27.05.2025 / 11:22
StoryEditor

Niekończące się promocje i akcje rabatowe pod lupą UOKiK. Urząd stawia mocne zarzuty detalistom za oszukiwanie klientów

15 mln zł kary dla Renee i Born2Be. UOKiK stawia mocnr zarzuty za ”promocje” w sklepach internetowych (fot. Canva + UOKiK)

W sklepach internetowych Renee i Born2Be klienci mogą korzystać z wielu rabatów. Ale zdaniem UOKiK, to nie promocje, tylko wprowadzanie konsumentów w błąd. Urząd nałożył na AzaGroup, właściciela obu sklepów aż 15 mln zł kary. Za co dokładnie ta kara?

Z artykułu dowiesz się:

  • Ponad 80 proc. konsumentów wybiera sklep internetowy sugerując się promocjami
  • Prezes UOKiK: Renee i Born2Be stosowały manipulacje, a nie promocje cenowe
  • Super promocje czy zabiegi socjotechniczne?
  • 15 mln zł kary dla AzaGroup
  • UOKiK prowadzi już kolejne postępowanie wobec spółki 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) poinformował 27 maja, że nałożył wysoką karę na AzaGroup, właściciela sklepów internetowych Renee i Born2Be. Prezes UOKiK uważa, że akcje promocyjne stosowane w obu sklpeach, to tak naprawdę wprowadzanie konsumentów w błąd.

Ponad 80 proc. konsumentów wybiera sklep internetowy sugerując się promocjami

– Rabaty, promocje, wyprzedaże to ograniczone w czasie okazje, które pozwalają konsumentom kupić produkty lub usługi w niższej cenie ­– wyjaśnia Urząd w komunikacie.

Taki akcje promocyjne stanowią często główny impuls do zakupów. Świadczą o tym wyniki badań, na które powołuje się UOKiK. Wynika z nich, że aż 82 proc. respondentów w wyborze sklepu internetowego sugeruje się promocjami i rabatami.

– Ważne jest, aby były one przedstawione w sposób zgodny z prawem, rzetelny i zrozumiały. Tymczasem, na stronach sklepów z odzieżą i obuwiem renee.pl i born2be.pl, konsumenci byli wprowadzani w błąd poprzez sugerowanie szczególnej korzyści cenowej – podaje urząd.

Prezes UOKiK: Renee i Born2Be stosowały manipulacje, a nie promocje cenowe

Jak podaje UOKiK, niezależnie od tego,

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 72% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20.05.2025 / 11:09
StoryEditor
Czy Popeyes ma w Polsce większy potencjał niż Burger King? Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts zdradził kulisy ekspansji gigantów fast food w Polsce [WYWIAD]
Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts (fot. materiały prasowe)

Rynek QSR w Europie Środkowo-Wschodniej przyspiesza, a Polska, Rumunia i Czechy stają się coraz ważniejszymi punktami na mapie międzynarodowych marek. Dlaczego Popeyes w nad Wisłą będzie rozwijał się szybciej niż Burger King? I co sprawia, że Rumunia stała się dla inwestorów tak atrakcyjnym polem do ekspansji? O kulisach strategii, różnicach rynkowych i przyszłości menu opowiedział nam Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts CEE.

W tym roku planujecie otworzyć 60 restauracji. Większość z lokali Burger King ma powstać w Rumunii. Czym ten rynek różni się od polskiego, że ta marka rozwija się tam szybciej?...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.05.2025 / 11:17
StoryEditor
Nowe wyniki Pepco. Dwie sieci należące do grupy idą w górę, jedna dołuje
Grupa Pepco, właściciel sieci dyskontów Pepco, Dealz oraz Poundland. podała wyniki za ostatnie półrocze (fot. Shutterstock)

Grupa Pepco podała wyniki za pierwsze półrocze roku obrotowego 2025, kończące się 31 marca. Wskazują one, że dwie sieci dyskontów non-food, które grupa ma pod swoimi skrzydłami - Pepco oraz Dealz - poprawiają notowania i realizują założone plany. Trzecia - Poundland - radzi sobie zdecydowanie gorzej.

Przychody Grupy Pepco za pierwsze półrocze roku obrotowego wyniosły 3,338 mld euro, co oznacza wzrost o 4,3 proc. rok do roku. Sieć Pepco miała przychody na poziomie 2,171 ml...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27. maj 2025 11:31