13.01.2022 / 01:21
StoryEditor

Przejęcie sklepów Tesco przyspieszyło rozwój sieci Leroy Merlin w Polsce

Sieć Leroy Merlin uruchomiła w Kołobrzegu swój 75. sklep budowlano-dekoracyjny w Polsce. To drugi – po Andrychowie – market otwarty dla klientów w styczniu 2022 r. Firma Leroy Merlin planuje na najbliższe miesiące kolejne otwarcia m.in. w Głogowie, Warszawie oraz Krakowie.

Sieć Leroy Merlin rozwija na rynku polskim od ponad 25 lat, oferując produkty i usługi dla domu oraz ogrodu, a także zatrudniając ponad 13 000 pracowników w niemal każdym wojewó...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

07.11.2025 / 14:15
StoryEditor
Szef Biedronki: Sukces z Polski możemy powtórzyć w Europie. Luis Araujo o planach ekspansji

– Wspólnie tworzymy coś, co wykracza daleko poza handel detaliczny – podkreśla Luis Araujo, prezes sieci Biedronka z okazji 30-lecia obecności dyskontów na rynku. Jest też przekonany, że sukces Biedronki uda się powtórzyć na innych krajach Europy. W jaki sposób sieć handlowa chce się rozwijać?

W artykule przeczytasz:

  • Luis Araujo: Biedronka stała się jednym z filarów polskiej gospodarki
  • Adaptacja do zmian kluczem do sukcesu Biedronki
  • Ludzie są fundamentem sukcesu i przyszłości Biedronki
  • Wizje ekspansji Biedronki na rynki Europy Środkowo-Wschodniej

Luis Araujo: Biedronka stała się jednym z filarów polskiej gospodarki

Biedronka świętuje 30 lat na polskim rynku i przy tej okazji prezes sieci Luis Araujo wskazuje, co było i jest kluczowe dla tak dużego rozwoju sieci w Polsce.

– Wspólnie tworzymy coś, co wykracza daleko poza handel detaliczny i sprzedaż żywności – mówił Luis Araujo, prezes Biedronki.

Jego zdaniem, w ciągu 30 lat Biedronka stała się trwałym filarem polskiej gospodarki i jedną z ulubionych marek Polaków. Szef sieci dyskontów podkreśla również, że tak znacząca pozycja sieci była możliwa dzięki zaufaniu konsumentów, ale także dzięki ludziom, którzy rozwijali Biedronkę przez trzy dekady.

image

Biedronka stąpa po polu minowym. Trzy kluczowe działania pozwolą jej budować przewagę na rynku

Adaptacja do zmian kluczem do sukcesu Biedronki

– Świat, w którym dziś żyjemy, jest nieprzewidywalny, a siły, które go kształtują, często działają w przeciwstawnych kierunkach. W takim otoczeniu Biedronka już wielokrotnie udowodniła, że potrafi się dostosowywać i rozwijać w sposób, jakiego oczekuje społeczeństwo. Jestem przekonany, że jesteśmy dobrze przygotowani na nadchodzące zmiany – uważa Luis Araujo. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.11.2025 / 16:15
StoryEditor
Dzieli ich ponad 60 lat. Ile lat ma najmłodszy i najstarszy franczyzobiorca Żabki?
Rekordziści w Żabce - ile lat ma najmłodszy i najstarszy franczyzobiorca (Fot. Żabka Polska)

Wiek franczyzobiorców Żabki zaskakuje – różnica między najstarszym i najmłodszym z nich to ponad 60 lat. Sprawdź, gdzie prowadzą swoje sklepy rekordziści z Żabki.

W artykule przeczytasz:

  • Jaki jest średni wiek franczyzobiorcy Żabki?
  • Rekordziści w Żabce – ile lat ma najmłodszy franczyzobiorca sklepu?
  • Rekordziści w Żabce – ile mają najstarsi franczyzobiorcy?
  • Jak zostać franczyzobiorcą Żabki?

Statystyczny franczyzobiorca sieci Żabka Polska to kobieta (aż 65 proc.) oraz osoba z wykształceniem średnim lub wyższym. A jaki jest wiek przeciętnego przedsiębiorcy współpracującego z Żabką?

Jaki jest średni wiek franczyzobiorcy Żabki?

Obecnie z siecią Żabka współpracuje ponad 10 tysięcy franczyzobiorców, którzy prowadzą ponad 12 tysięcy sklepów w całym kraju. Średni wiek franczyzobiorcy Żabki wynosi 38 lat. To jednak tylko statystyka, bowiem różnica wieku między najstarszym i najmłodszym franczyzobiorcą Żabki to ponad 60 lat!

– Model franczyzowy Żabki pozwala realizować się w biznesie zarówno młodym przedsiębiorcom, jak i osobom z wieloletnim doświadczeniem, które szukają sprawdzonego, bezpiecznego sposobu na własny biznes – przekonuje biuro prasowe sieci Żabka Polska.

Rekordziści w Żabce – ile lat ma najmłodszy franczyzobiorca sklepu?

Jak nietrudno się domyśleć, najmłodszy franczyzobiorca Żabki ma 18 lat i od września 2025 roku prowadzi sklep w Lublinie. Tu rodzi się pytanie czy tak młoda osoba jest gotowa, żeby prowadzić własną działalność gospodarczą. Jednak Żabka Polska przekonuje, że sieć w jak największym stopniu stara się pomóc młodym osobom, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową.

– Z myślą osobach rozważających otwarcie własnej firmy sieć wprowadziła program „Bezpieczny Start”. Inicjatywa ta ma na celu przygotowanie uczestników do świadomego wejścia w świat przedsiębiorczości oraz zdobycie kompetencji niezbędnych do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Uczestnictwo w programie „Bezpieczny Start” trwa od 2 do 4 tygodni. W tym czasie adepci poznają realia pracy franczyzobiorcy, dzięki czemu są lepiej przygotowani do podjęcia współpracy z siecią – wskazują przedstawiciele biura prasowego sieci Żabka Polska.

W 2025 roku już ponad 200 osób uczestniczyło w tym programie, z czego 119 otworzyło sklep. Natomiast kolejnych 80 to osoby kontynuujące udział z zamiarem otworzenia sklepu w najbliższym czasie. Dodatkowo sklepy Żabki prowadzi obecnie ponad 2,8 tys. osób z Pokolenia Zet. Więcej na ten temat w artykule: 16% Zetek chce mieć własną firmę.

Rekordziści w Żabce – ile mają najstarsi franczyzobiorcy?

Według danych z września 2025 r. w Żabce 14% franczyzobiorców ma ponad 50 lat. A wśród nich jest dwóch rekordzistów. Najstarszy franczyzobiorca Żabki ma 79 lat i od 2 lat prowadzi sklep w Białymstoku. Kolejny z najstarszych przedsiębiorców ma 76 lat i prowadzi sklep we Wrocławiu od 10 lat.

Jednym z franczyzobiorców Żabki po 70. roku życia jest również Jan Cegielski, który od 2005 roku prowadzi sklep w Koninie.

– Zawsze ciągnęło mnie do handlu, dlatego wybór Żabki był naturalny. Prowadzenie sklepu daje mi poczucie swobody i wciąż uczy nowych rzeczy. Poza biznesem pasjonują mnie podróże, szczególnie do Grecji i Chorwacji, gdzie mogę łączyć odpoczynek z odkrywaniem nowych miejsc – opowiada Jan Cegielski, 71-letni franczyzobiorca Żabki z Konina.

Sieć Żabka specjalnie dla osób po 50. roku życia utworzyła program „Aktywni 50+” na platformie Studium Przedsiębiorczości. Obejmuje on bezpłatne webinary, kursy i artykuły przygotowane przez specjalistów z różnych dziedzin. Poruszane tam tematy to m.in. zarządzanie zespołem, obsługa nowoczesnych technologii oraz rozwój osobisty.

Jak zostać franczyzobiorcą Żabki?

Aby prowadzić własny sklep Żabki najpierw należy przejść rozmowę rekrutacyjną. Rekrutacja rozpoczyna się od rozmowy z Partnerem ds. Rekrutacji, który pomaga kandydatowi zrozumieć model biznesowy i ocenić jego predyspozycje. Po pozytywnej weryfikacji formalnej przyszły franczyzobiorca rozpoczyna kompleksowe szkolenie, trwające 15 dni.

Program składa się z części teoretycznej i praktycznej, które dotyczą m.in. takich zagadnień jak:

  • zarządzanie sklepem,
  • zarządzanie personelem,
  • logistyka,
  • obsługa systemów informatycznych,
  • analiza finansowa firmy,
  • marketing lokalny,
  • budowanie relacji z klientami.

Natomiast już po otwarciu własnego sklepu w prowadzeniu biznesu powinien pomagać dedykowany Partner ds. Sprzedaży.

To także musisz przeczytać: Jakie są koszty prowadzenia sklepu Żabki?

image

Franczyza w Żabce – sprawdzamy koszty sklepu na start i co miesiąc

12. listopad 2025 07:18