08.12.2017 / 11:58
StoryEditor

Carrefour Polska przystąpił do partnerstwa na rzecz celów zrównoważonego rozwoju

Hipermarket Carrefour w Łodzi, Al. Bandurskiego, źródło: Archiwum Wiadomości Handlowych (fot. Konrad Kaszuba)
6 grudnia podczas konferencji w Ministerstwie Rozwoju Carrefour Polska dołączył do Partnerstwa na rzecz celów zrównoważonego rozwoju. Podczas spotkania zaprezentowano również przewodnik dla firm „SDGs w Praktyce”, którego partnerem branżowym jest Carrefour.

Cele Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals – SDGs) to uzgodniony przez przedstawicieli państw członkowskich ONZ, biznesu, licznych instytucji i organizacji plan ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.09.2025 / 11:13
StoryEditor
Młodzi Polacy robią codzienne zakupy w Lidlu i Biedronce. Dyskonty bezkonkurencyjne
Młodzi Polacy najczęściej robią codzienne zakupy w dyskontach (fot. Shutterstock/zdjęcie ilustracyjne)

Dyskonty, czyli takie sieci jak Lidl czy Biedronka, dominują w codziennych wyborach zakupowych młodych Polaków - wynika z badania UCE Research i Hybrid Europe. Aż 63,3 proc. osób w wieku 18-25 lat wskazuje właśnie sklepy tego formatu jako miejsce najczęstszych bieżących zakupów. Najczęściej są to mieszkańcy dużych miast, dysponujący miesięcznym dochodem netto w wysokości 1000–2999 zł. Inne formaty handlowe wypadają znacznie słabiej.

Drugie miejsce w zestawieniu zajęły supermarkety z wynikiem 8,7 proc., a trzecie - hipermarkety (7,6 proc.). Dalej znalazły się sklepy convenience - 6,4 proc. 5,6 proc. ank...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.10.2025 / 08:52
StoryEditor
Rewolucja przy kasie! Dlaczego od 1 października paragony będą wyższe?
System kaucyjny 2025 – ile wynosi kaucja i jak odzyskać pieniądze? (Fot. Canva)

Za taki sam produkt, w niemal identycznym opakowaniu klienci przy kasie zapłacą o 50 groszu lub nawet o 1 zł więcej. Rewolucja w paragonach startuje wraz z systemem kacyjnym 1 października.

 

W systemie kaucyjnym kwota kaucji nie będzie pokazana przy cenie produktu na półce

Od 1 października 2025 w Polsce obowiązuje system kaucyjny. Ministerstwo Klimatu i Środowiska podkreśla, że ma wspierać recykling i ponowne wykorzystanie opakowań po napojach. 

Jednak dla konsumentów będzie miał także dodatkowy aspekt – finansowy. Od teraz za napoje w butelkach PET, puszkach lub butelkach szklanych wielokrotnego użytku będą musieli zapłacić dodatkowo kaucję. Co istotne, wysokość kaucji nie będzie podawana przy cenie produktu na półce. Kwota kaucji zostanie naliczona dopiero przy kasie.

Jaką kaucję zapłacimy za butelki i puszki?

Zgodnie z ustawą wprowadzającą w Polsce system kaucyjny stawki kaucji różnią się w zależności od opakowania, w jakim jest napój:

  • butelki plastikowe o pojemności do 3 litrów – kaucja wynosi 50 groszy/szt.;
  • puszki metalowe o pojemności do 1 litra – kaucja to również 50 groszy/szt.,
  • butelki szklane wielokrotnego użytku o pojemności do 1,5 litra – w tym wypadku kaucja wynosi 1 zł/szt. 
    Dziękujemy, że nas czytasz!
    Pozostało jeszcze 78% tekstu

    Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

    Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

    DOSTĘP 30 DNI
    34,99 zł - 30 dni
    PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
    399,99 zł - 365 dni

    W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

    • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
    • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
    • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

    W ramach Prenumeraty WH Plus także:

    • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
    • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
    • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
    • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
    • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04. październik 2025 11:37