09.09.2025 / 14:42
StoryEditor

Sokołów ma nową dyrektor ds. sprzedaży detalicznej. Katarzyna Marino to transfer z dużej sieci handlowej

Katarzyna Marino i Maciej Częścik

Wraz z początkiem września funkcję dyrektora ds. sprzedaży detalicznej w Sokołów objęła Katarzyna Marino – manager z wieloletnim stażem w obszarze handlu. Za główne cele stawia sobie rozwój sprzedaży zgodnie ze strategią Grupy Sokołów, ze skupieniem się na ostatecznym konsumencie oraz dalsze umacnianie marki Sokołów.

Katarzyna Marino - z Kauflandu do Sokołowa

Katarzyna Marino na początku swojej ścieżki zawodowej pracowała w firmie Atlanta 1x1 - polskim oddziale niemieckiej firmy, zajm...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.08.2025 / 15:53
StoryEditor
Nowa strategia Grupy Eurocash już za 2 miesiące. Małe, lokalne sklepy tajną bronią? Jak może wyglądać ten plan?
Nowa strategia Grupy Eurocash już za 2 miesiące Małe lokalne sklepy tajną bronią (fot. materiały prasowe)

Już niedługo Grupa Eurocash przedstawi nową strategię rynkową. Jednak już teraz można wskazać niektóre kierunki, w których gigant na rynku hurtowym zamierza się rozwijać.

W artykule przeczytasz: 

  • Nowa strategia Grupy Eurocash już w listopadzie
  • Małe sklepy w centrum uwagi Grup Eurocash
  • Sojusz zakupowy ma dać lokalnym sklepom ceny jak w dyskontach
  • Zakupy w lokalnych sklepach coraz bardziej popularne
  • Eurocash będzie jeszcze bardziej rozwijać franczyzę?
  • Cyfryzacja na wielu poziomach
  • Frisco – czyli e-grocery na dużym plusie
  • Czym Grupa Eurocash zaskoczy w nowej strategii?

Prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka poinformował "PAP Biznes", że w czwartym kwartale br. Eurocash będzie chciał ogłosić nową strategię na kolejne trzy lata. Szef grupy zasygnalizował, że zarząd będzie chciał pokazać jak widzi rozwój Frisco i Dużego Bena oraz corebiznesu, czyli obsługi rynku franczyzowego i sklepów niezależnych w Polsce.

Warto zebrać wszystkie informacje dotyczące nowej strategii Grupy Eurocash i zastanowić się, w jakim kierunku będzie zmierzał dystrybutor. 

Nowa strategia Grupy Eurocash już w listopadzie

Przy okazji publikacji raportu podsumowującego wyniki finansowe Grupy Eurocash, podano także datę publikacji strategii giganta handlu hurtowego. Nową strategię mamy poznać jeszcze w listopadzie 2025 roku.

Z raportu z wynikami finansowymi za II kwartał 2025 roku widać, że ograniczenie kosztów w Grupie Eurocash przynosi efekty. W pierwszym półroczu 2025 r. Grupa kontynuowała redukcję kosztów, co przełożyło się na spadek kosztów o 52 mln zł r/r. Przełożyło się to na zyski EBIT Grupy.

Część z nich to koszy wynagrodzeń, które w II kwartale Grupa Eurocash ograniczyła o 9,7%. Ale wynika to w dużym stopniu z konwersji sklepów własnych do modelu agencyjnego. Dotyczy to marketów Delikatesy Centrum.

Gigant rynku hurtowego postawił także na poprawę rentowności poszczególnych sieci. Stąd decyzja o zamknięciu najmniej rentownych sklepów Delikatesy Centrum i Duży Ben.

– Praca integracyjna i transformacyjna naszych biznesów powoli dobiega końca, zbudowaliśmy dobre fundamenty do kolejnego etapu naszego rozwoju – zapowiedział w maju prezes Grupy Eurocash Paweł Surówka. 

Małe sklepy w centrum uwagi Grup Eurocash

Co prawda dokładne założenia nowej strategii Grupy Eurocash poznamy w listopadzie, to już teraz można zauważyć główne kierunki, w których chce rozwijać się Grupa.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 80% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28.08.2025 / 11:04
StoryEditor
System kaucyjny. Grupa Eurocash bierze sprawy w swoje ręce i rusza z pierwszą wśród detalistów kampanią edukacyjną [WIDEO]
Grupa Eurocash rusza z pierwszą wśród detalistów kampanią edukacyjną nt. systemu kaucyjnego

Po intensywnych działaniach przygotowawczych do wdrożenia systemu kaucyjnego w sieciach Grupy Eurocash, właśnie rozpoczął się ich kolejny etap – kampania edukacyjna nt. funkcjonowania systemu. To pierwsza tego typu akcja, wspierająca niezależne sklepy w całej Polsce w edukacji ich klientów i dotycząca zwrotu opakowań objętych kaucją.

Z artykułu dowiesz się:

  • Co Polacy wiedzą o systemie kaucyjnym?
  • Plakat edukacyjny dla każdego niezależnego sklepu
  • Sklepy zrzeszone w Grupie Eurocash a system kaucyjny

Z przygotowanych na potrzeby kampanii materiałów mogą korzystać zarówno klienci sieci zrzeszonych w ramach Grupy, jak również wszystkie niezrzeszone sklepy dokonujące zakupów w hurtowniach i poprzez platformy zakupowe Eurocash. Do inicjatywy przystąpiło już ok. 5 tysięcy sklepów zrzeszonych w Grupie Eurocash i dołączają kolejne.

Co Polacy wiedzą o systemie kaucyjnym?

Według dostępnych dla Eurocash badań 75 proc. konsumentów słyszało, że za miesiąc zacznie obowiązywać ustawa o systemie kaucyjnym, ale niemal ¾ Polek i Polaków nie posiada pełnej wiedzy, jak będzie on funkcjonował, a połowa z nas błędnie wskazuje, jakie opakowania będzie można zwrócić. 

To mocny sygnał, że edukacja w tym obszarze jest niezbędna i pilna, dlatego Grupa Eurocash wyszła z inicjatywą kampanii edukacyjnej skierowanej do klientów sklepów – zarówno tych zrzeszonych w sieciach Grupy, jak i tych, które zaopatrują się w towar poprzez oferowane przez Eurocash rozwiązania.

– Od początku było dla nas jasne, że chcemy zawalczyć nie tylko o konkurencyjność niezależnych sklepów, z których znakomita większość ze względu na swój mały metraż znalazłaby się poza systemem kaucyjnym, ale też o lojalność ich klientów – mówi Joanna Szubielska, starszy menadżer ds. zapewnienia jakości i BHP i liderka projektu systemu kaucyjnego w Grupie Eurocash. 

I dodaje: – Przeprowadziliśmy najpierw testy odbioru opakowań po napojach – zbiórkę manualną i butelkomaty – by zobaczyć, które rozwiązania sprawdzą się w danym formacie sklepu. Negocjowaliśmy z dostawcami maszyn i systemów kasowych, by móc zaproponować naszym franczyzobiorcom i klientom biznesowym, dokonującym zakupów w Eurocash, korzystniejsze niż na rynku warunki. Przygotowaliśmy też dla nich specjalny poradnik, który krok po kroku tłumaczy właścicielom sklepów, jak działa system kaucyjny i dlaczego warto się do niego przyłączyć. Teraz przyszła kolej na konsumentów – to również od nich będzie zależało powodzenie wdrożenia systemu kaucyjnego w naszym kraju – wymienia działania Grupy Joanna Szubielska.

Plakat edukacyjny dla każdego niezależnego sklepu

Ustaliliśmy, że kampania edukacyjna prowadzona jest dwutorowo – zarówno do właścicieli sklepów, z informacją, dlaczego warto się przyłączyć i wywiesić plakat, jak też do konsumentów – poprzez plakaty papierowe i na ekranach LED w witrynach sklepów.

Grupa Eurocash przygotowała materiały – z brandingiem dla każdej swojej sieci, ale także uniwersalne (bez żadnego logotypu), które można powiesić w placówce. Plakaty drukowane można otrzymać od kierownika hurtowni cash&carry przy okazji zakupów lub od doradcy klienta.

Dzięki przygotowanym materiałom w prosty i obrazkowy sposób konsumenci mogą dowiedzieć się, jakiego rodzaju opakowania można zwrócić, ile wynosi kaucja, jak przygotować opakowanie do zwrotu i w jaki sposób mogą być one odbierane przez sklep – przy kasie lub w butelkomacie (w zależności od rodzaju zbiórki w danym sklepie).

Sklepy zrzeszone w Grupie Eurocash a system kaucyjny

Akcją edukacyjną objęto ok. 15 tys. sklepów zrzeszonych w Grupie Eurocash w całej Polsce, jedna trzecia z nich już przystąpiła do kampanii i - jak się dowiedzieliśmy - każdego dnia przyłączają się kolejne. Plakaty pobierają także przedsiębiorcy reprezentujący rynek niezależny – to dla nich spore ułatwienie i wsparcie w utrzymaniu lojalności swoich klientów.

– Pomagamy lokalnym sklepom odnaleźć się w nowych realiach, tak żeby po wdrożeniu systemu kaucyjnego mogły nadal pełnić ważną rolę w swoich społecznościach, jednocześnie wspierając rozwój gospodarki obiegu zamkniętego. System kaucyjny stanie się jednym z kluczowych czynników kształtujących przyszłość małych sklepów – mówi Dominik Kasperek, prezes spółki Eurocash Sieci Partnerskie, współodpowiedzialny za projekt systemu kaucyjnego w Grupie. 

Jego zdaniem rezygnacja z udziału w systemie może wiązać się z utratą klientów, którzy wybiorą konkurencję oferującą wygodny zwrot opakowań i odzyskanie kaucji. - Również dlatego uruchomiliśmy kampanię edukacyjną: aby uświadomić właścicielom sklepów, że decyzji w tej sprawie nie można odkładać – podkreśla.

Przypomnijmy, Ministerstwo Klimatu i Środowiska rozpoczyna kampanię informacyjną o systemie kaucyjnym, który ma ruszyć już za 1,5 miesiąca. Gros działań zaplanowano jednak dopiero na październik. Według resortu harmonogram ten jest celowy i optymalny.

Dodajmy jeszcze, że portale Franczyza w handlu i Wiadomości handlowe równiez prowadzą od lipca kampanię edukacyjną dla handlu, związaną właśnie z systemem kaucyjnym. "Poradnik o Systemie Kaucyjnym" dedykowany jest właścicielom i pracownikom sklepu, jak i konsumentom. Nowe materialy pojawiają się w ramach tego cyklu regularnie co tydzień, aż do października br. Grupa Eurocash jest partnerem przewodnika. 

 

 

09. wrzesień 2025 14:42