22.01.2024 / 14:52
StoryEditor

Niedziele handlowe w 2024 r. W które niedziele sklepy będą otwarte?

W 2024 r. będziemy mieli tylko siedem niedziel handlowych (fot. Shutterstock)
W 2024 r. wszystkie sklepy będą mogły działać jedynie w siedem niedziel. W pozostałe niedziele obowiązywać będą ograniczenia w handlu, o ile oczywiście parlament nie znowelizuje ustawy o zakazie handlu w niedziele. Sprawdź, w które niedziele będzie można zrobić zakupy w 2024 r.

Lista niedziel handlowych w 2024:

- niedziela handlowa 28 stycznia 2024

- niedziela handlowa 24 marca 2024

- niedziela handlowa 28 kwietnia 2024

- niedziela handlowa 30 czerwca 2024

- niedziela handlowa 25 sierpnia 2024

- niedziela handlowa 15 grudnia 2024

- niedziela handlowa 22 grudnia 2024

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, zakaz handlu nie obowiązuje bowiem: w niedzielę przed Wielkanocą, w dwie niedziele przed Bożym Narodzeniem, ani w ostatnie niedziele stycznia, kwietnia, czerwca i sierpnia.

W powyższe niedziele handel będą mogły prowadzić wszystkie sklepy, w tym zarówno spożywcze, takie jak Lidl, Biedronka, Kaufland, Carrefour czy Auchan, jak i sklepy z odzieżą, obuwiem, meblami, elektromarkety, markety DIY oraz wszystkie inne. Otwarte będą również galerie handlowe.

Co z pozostałymi niedzielami w 2024 r.?

W pozostałe niedziele 2024 r. obowiązywać będą ograniczenia w handlu. W niedziele objęte ograniczeniami, handel i wykonywanie czynności z handlem co do zasady są zakazane. Obowiązuje jednak długa lista ponad 30 wyjątków, z których chętnie korzystają przedsiębiorcy.

We wszystkie niedziele - handlowe i niehandlowe - działać bez przeszkód będą mogły m.in. sklepy, w których przedsiębiorcy sami staną za ladą lub skorzystają z pomocy członków najbliższej rodziny (czyli spora część sklepów niezależnych lub franczyzowych), sklepy na stacjach paliw, kwiaciarnie, apteki i punkty apteczne, sklepy z pamiątkami lub dewocjonaliami, a także saloniki prasowe i kioski.

Handel we wszystkie niedziele w roku będą mogły prowadzić również sklepy znajdujące się w strefach wolnocłowych, na dworcach kolejowych i autobusowych, oraz placówki handlowe, w których przeważająca działalność polega na handlu wyrobami tytoniowymi. Handel będzie można prowadzić także w piekarniach, cukierniach i lodziarniach, w zakładach pogrzebowych, jak również w takich sklepach, w których przeważającą działalnością jest działalność gastronomiczna.

04.09.2025 / 09:29
StoryEditor
Polityka uderza w ikony z USA. Czego boją się Levi’s, Jack Daniels i McDonald’s?
Antyamerykańskie nastroje uderzają w globalne ikony (fot. Canva)

Kultowe amerykańskie marki ostrzegają przed zmianą nastawienia konsumentów. Levi’s i McDonald’s alarmują przed zaostrzeniem nastrojów antyamerykańskich, który może odbić się na sprzedaży. Natomiast producent Jacka Danielsa już odczuwa negatywne skutki decyzji polityków.

W artykule przeczytasz: 

  • Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów
  • McDonald’s widzi zaostrzenie nastrojów antyamerykański, ale problemy ma na rodzimym rynku
  • Nastroje antyamerykańskie uderzają w finanse producenta Jacka Danielsa
  • Polski handel i sektor spożywczy również obawia się decyzji politycznych

Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów

Brytyjski oddział  Levi’s, producenta kultowej marka odzieży dżinsowej Levi Strauss z Kalifornii, w raporcie strategicznym zwraca uwagę na zmianę nastrojów wśród konsumentów. Korporacja wskazuje na wzrostu nastrojów antyamerykańskich. Ma to wynikać z polityki prowadzonej przez administrację Donalda Trumpa, zwłaszcza w zakresie ceł.

Na poparcie tej tezy producent odzieży wskazuje na wzywanie do bojkotu amerykańskich towarów. Do takich akcji doszło już w Kanadzie, tuż po początkach wojny celnej i nazwaniem Kanady „51 stanem”. Podobne wezwania do bojkotu produktów z USA zyskały popularność w Indiach.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

03.09.2025 / 12:26
StoryEditor
TikTok daje impuls do rozwoju sektorowi MŚP. Już jedna trzecia małych firm zwiększyła sprzedaż dzięki aktywności na tej platformie
Rafał Drzewiecki, TikTok (fot. Tomasz Puchalski)

Już 33 proc. firm z sektora MŚP notuje wzrost sprzedaży po rozpoczęciu działań na TikToku. To głównie efekt tego, że aż 70 proc. użytkowników platformy w Polsce odkryło dzięki niej lokalne biznesy.

Przedstawiciele TikToka podkreślają, że małe i średnie firmy są fundamentem polskiej gospodarki, odpowiadając za blisko połowę PKB. Jednocześnie, jak wskazują analizy PARP, MŚP ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18. wrzesień 2025 06:14