lata 2026–2027. Grupa stawia sobie jasny cel: zbudować atrakcyjną dla klientów oraz franczyzobiorców ofertę private label i zwiększyć udział marek własnych w sprzedaży franczyzy do poziomu 20%. To największy projekt produktowy w historii Eurocash, mający jednocześnie poprawić marże sklepów franczyzowych i ich konkurencyjność cenową.

Eurocash kontra dyskonty. Marka własna ważnym orężem w walce o klienta

Eurocash podkreśla, że marki własne w sieciach franczyzowych są dziś nie wystarczająco rozwinięte — i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. grudzień 2025 20:40