26.05.2017 / 10:30
StoryEditor

Mariusz Świtalski, twórca Biedronki, Eurocashu i Żabki będzie sprzedawał... maszyny górnicze

Biedronka to jedna z licznych sieci sklepów stworzonych przez Mariusza Świtalskiego (fot. CC BY-SA 3.0/Wikimedia Commons)
Czerwona Torebka, spółka kontrolowana przez Mariusza Świtalskiego i jego syna Mateusza, poinformowała w komunikacie giełdowym o przejęciu za 302,8 mln zł od Mans-Trade kompletu fabrycznie nowych urządzeń górniczych z zamiarem ich dalszej odsprzedaży. Handel tego typu urządzeniami to zupełnie nowy obszar działalności dla Świtalskich.

Transakcja zawarta przez Czerwoną Torebkę wywołała w czwartek zdziwienie na warszawskiej giełdzie. Mimo to akcje firmy, która swego czasu rozwijała projekty Dyskontów Czerwona T...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 84% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.05.2025 / 11:31
StoryEditor
Szef Orlenu o potencjalnej fuzji Shella i BP: To znacząca zmiana, która może wpłynąć na cały układ sił w branży
Orlen skomentował potencjalną fuzję Shell i BP (fot. materiały własne/Shutterstock)

Możliwa konsolidacja rynku stacji paliw w Polsce przyciąga uwagę największych graczy. Shell i BP mogą stworzyć drugą największą sieć stacji w kraju, a MOL deklaruje chęć dalszej ekspansji. Jak w tej sytuacji odnajduje się Orlen? Jak widzi przyszłe scenariusze dla rynku?

Podczas konferencji prasowej Orlen, dziennikarz portalu wiadomoscihandlowe.pl poruszył temat możliwej konsolidacji na rynku paliwowym. Pytanie dotyczyło potencjalnego poł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.05.2025 / 09:48
StoryEditor
Europa szykuje broń na chińską inwazję. Czy nowa opłata powstrzyma masowy napływ przesyłek z Temu i Shein?
Europa chce obłożyć opłatą każdą małą paczkę trafiającą na Stary Kontynent. To może ”zaboleć” platformy takie jak Temu i Shein (fot. Shutterstock)

Europejskie służby celne zmagają się z problemem ogromnej liczby paczek trafiających na nasz kontynent z Chin. Często są to paczki z towarami zamawianymi na chińskich platformach internetowych takich jak Temu czy Shein. Europejski komisarz ds. handlu chce temu przeciwdziałać.

Europejski komisarz ds. handlu, Maroš Šefčovič, proponuje pobieranie dwóch euro za każdą małą paczkę wjeżdżającą do Europy - informuje portal retaildetail.eu. Obec...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 16:21