08.07.2020 / 16:30
StoryEditor

Aldi i Lidl nakręcają wojnę cenową w Niemczech

(fot. Free To Use Sounds/Unsplash)
W Niemczech obniżenie podatku VAT doprowadziło do niespodziewanej wojny cenowej. Sieci Aldi i Lidl opierają swoje strategie na reklamie porównawczej – obie starają się udowodnić klientom, że to właśnie w ich sklepach jest najtaniej – podaje serwis retaildetail.eu.

W celu zwiększenia konsumpcji niemiecki rząd postanowił tymczasowo obniżyć stawki VAT. Stawkę standardową obniżono z 19 proc. do 16 proc., a stawkę na żywność – z 7 proc. do 5 p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.10.2025 / 14:20
StoryEditor
Mocny spadek liczby ofert pracy dla dyrektorów sprzedaży i kasjerów. Co się dzieje?
Kasjer, sklep

Sytuacja na polskim rynku pracy nie jest różowa. Najnowsze badanie firmy Grant Thornton wskazuje, że zmniejsza się liczba ofert zatrudnienia. Co więcej, pracodawcy tną też benefity proponowane pracownikom. Tendencje te dotyczą także zawodów kluczowych dla sektora handlu.

Dane z września 2025 r., zawarte w najnowszym cyklicznym badaniu firmy Grant Thornton „Oferty pracy w Polsce”, wskazują na kontynuację negatywnych trendów w obszarze zatrudn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 11:39
StoryEditor
Inflacja spada poniżej 3 proc., ale wystrzeliły ceny alkoholu. O ile?
Inflacja spada poniżej 3 proc., ale wystrzeliły ceny alkoholu. O ile? (fot. Canva)

GUS podał najnowsze dane o inflacji. Wynika z nich, że ceny towarów i usług we wrześniu 2025 r. wzrosły o 2,9 proc. r/r. Które produkty najszybciej rosły, a co staniało względem poprzedniego roku?

W artykule przeczytasz:

  • GUS: inflacja we wrześniu poniżej 3 procent
  • Jakie towary i usługi drożał najbardziej, a które taniały?
  • Inflacja w granicach celu RPP. „Głębszy spadek od początku 2026 roku”

GUS: inflacja we wrześniu poniżej 3 procent

– Ceny towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu 2025 r. wzrosły o 2,9 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku – podał Główny Urząd Statystyczny.

Co więcej, ceny względem sierpnia nie zmieniły się. Są to dane zgodne z wcześniejszym wstępnym szacunkiem GUS.

Z kolei analitycy z PKO Banku Polskiego wskazują, że inflacja towarowa wzrosła do 1,9 proc. r/r z 1,7 proc. r/r w sierpniu, a wzrost inflacji usługowej nieco hamuje i ceny we wrześniu wzrosły do 5,8 proc. r/r wobec 6,0 proc. r/r w sierpniu.

Jakie towary i usługi drożał najbardziej, a które taniały?

Główny Urząd Statystyczny opublikował także dane wskazujące, Które towary i usługi drożały najbardziej, a które taniały we wrześniu. W porównaniu do cen z września 2024 roku obecnie najszybciej rosły ceny w zakresie: napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych (o 6,8 proc.), restauracji i hoteli (o 5,4 proc.), zdrowia (o 4,8 proc.) czy żywności (o 3,9 proc.). Jednak kilka grup produktów i usług staniało w porównaniu do poprzedniego roku. Największy spadek cen GUS odnotował w transporcie.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 63% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. październik 2025 10:31