17.09.2024 / 13:50
StoryEditor

Biedronka i Lidl, odwieczni rywale, tym razem mają odmienne pomysły, ale wspólny cel: wspomóc powodzian

Rynek w Głuchołazach (fot. FB/I love Poland)

Biedronka ogłasza zbiórkę pieniędzy, które za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża zostaną przeznaczone na pomoc powodzianom oraz zakup sprzętu ratowniczego i pomocowego. Z kolei Lidl Polska ogłasza ogólnopolską zbiórkę produktów dla powodzian, które będą dystrybuowane przez Caritas Polska i Federację Polskich Banków Żywności.

Biedronka rozpoczyna akcję, dzięki której klienci sieci mogą się zaangażować w pomoc dla powodzian w trakcie codziennych zakupów. Detalista uruchomił zbiórkę pieniędzy na kasach, z której środki w całości zostaną przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża.

Biedronka zbiera pieniądze na wsparcie powodzian

Środki ze zbiórki zostaną przeznaczone na wsparcie osób poszkodowanych przez powódź oraz zakup sprzętu ratunkowego i pomocowego. Dodatkowo, na tę chwilę w 280 sklepach na zagrożonych terenach sieć obniżyła ceny na produkty pierwszej potrzeby, które weszły w skład tzw. "Koszyka Bezpieczeństwa". Znalazły się w nim artykuły pierwszej potrzeby w obniżonych cenach. Na liście zawierającej 20 produktów, znalazły się m.in. woda, pieczywo, konserwy, artykuły suche z długim terminem ważności, czy papier toaletowy.

Wpłaty pieniężne można realizować we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Wpłat można dokonywać zarówno w kasach samoobsługowych, jak i tradycyjnych. Wartość wsparcia to 1 zł lub wielokrotność.

Całość zgromadzonych środków zostanie przekazana do PCK na długotrwałą pomoc dla powodzian, m.in. na pomoc materialną w postaci zakupu artykułów gospodarstwa domowego, materiałów budowlanych lub osuszaczy i nagrzewnic.

Lidl zbiera produkty potrzebne powodzianom

Natomiast Lidl zorganizował zbiórkę produktów najbardziej potrzebnych powodzianom. Jej partnerami są Caritas Polska i Federacja Polskich Banków Żywności. Zbierana będzie przede wszystkim żywność o długim terminie przydatności do spożycia oraz woda pitna. W sklepach zostaną wydzielone specjalne kosze, do których będzie można oddawać produkty.

Detalista skierował też do mieszkańców Jeleniej Góry, Głuchołaz oraz gminy Kłodzko tiry z paletami żywności, wody pitnej oraz środkami higienicznymi. Wśród przekazywanych artykułów znalazły się m.in. woda, pieczywo, konserwy, kabanosy, kasza, ryż, makarony oraz słodycze dla dzieci. Kontynuowane jest także wsparcie strażaków w Prudniku i Legnicy.

Lista sklepów Biedronka, w których obniżono ceny produktów z "Koszyka Bezpieczeństwa"

pdf

11.06.2025 / 09:37
StoryEditor
Nils Swolkień, CEO Castorama Polska: Obciążenia regulacyjne i podatkowe powinny zostać zmniejszone!
Nils Swolkień, CEO Castorama Polska (fot. mat. prasowe)

"Sektor handlowy w Europie stoi przed wieloma wyzwaniami, ale również ogromnymi możliwościami. Aby zwiększyć konkurencyjność, firmy muszą przyjąć innowacyjne strategie, które pozwolą im wyróżnić się na rynku i sprostać zmieniającym się oczekiwaniom konsumentów" - uważa Nils Swolkień, dyrektor generalny Castorama Polska.

Szef Castorama Polska w komentarzu opublikowanym w raporcie "Handel w Unii Europejskiej" podkreśla, że aby zwiększać konkurencyjność sektora handlowego w Europie, kluczowe jest ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.06.2025 / 09:01
StoryEditor
Sieć handlowa bankrutuje i zamyka 80 sklepów oraz e-sklep. Pracownicy nie dostaną odprawy
Bankrutuje najstarsza tradycyjna sieć domów towarowych w Kanadzie (fot. Łukasz Rawa/wiadomoscihandlowe.pl)

Hudson‘s Bay lub The Bay, jak popularnie nazywa się kanadyjską sieć handlową, bankrutuje i zamyka 80 domów towarowych tuż po tym, jak świętowała 355. rocznicę działalności. To jeden z weteranów rynku detalicznego na świecie.

W związku z bankructwem sieć Hudson‘s Bay planuje zwolnić około 8200 pracowników, a w związku z katastrofalną sytuacją detalisty nie dostaną oni odprawy - donosi "New York Times...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 13:33