26.01.2023 / 16:08
StoryEditor

Dyskonty uciekają konkurencji. Najnowsze dane świadczą o znakomitej kondycji tego formatu w Polsce

Sprzedaż w dyskontach rosła w 2022 r. mocniej niż w sklepach innych formatów (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Kanał dyskontowy odpowiadał za 41,1 proc. sprzedaży żywności i napojów w Polsce w 2022 r. - wynika z danych NielsenIQ. To aż o 2 punkty procentowe niż rok wcześniej. Udziały w rynku straciły natomiast hipermarkety, supermarkety oraz sklepy małego formatu.

Według NielsenIQ w 2022 r. największe placówki handlowe, czyli hipermarkety, odpowiadały w naszym kraju za 8 proc. sprzedaży żywności i napojów, co oznacza spadek o 0,4 p.pro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.12.2025 / 09:00
StoryEditor
Pierwsza samodzielna kawiarnia marki Wars
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnię
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnięwiadomoscihandlowe.pl
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnię
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnięwiadomoscihandlowe.pl
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnię
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnięwiadomoscihandlowe.pl
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnię
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnięwiadomoscihandlowe.pl
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnię
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnię
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnię
Wars ma już pierwszą samodzielną restauracjo-kawiarnię
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.11.2025 / 12:35
StoryEditor
Parter handlowy ze sklepami EuroSpar i Rossmann sprzedany. To czyste złoto dla inwestora
(fot. Shutterstock)

Parter handlowy o powierzchni około 2400 mkw., zlokalizowany przy ulicy Stawki 2A w Warszawie, zmienił właściciela. Jest to jedna z atrakcyjniejszych lokalizacji handlowych w Śródmieściu dzięki intensywnemu ruchowi pieszym oraz bliskości dużych osiedli i biurowców.

Najważniejszymi najemcami są EuroSpar – największy operator spożywczy w obiekcie – oraz drogeria Rossmann, co znacząco zwiększa atrakcyjność inwestycyjną całej nieruchomości. Op...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. grudzień 2025 01:24