11.02.2021 / 11:20
StoryEditor

Makro Polska stawia na ekologiczne opakowania

Począwszy od końca 2020 roku na opakowaniach produktów Makro Chef pojawiają się nowe oznaczenia dotyczące postępowania z pustymi opakowaniami (fot. Makro Polska)
Produkty wybranych marek własnych z oferty Makro Polska zyskują nowe, bardziej ekologiczne opakowania. Można je już znaleźć na półkach w halach sieci w całym kraju.

Codzienne, świadome zakupy to jeden z najlepszych sposobów na okazanie troski o naszą planetę. Less waste i zero waste, dokonywanie rozsądnych wyborów, co do ilości i jakości zakupów, ograniczanie śladu węglowego, dzięki wybieraniu produktów lokalnych i sezonowych – te trendy wpisały się już na stałe do zachowań konsumenckich. Klienci zwracają większą uwagę na jakość i walory odżywcze produktów, a także na warunki, w jakich żywność jest produkowana. Równie ważne jest ekologiczne opakowanie. Dlatego Makro Polska proponuje kolejne rozwiązania, aby uczynić zakupy jeszcze bardziej eko.

– Ekologiczne kupowanie to nie tylko sam produkt i jego pochodzenie, ale także opakowanie i to, co dzieje się z nim, kiedy przestaje być nam potrzebne – mówi Sławomir Leszczyński,  menadżer pionu - marka własna, koncentraty spożywcze i artykuły świeże w Makro Polska. – W związku z tym szczególną uwagę zwracamy na to, aby opakowanie towarów z portfolio marek Makro spełniały wysokie standardy dbałości o czystość planety.

Począwszy od końca 2020 roku na opakowaniach produktów Makro Chef pojawiają się nowe oznaczenia dotyczące postępowania z pustymi opakowaniami. Dzięki piktogramom klienci mogą szybko sprawdzić, do którego pojemnika powinno ono trafić. Kolory piktogramów umieszczanych na opakowaniach są zgodne z kolorami oznaczeń obowiązujących w systemie segregacji odpadów, a opisy informują, jak postępować z poszczególnymi elementami opakowań. Nowe oznakowanie jest systematycznie wprowadzane na opakowaniach wszystkich produktów marek własnych sieci Makro, dostarczanych do hal przez krajowych dostawców.

Makro Polska stale poszerza także asortyment produktów ekologicznych. W portfolio marki Makro Chef można znaleźć szeroką gamę sezonowych owoców i warzyw oraz wysokiej jakości ziół doniczkowych. Produkty te spełniają najwyższe ekologiczne standardy, również w przypadku opakowań, redukując ilość plastiku wprowadzaną do środowiska naturalnego. W ofercie sieci znaleźć można 19 ziół doniczkowych BIO oraz zawsze szeroki wybór świeżych BIO warzyw i owoców w zależności od sezonu. Produkty te posiadają na opakowaniu symbol certyfikatu – zielonego listka z 12 gwiazdkami.

wiadomoscihandlowe.pl
05.12.2025 / 13:17
StoryEditor
Giganci polskiego handlu walczą o klientów. Żabka i Dino lepsze od Lidla, a Biedronka w tarapatach

Najnowszy raport Proxi Retail Insights za listopad 2025 r. ujawnia dynamiczną sytuację na polskim rynku FMCG. Choć wszystkie cztery wiodące sieci handlowe, czyli Biedronka, Dino, Lidl i Żabka notują wzrosty liczby wizyt w sklepach, to jedna z nich jest na tym tle wyraźnie lepsza od konkurencji. Tylko jedna z nich zanotowała też spadek liczby unikalnych klientów rok do roku.

Po silnym wzroście ruchu w sklepach należących do sieci Biedronka, Dino, Lidl i Żabka zanotowanym w październiku, listopad przyniósł jego spadek - wynika z raportu Proxi Retail ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.12.2025 / 10:22
StoryEditor
Handel spożywczy w cieniu wojny. Oto co zobaczyliśmy w Ukrainie
Handel w Ukrainie zdominowany jest przez sieci handlowe o rodzimym kapitale (fot. Paweł Jachowski, Łukasz Stępniak)

Wojna nie zatrzymała ukraińskiego handlu detalicznego - przeciwnie, stała się impulsem do zmian, których skala i tempo zaskakują ekspertów rynkowych. Sieci handlowe w Ukrainie nauczyły się działać w warunkach permanentnej niepewności, stawiając na elastyczność, odważne innowacje i rozwiązania, które budują realną odporność biznesu. Powstają tu formaty i koncepty wyprzedzające to, co wciąż uchodzi za standard w znacznie bogatszych krajach. Podczas wizyty w Łucku i we Lwowie zobaczyliśmy z bliska, jak wygląda retail w cieniu wojny - a teraz dzielimy się tymi obserwacjami z czytelnikami portalu wiadomoscihandlowe.pl. Zaparzcie kawę lub herbatę i przygotujcie się na długą lekturę. To obszerne sprawozdanie to dopiero początek - kolejne inspiracje z Ukrainy już wkrótce w magazynie drukowanym.

Zacznijmy od zaadresowania słonia w pokoju. Gdybyśmy otrzymywali jedną hrywnę za każdym razem, gdy zapytano któregoś z nas, czemu jedziemy do kraju ogarniętego wojną, po co nam ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 99% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. grudzień 2025 03:48