06.05.2025 / 08:47
StoryEditor

Handel czeka na wybory prezydenckie. Czego obawiają się właściciele sklepów i jakie mają nadzieje?

Temat handlu w niedziele, który powracał dotąd w każdej kampanii wyborczej, w tej obecnej jakby nie istniał (fot. FotoDax, Longfin Media, KSikorski/Shutterstock)

W odróżnieniu od ostatnich wyborów parlamentarnych zbliżające się wielkimi krokami wybory prezydenckie raczej "nie grzeją" branży handlowej. Co prawda w trakcie kampanii zaistniało kilka postulatów związanych z żywnością czy wyborami zakupowymi Polaków, jednak przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego, że za słowami niewiele stoi, głowa państwa dysponuje bowiem wąskimi kompetencjami.

Związkowcy z Solidarności, której największym bodaj osiągnięciem minionych lat było ograniczenie handlu w niedziele za czasów rządu Prawa i Sprawiedliwości, przekonuj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.06.2025 / 09:17
StoryEditor
7-Eleven testuje roboty dostarczające zakupy. Korzysta z technologii znanej z... wózków inwalidzkich
Robot autonomiczny testowany przez 7-Eleven w Japonii (fot. Seven & I Holdings)

W obliczu rosnącego niedoboru pracowników w Japonii, coraz więcej firm zwraca się w stronę nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Jednym z nich są autonomiczne roboty dostawcze, które mogą odmienić sposób, w jaki dostarczane są zakupy. Na testy tego rozwiązania zdecydowało się 7-Eleven, czyli największa sieć sklepów convenience na świecie.

Dzielnica Minami-Osawa w zachodnim Tokio została wybrana jako miejsce testów innowacyjnego robota dostawczego o nazwie Lomby. Obszar ten, zamieszkany głównie przez osoby sta...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.06.2025 / 15:36
StoryEditor
Znana menedżerka prezeską potężnej sieci handlowej. Będzie zarządzała firmą z ponad 3000 sklepów w Polsce
Sylwia Władyko została nowym prezesem Grupy Chorten

Sylwia Władyko, związana z Grupą Chorten od początku jej powstania, objęła właśnie nową funkcję w organizacji. Została mianowana prezesem Grupy Chorten. Stanowisko dziedziczy po zmarłym w ubiegłym roku twórcy sieci Krzysztofie Pakule.

Sylwia Władyko od 20 lat jest związana z branżą FMCG. Jest jedną z budowniczych Grupy Chorten, od 2022 r. była jej wiceprezesem, wcześniej wieloletnią dyrektor generalną i handl...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. lipiec 2025 04:00