10.12.2024 / 10:41
StoryEditor

Polscy producenci mięsa boją się wege zamienników? Branża wystosowała apel do Ministra Rolnictwa

Polscy producenci mięsa boją się wege zamienników? Branża wystosowała apel do Ministra Rolnictwa (fot. Envato Elements)

Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, wspólnie z 17 innymi organizacjami branżowymi, skierowało apel do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Czesława Siekierskiego. Producenci domagają się ochrony tradycyjnych nazw produktów odzwierzęcych, takich jak "stek", "burger" czy "miód". Producenci podkreślają, że obecna sytuacja, w której te nazwy są stosowane wobec produktów roślinnych czy laboratoryjnych, wprowadza konsumentów w błąd i szkodzi reputacji tradycyjnych wyrobów.

– Zjawisko wykorzystywania renomy artykułów rolnospożywczych staje się coraz bardziej powszechne i wychodzi daleko poza ramy terminologii mięsnej, obejmując produkty takie jak r...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.11.2025 / 23:15
StoryEditor
Powstała Grupa Maspo! Mega fuzja na polskim rynku FMCG łączy dwie hurtownie i dwie sieci franczyzowe
Paweł Wójciak, prezes Grupy Maspo

Firmy Mastermedia i Spiżarnia sfinalizowały fuzję, którą zainicjowały w maju 2025 r. Właściciele dwóch największych w Polsce firm zajmujących się hurtową dystrybucją żywności na rynki zagraniczne – ogłosili właśnie połączenie swoich organizacji tworzac Grupę Maspo o obrotach mocno przekraczających 2 mld zł.

Powstał Polski globalny dystrybutor artykułów FMCG

Mastermedia i Spiżarnia podpisały 25 listopada br. umowę finalizującą proces integracji obu podmiotów, otwierając tym samy...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21.11.2025 / 10:58
StoryEditor
W Polsce otwarto... kosmiczną kawiarnię. Personel w kombinezonach astronautów
Space Cafe w warszawskim centrum handlowym Blue City (fot. mat. prasowe)

W warszawskim centrum handlowym Blue City rozpoczęła działalność Space Café, kawiarnia zlokalizowana w strefie gastronomicznej, w bezpośrednim sąsiedztwie wystawy Kosmopark. Lokal powstał w celu uzupełnienia doświadczeń edukacyjno-rozrywkowych oferowanych przez ekspozycję, tworząc przestrzeń gastronomiczną dedykowaną rodzinom i odwiedzającym centrum.

Space Café pełnić ma funkcję komplementarną wobec Kosmoparku, łącząc ofertę gastronomiczną z doświadczeniem edukacyjnym i rozrywkowym.

Nowa, inspirowana kosmosem kaw...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

02. grudzień 2025 08:56