28.10.2024 / 13:01
StoryEditor

Część handlu chce zachowania statusu quo w kwestii zakazu handlu w niedziele. „Obecne przepisy są korzystne dla większości małych i średnich przedsiębiorców”

Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu (fot. Wojciech Gruszczyński)

Polska Izba Handlu nie popiera zmian aktualnych przepisów w zakresie ograniczenia handlu w niedziele. Twierdzi, że zawarte w ustawie wyjątki pozwalają małym podmiotom konkurować z większymi graczami.

Stanowisko PIH to odpowiedź na propozycję „Wielkiej Debaty ws. Handlu w Niedzielę”, którą w Sejmie organizuje Ryszard Petru. Poseł Polski 2050 poinformował, że odbędzie się ona ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.10.2025 / 09:36
StoryEditor
Luksusowe marki z ogromną karą. Gucci, Chloé i Loewe muszą zapłacić 157 mln euro
Luksusowe marki z ogromną karą. Gucci, Chloé i Loewe muszą zapłacić 157 mln euro (fot. canva)

Komisja Europejska nałożyła ponad 157 mln euro kary na domy mody Gucci, Chloé i Loewe. Giganci rynku dóbr luksusowych mieli stosować praktyki, które prowadziły do zawyżania cen i ograniczania wyboru klientów. Jak luksusowe marki zareagowały na karę?

W artykule przeczytasz:

  • KE nakłada karę na Gucci, Chloé i Loewe 
  • Za co KE ukarała luksusowe marki?
  • Kiedy luksusowe domy mody naruszały prawo?
  • Jakie skutki dla konsumentów i rynku miały działania Gucci, Chloé i Loewe?
  • Jak kształtują się kary i dlaczego zostały obniżone?
  • Jak luksusowe marki zareagowały na karę KE

KE nakłada karę na Gucci, Chloé i Loewe 

14 października 2025 roku Komisja Europejska (KE) ogłosiła, że nałożyła kary na firmy modowe Gucci, Chloé i Loewe za zmowę cen odsprzedaży, co stanowi naruszenie unijnych przepisów dotyczących konkurencji.

– Dziś nałożyliśmy grzywny na trzy europejskie domy mody za ingerowanie w ceny ich niezależnych sprzedawców detalicznych, co stanowi naruszenie unijnych przepisów dotyczących konkurencji – mówi Teresa Ribera, wiceszefowa KE odpowiedzialna za konkurencję i transformację.

– W Europie wszyscy konsumenci, niezależnie od tego, co kupują i gdziekolwiek to robią – online czy offline – zasługują na korzyści płynące z prawdziwej konkurencji cenowej. Decyzja ta stanowi silny sygnał dla branży modowej i nie tylko, że nie będziemy tolerować tego rodzaju praktyk w Europie i że uczciwa konkurencja oraz ochrona konsumentów dotyczą wszystkich, w równym stopniu – dodaje Teresa Ribera.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 79% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.10.2025 / 13:38
StoryEditor
Właściciel Grupy Żywiec tnie zatrudnienie. Zmiany dotkną 400 pracowników
Właściciel Grupy Żywiec tnie zatrudnienie. Dolf van den Brink, prezes Heinekena zapewnia, że koncern będzie wspierać wszystkich 400 pracowników, których ma dotyczyć zmiana (fot. Heineken)

Globalny producent piwa Heineken, który jest właścicielem Grupy Żywiec, ogłasza restrukturyzację w firmie. W ramach nowej strategii koncern zlikwiduje lub przeniesie 400 stanowisk. Po co takie zmiany i kogo one dotkną?

W artykule przeczytasz:

  • Heineken wprowadza nową strategię EverGreen 2030
  • Heineken reaguje na spadki sprzedaży piwa
  • Cyfryzacja kluczowym elementem transformacji pr...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16. październik 2025 23:15