04.02.2024 / 12:47
StoryEditor

Walmart "przeprasza" się ze handlem offline. Amerykański gigant zapowiada duże inwestycje w kanał sklepów stacjonarnych

W ciągu najbliższych pięciu lat Walmart zamierza zbudować lub przebudować 150 sklepów w USA (fot. Shutterstock)
W ciągu najbliższych pięciu lat Walmart planuje budowę lub przebudowę 150 sklepów w USA. To duża zmiana w strategii sieci, która w 2016 r. zdecydowała, że spowalnia proces otwieranie nowych placówek stacjonarnych i przestawia się na inwestycje w handel online i nowoczesne technologie.

Plany budowy lub przebudowy 150 placówek stacjonarnych w perspektywie pięciu najbliższych lat, zostały ogłoszone przez Walmart 31 stycznia 2024 r.

Kiedy pierwsze otwa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.08.2025 / 18:30
StoryEditor
Prawie 250 zł dziennie. Tyle zyskaliby pracownicy sklepów dzięki nowej stawce za pracę w niedziele i święta
Związkowa Alternatywa proponuje, żeby pracę w niedziele i święta była wynagradzana co najmniej 2,5-krotnie wyżej niż w dni powszednie. Ale czy taki scenariusz jest realny? (fot. Shutterstock)

15 sierpnia to dzień ustawowo wolny od pracy. Nie dla wszystkich. Tego dnia tysiące ludzi obsługują klientów sklepów. Związek zawodowy Związkowa Alternatywa proponuje, żeby pracę w ten dzień (podobnie jak w we wszystkie niedziele i święta) była wynagradzana co najmniej 2,5-krotnie wyżej niż w dni powszednie. Wylicza też, jak jej wprowadzenie przełożyłoby się na wynagrodzenie pracowników sklepów w skali miesiąca i roku.

Związkowa Alternatywa postuluje, żeby praca w niedziele i święta była wyceniana wyżej niż w zwykłe dni. W ocenie związkowców z tej organizacji uczciwą propozycją byłoby pomnoże...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.08.2025 / 15:38
StoryEditor
Producenci żywności i kosmetyków na celowniku UOKIK! 11 firm ukaranych za zatory płatnicze
Ponad 3,3 mln zł kar od UOKiK za zatory płatnicze. Na celowniku firmy z FMCG

Prezes UOKiK nałożył ponad 3,3 mln zł kar na 11 firm generujących zatory płatnicze. Wśród ukaranych jest producent dań gotowych i znany producent papieru toaletowego.

W artykule przeczytasz:

  • UOKiK walczy z zatorami płatniczymi
  • 11 firm generujących zatory płatnicze z karami od UOKiK
  • Dwie firmy miały niższe kary, bo same też były ofiarami zatorów płatniczych
  • Niemal pół miliona złotych kary za nieudzielenie informacji
  • UOKiK nakłonił już 130 firm do poprawy dyscypliny płatniczej

UOKiK walczy z zatorami płatniczymi

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta poinformował 20 sierpnia, że na 11 przedsiębiorców generujących zatory płatnicze zostały nałożone kary finansowe. Ich łączna kwota to ponad 3,3 mln złotych.

– Zatory płatnicze to jeden z większych problemów polskiej gospodarki – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. –  To również przeszkoda w prowadzeniu działalności, zwłaszcza dla mniejszych przedsiębiorców, bowiem podnosi koszty i wpływa na ograniczenie zatrudnienia czy inwestycji. Terminowe otrzymanie należności i powiązana z nim płynność finansowa to podstawowy warunek przetrwania mniejszych firm – dodaje Tomasz Chróstny.

Od początku roku w sprawie zatorów płatniczych wystosował ponadto 128 wystąpień miękkich do przedsiębiorców.

11 firm generujących zatory płatnicze z karami od UOKiK

Spółki, na które Prezes UOKiK nałożył kary działają w różnych branżach, ale niestety są wśród nich także spółki z branży opakowań, kosmetycznej, spożywczej oraz farmaceutycznej. Kara dla jednej z nich to niemal 1,1 mln złotych.

Oto lista ukaranych przez Urząd spółek:

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. sierpień 2025 10:45