05.06.2025 / 12:32
StoryEditor

Żabka Polska ogłasza ważne zmiany w strukturze menedżerskiej. Adam Manikowski obejmuje ważne stanowisko. Są też inne awanse

Adam Manikowski, Żabka Polska (mat. prasowe)

Grupa Żabka ogłasza, że 1 czerwca 2025 roku Adam Manikowski objął funkcję Chief Executive Officer (CEO) jednostki biznesowej Żabka Polska. Jak podaje spółka, jego nowa rola jest wyrazem uznania dla skali i wpływu prowadzonego przez niego obszaru biznesowego oraz jego kluczowego znaczenia dla całej Grupy Żabka. Zmiany te nie wpływają na skład zarządu spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Żabka Polska, na którego czele stoi Tomasz Suchański jako prezes.

– Zmiany, które dziś ogłaszamy, są kolejnym krokiem w ramach konsekwentnie rozwijanej strategii budowy silnego i dojrzałego zespołu menedżerskiego w Żabka Polska. To e...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.05.2025 / 09:08
StoryEditor
Producent bananów Chiquita zwolni tysiące osób. Przez strajk stracił 75 mln USD
Chiquita zwolni tysiące strajkujących pracowników (fot, Chiquita)

Chiquita, amerykański producent bananów ogłosił, że masowe zwolnienia pracowników, którzy strajkują na plantacjach w Panamie. To reakcja firmy na strajk pracowników trwający od niemal miesiąca. Ile osób może zostać zwolnionych? Dlaczego strajkują i jakie straty poniosła kompania?

Z artykułu dowiesz się:

  • Ile osób może zwolnić Chiquita?
  • Dlaczego pracownicy Chiquita strajkują?
  • Jak strajk odbija się na finansach producenta bananów?

Ile osób może zwolnić Chiquita?

Jak donosi portal fruitnet.com, panamski oddział Chiquita, giganta w produkcji bananów, poinformował o przeprowadzeniu masowych zwolnień załogi. Pracę mają stracić pracownicy gospodarstwach rolnych w Bocas del Toro i centrach operacyjnych.

Zwolnienia masowe zapowiedziane przez Chiquita mogą dosłownie objąć tysiące osób. Panamski oddział amerykańskiego producenta bananów zatrudnia ponad 7,3 tys. pracowników. Zwolnienia masowe w pierwszej kolejności mają dotyczyć osób, które włączyły się w protest. Chiquita Panama wręczyła już notatkę o porzucenia pracy 4900 pracownikom. Zgodnie z Kodeksem pracy w Panamie kolejnym krokiem jest zwolnienie z uzasadnionej przyczyny”.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.05.2025 / 11:55
StoryEditor
Sieci handlowe zapłacą wyższy podatek od sprzedaży detalicznej? „Rząd planuje zmiany”
Sieci handlowe zapłacą wyższy podatek od sprzedaży detalicznej? Renata Juszkiewicz podaje, że Ministerstwo Finansów pracuje nad zmianami w podatku (fot. Canva + mat. prasowe)

– Ministerstwo Finansów planuje zmiany w podatku od sprzedaży detalicznej ­­– podaje prezes POHiD. I apeluje do rządu, aby nie podwyższać podatku dla sieci handlowych.

 

Renata Juszkiewicz: Ministerstwo planuje zmiany w podatku od sprzedaży detalicznej

W poniedziałek 26 maja 2025 roku rozpoczęła się 7. edycja Kongresu Nowoczesnej Dystrybucji. Podczas uroczystego otwarcia spotkania przedstawicieli handlu Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji i wiceprezydentka EuroCommerce mówiła wiele o wyzwaniach, które stoją przed branżą. Ale powiedziała także jedno zdanie, które zmroziło wielu uczestników wydarzenia.  

Ministerstwo Finansów w ostatnim czasie planuje jakieś zmiany dotyczące podatku od sprzedaży detalicznej. W naszej opinii, te zmiany, jakiekolwiek by nie były, nie powinny prowadzić do podwyższenia podatku dla sieci handlowych – powiedziała Renata Juszkiewicz.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. czerwiec 2025 12:33