29.08.2024 / 18:26
StoryEditor

Integracja systemu ERP z KSeF — co warto wiedzieć?

Jednym z tematów, jakie w ostatnich miesiącach interesuje wielu przedsiębiorców jest Krajowy System e-Faktur. Na razie jest rozwiązaniem dobrowolnym, ale docelowo ma być obowiązkowym programem dla wszystkich firm. Warto więc dowiedzieć się na jego temat więcej, aby późniejsze wdrożenie przebiegało sprawnie, a korzystanie było wygodne.

Pod pojęciem Krajowego Systemu e-Faktur (w skrócie KSeF) kryje się system informatyczny powstały z inicjatywy Ministerstwa Finansów. Program jest ogólnopolski i ma służyć do wystawiania, odbierania i przetwarzania faktur standaryzowanych. Wśród podstawowych powodów jego stworzenia było uszczelnienie podatku VAT. Jednak chcąc zachęcić firmy do jego wcześniejszego wdrożenia, przygotowano kilka profitów. Jeszcze lepiej, kiedy się go zintegruje z systemem ERP, wtedy zalet jest jeszcze więcej.

Powody, dla których warto wcześniej wdrożyć KSeF

Początkowe terminy obowiązkowego wdrażania w firmach nieco się zmieniały, co wynikało z konieczności dopracowania poszczególnych funkcjonalności. Obecnie są to 1 lipca 2024 dla dużych firm, a 1 stycznia 2025 dla małych i średnich firm. Wspomnieliśmy, że o KSeF dobrze pomyśleć wcześniej, dlaczego?

Krajowy System e-Faktur pozwala zautomatyzować czynności związane z obsługą faktur, tym samym można sporo czasu zaoszczędzić i poświęcić na inne codzienne zadania. Generowanie i wysyłanie faktur odbywa się automatycznie bez konieczności wypisywania ręcznie. Podobnie jak w innych obszarach, tak i tutaj automatyzacja pozwala zniwelować ryzyko błędów.

Ponieważ KSeF jest narzędziem rządowym, mamy pewność, że pracujemy w zgodzie z aktualnymi przepisami. Ponadto dzięki temu, że wiąże się z automatycznym generowaniem i natychmiastowym przekazywaniem faktur do odbiorcy, szybciej można wyegzekwować należności i tym samym zachować płynność finansową.

Integracja KSeF z systemem ERP to dodatkowe korzyści!

System ERP jest rozwiązaniem informatycznym służącym do zarządzania wszystkimi procesami biznesowymi firmy. Jego funkcjonowanie opiera się na wspólnej dla wszystkich działów bazie danych. Składa się z modułów, które w zależności od potrzeb firmy będą się zmieniać. Systemy ERP pozwalają wiele czynności zautomatyzować i zoptymalizować. W organizacji panuje porządek, a komunikacja jest przejrzysta. Jedną z zalet tego typu narzędzia jest możliwość integracji z innymi programami, dzięki czemu nie trzeba wprowadzać danych w kilku aplikacjach.

Wśród programów, jakie można zintegrować z ERP jest KSeF. Szybsze generowanie i odbieranie faktur ustrukturyzowanych wspiera zarządzanie łańcuchem dostaw. Znacznie łatwiej śledzić wszystkie transakcje. Dane są pobierane automatycznie, więc nie trzeba ich wprowadzać ponownie. Ponadto wszystkie dokumenty są dobrze zabezpieczone przed dostępem osób niepowołanych.

Podsumowanie

Prędzej czy później w każdej firmie pracownicy będą korzystać z Krajowego Systemu e-Faktur. Przymierzając się do jego wdrożenia, warto zastanowić się nad tym, by zintegrować go z systemem ERP, co przełoży się na jeszcze lepszą ergonomię pracy.

25.06.2025 / 09:17
StoryEditor
7-Eleven testuje roboty dostarczające zakupy. Korzysta z technologii znanej z... wózków inwalidzkich
Robot autonomiczny testowany przez 7-Eleven w Japonii (fot. Seven & I Holdings)

W obliczu rosnącego niedoboru pracowników w Japonii, coraz więcej firm zwraca się w stronę nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Jednym z nich są autonomiczne roboty dostawcze, które mogą odmienić sposób, w jaki dostarczane są zakupy. Na testy tego rozwiązania zdecydowało się 7-Eleven, czyli największa sieć sklepów convenience na świecie.

Dzielnica Minami-Osawa w zachodnim Tokio została wybrana jako miejsce testów innowacyjnego robota dostawczego o nazwie Lomby. Obszar ten, zamieszkany głównie przez osoby sta...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.06.2025 / 08:49
StoryEditor
Aplikacje lojalnościowe napędzają sprzedaż. Jak Duży Ben wykorzystuje dane do zwiększenia częstotliwości zakupów i wartości koszyka?
Jak aplikacja Duży Ben zwiększa zakupy i lojalność klientów? (fot. materiały prasowe)

Cyfrowe programy lojalnościowe coraz wyraźniej kształtują strategie sprzedażowe w branży handlowej. Przykład Dużego Bena pokazuje, że mobilna aplikacja może stać się kluczowym ogniwem w relacji z klientem, znacząco wpływając na jego zaangażowanie i wartość koszyka. Jakie efekty przynosi podejście oparte na danych i technologii?

Sieć Duży Ben, należąca do Grupy Eurocash, podczas konferencji Loyalty Planet zaprezentowała konkretne dane, które pokazują skalę wpływu aplikacji lojalnościowej na zachowania z...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. czerwiec 2025 16:36