20.08.2018 / 16:07
StoryEditor

Ikea testuje format miejskiego marketu kompaktowego

(Źródło: Twitter / Carlos Hernández)
Ikea uruchomiła w zeszłym miesiącu kompaktowy market, zlokalizowany w centrum Madrytu. Na ok. 2,3 tys. mkw zorganizowano ekspozycję przykładowych produktów w liczbie ok. 1 tys. pozycji asortymentowych. Jest też sekcja ze szwedzką żywnością oraz restauracja – informuje serwis Diario Design.

Nowy format ma nie tyle prezentować ofertę handlową sieci, co inspirować, a także czerpać inspirację ze stylu życia okolicznych mieszkańców. Na najniższej kondygnacji tego czter...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.08.2025 / 15:33
StoryEditor
Marek Sumiła, szef Danone: Starzejące się społeczeństwo wymaga nowych kategorii i nowej komunikacji
Marek Sumiła, dyrektor zarządzający Danone i Żywiec Zdrój podkreśla, że zmiany demograficzne zachodzące w Polsce są niepodważalne, a dojrzały konsument ma konkretne potrzeby – funkcjonalne i dietetyczne (fot.materiały prasowe)

Zmiany demograficzne zachodzące w Polsce są niepodważalne i już teraz przekładają się na zachowania zakupowe – mówi Marek Sumiła w wywiadzie udzielonym portalowi wiadomoscihandlowe.pl. Dyrektor zarządzający spółek Danone i Żywiec-Zdrój nie ma wątpliwości co do tego, że producenci z branży FMCG muszą dostosowywać się do potrzeb dojrzałych konsumentów. Przestrzega jednak przed ślepym powielaniem tego, co sprawdziło się na innych rynkach, bo Polska nie jest kopią żadnego z nich.

Z tego wywiadu dowiesz się:

  • jak zmiany demograficzne wpływają na zachowania zakupowe konsumentów?;
  • jakich produktów szukają osoby dojrzałe i jak firmy takie jak Danone...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

12.08.2025 / 11:53
StoryEditor
Polacy pokochali dostawy do automatów paczkowych. DHL ma ich już 7000
DHL ma w Polsce już 7000 automatów paczkowych (fot. DHL eCommerce Polska)

Aż 56% polskich konsumentów wybiera automaty paczkowe jako preferowaną formę dostawy. Dlatego w polskiej przestrzeni mamy coraz więcej automatów paczkowych. DHL właśnie podała, że firma przekroczyła granicę 7000 takich urządzeń. Na znacznie zyskują także te w wakacyjnych kurortach.

W artykule przeczytasz:

  • Polacy najchętniej wybierają automaty paczkowe ma miejsce dostawy zakupów
  • DHL ma już 7000 automatów paczkowych w Polsce
  • DHL inwestuje w automaty paczkowe w miejscowościach wypoczynkowych

Polacy najchętniej wybierają automaty paczkowe ma miejsce dostawy zakupów

– Obserwujemy dalszy, dynamiczny rozwój segmentu dostaw out-of-home (OOH), który stanowi kluczowy element naszej strategii. Według najnowszego globalnego raportu DHL „E-Commerce Trends 2025”, aż 56% polskich konsumentów wybiera automaty paczkowe jako preferowaną formę dostawy. A to plasuje Polskę w czołówce europejskich rynków pod względem popularności tego kanału” – mówi Agnieszka Świerszcz CEO DHL eCommerce Polska.

Przeczytaj także: Polska w elicie e-commerce w Europie. Eksperci: rynek urośnie o 9,6% rocznie.

DHL ma już 7000 automatów paczkowych w Polsce

Z tego powodu wiele firm inwestuje w dostawy OOH. Do tego wyścigu dołączył DHL eCommerce Polska, który od końca 2022 dynamicznie rozwijając sieć automatów paczkowych. Efekt jest taki, że firm właśnie ogłosiła stworzenie sieci już 7000 urządzeń.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 67% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. sierpień 2025 09:58