07.05.2024 / 16:34
StoryEditor

Polskie fabryki ciastek należące do Mondeleza mają nowego szefa. Kto nim został?

Od 6 maja br. funkcję starszego dyrektor klastra ciastek w Mondelez Polska pełni Adam Kamiński (fot. materiały prasowe)
Dwie fabryki koncernu Mondelez – w Jarosławiu i Płońsku, w których produkowane są ciastka takich marek jak Oreo czy Delicje mają nowego szefa. Od 6 maja funkcję starszego dyrektora tego klastra pełni Adam Kamiński, związany wcześniej z takimi firmami jak Reckitt Benckiser i Philips Lighting.

Adam Kamiński jest doświadczonym liderem z ponad 20-letnim stażem zdobytym podczas pracy na wielu rynkach na całym świecie m.in. w branży FMCG. Pełniąc funkcje kierownicze na poziomie lokalnym i regionalnym w Europie, USA na Bliskim Wschodzie i w Afryce, zarządzał strategią, zróżnicowanymi zespołami oraz kompleksowymi operacjami w obszarze łańcucha dostaw.

Gdzie wcześniej pracował Adam Kamiński?

Był związany z takimi firmami jak Aujan Group Holding (konglomerat posiadający spółki w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Mozambiku i Egipcie, które działają w sektorach FMCG, hotelarskim, nieruchomości i materiałów opakowaniowych; dwie z nich są spółkami joint venture z The Coca-Cola Company zajmującymi się produkcją i dystrybucją soków Rani oraz piwa bezalkoholowego Barbican), Reckitt Benckiser (producent chemii gospodarczej, środków higieny osobistej, ale też leków) i Philips Lighting (światowy potentat w branży oświetleniowej).

W firmach tych Adam Kamiński (z sukcesami) wdrażał projekty z zakresu produkcji, logistyki, zaopatrzenia i planowania popytu, optymalizując wydajność procesów, redukując koszty, aktywnie wspierając ich rozwój.

Fabryki koncernu Mondelez mają być bardziej innowacyjne

Mówiąc o jego nominacji na stanowisko starszego dyrektora klastra ciastek w Mondelez Polska, Andrea Brambilla, SVP Mondelez Supply Chain Bakery w Europie stwierdził: Adam jest niezwykle doświadczonym liderem łańcucha dostaw z ogromną wiedzą z zakresu udoskonalania procesów produkcyjnych wspartą uzyskaniem certyfikatu Six Sigma Black Belt. Jestem przekonany, że objęcie przez niego funkcji lidera dla klastra ciastek w Polsce przełoży się na wzmacnianie kultury współpracy i innowacji w naszych fabrykach produkujących ulubione przez konsumentów ciastka marek takich jak Milka, Delicje, Lubisie czy San.

Dodajmy, że oferta koncernu Mondelez dostępna w Polsce obejmuje też ciastka marek Oreo i Belvita, a także czekolady Milka, Toblerone i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, rogaliki i przekąski 7 Days (marki przejętej wraz z firmą Chipita) oraz cukierki Halls.

Mondelez posiada w Polsce siedem zakładów produkcyjnych. Poza Jarosławiem i Płońskiem są one zlokalizowane w Cieszynie, Jankowicach, Bielanach Wrocławskich, Skarbimierzu i Tomaszowie Mazowieckim.

05.06.2025 / 16:07
StoryEditor
Ten projekt Biedronki jest HIT-em! Sieć dyskontów wdrożyła go już w blisko 1400 sklepach. Wiemy, w ilu jeszcze pojawi się do końca roku
Na zdj. Biedronka w Elblągu (fot. Elninho/Shutterstock)

Biedronka dzięki rozwijanemu w całym kraju konceptowi lad tradycyjnych umożliwia klientom zakup świeżych wyrobów mięsnych, wędlin, serów i ryb – także od lokalnych dostawców. Z tej możliwości korzysta ponad 1,6 mln klientów tygodniowo w prawie 1400 sklepach. Rozwijane przez sieć udogodnienie w formie lad tradycyjnych stanowi istotny filar strategii marketingowej detalisty.

Jak deklaruje Biedronka, lady tradycyjne, których obecnie jest 1394, zyskały popularność wśród klientów sieci. Do końca 2025 roku planowane jest wyposażenie łącznie 1550 sklepów...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

10.06.2025 / 13:23
StoryEditor
Lidl rozpycha się w małych miejscowościach! Dino i Biedronka nie będą zadowolone
Na zdj. Lidl w Elblągu (fot. Elninho/Shutterstock)

Lidl Polska rozwija sieć sklepów nie tylko w największych miastach, ale coraz częściej w mniejszych miejscowościach i na wsiach. Już w najbliższy czwartek, 12 czerwca br., zostanie otwarty nowy sklep Lidl w Wolbromiu – liczącym ok. 8 tys. mieszkańców mieście w woj. małopolskim. Placówka jest zlokalizowana przy ul. Miechowskiej 54 w Wolbromiu, i ma powierzchnię sali sprzedaży ok. 1200 mkw. Jak wygląda strategia rozwoju niemieckiego dyskontera w Polsce?

Lidl coraz częściej wchodzi ze swoimi placówkami do małych miasteczek, a także na polską wieś. Lidl idzie ścieżką wytyczoną przez Dino i Biedronkę, które zauważyły spory potencj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15. czerwiec 2025 20:11