Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) poinformował 27 maja, że nałożył wysoką karę na AzaGroup, właściciela sklepów internetowych Renee i Born2Be. Prezes UOKiK uważa, że akcje promocyjne stosowane w obu sklpeach, to tak naprawdę wprowadzanie konsumentów w błąd.
Ponad 80 proc. konsumentów wybiera sklep internetowy sugerując się promocjami
– Rabaty, promocje, wyprzedaże to ograniczone w czasie okazje, które pozwalają konsumentom kupić produkty lub usługi w niższej cenie – wyjaśnia Urząd w komunikacie.
Taki akcje promocyjne stanowią często główny impuls do zakupów. Świadczą o tym wyniki badań, na które powołuje się UOKiK. Wynika z nich, że aż 82 proc. respondentów w wyborze sklepu internetowego sugeruje się promocjami i rabatami.
– Ważne jest, aby były one przedstawione w sposób zgodny z prawem, rzetelny i zrozumiały. Tymczasem, na stronach sklepów z odzieżą i obuwiem renee.pl i born2be.pl, konsumenci byli wprowadzani w błąd poprzez sugerowanie szczególnej korzyści cenowej – podaje urząd.
Prezes UOKiK: Renee i Born2Be stosowały manipulacje, a nie promocje cenowe
Jak podaje UOKiK, niezależnie od tego,