29.06.2018 / 07:59
StoryEditor

Dzieci właścicieli firm rodzinnych nie chcą przejmować biznesów

(fot. mat. prasowe Tesco UK)
Sukcesorzy nie chcą przejmować rodzinnych biznesów. To duży problem, bo ich właściciele nie mają co zrobić z interesem - pisze Puls Biznesu.

Tego typu problemy mają największe firmy np. z sektora FMCG. Mateusz Zyguła, zamiast zajmować się firmą mięsną należącą do rodziców, podjął karierę jako twórca start-upów. Jego ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 59% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Przegląd prasy
22.12.2025 / 14:37
StoryEditor
Chiny nakładają cła na produkty mleczne z UE – do 42%. „Atak na nasze mleczarstwo”
Chiny nakładają wysokie cła na produkty mleczne z UE – do 42%. ”Atak na nasze mleczarstwo” (Fot. Canva + Polska Izba Mleka)

Chiny wprowadzają nowe cła na produkty mleczne z Unii Europejskiej. Nowe taryfy są naprawdę wysokie: od 21,9 proc. do 42,7 proc. – Te działania bezpośrednio odczują polscy producenci i przetwórcy mleka – podkreśla prezes Polskiej Izby Mleka. A Copa-Cogeca podkreśla, że jest to atak na unijny sektor mleczarski. Od kiedy zaczną obowiązywać nowe chińskie cła na produkty mleczne i od czego zależy ich wysokość?

W artykule przeczytasz:

  • Kiedy wejdą w życie nowe cła Chin na produkty mleczne z UE?
  • Kto zapłaci najwięcej? Lista stawek celnych dla firm mleczarskich
  • Copa-Cogeca: to atak na unijny sektor mleczarski
  • Skutki chińskich ceł dla polskich producentów mleka

Kiedy wejdą w życie nowe cła Chin na produkty mleczne z UE?

Chińskie Ministerstwo Handlu podało, że wprowadza nowe tymczasowe cła na unijne produkty mleczne w wysokości od 21,9 proc. do 42,7 proc. Nowe taryfy celne na unijne produkty mleczne będą obowiązywać już od 23 grudnia 2025 roku.

Władze ChRL tłumaczą się, że ma to być efekt prowadzonego przez nich postępowania antydumpingowego. Chiny podczas dochodzenia chcą sprawdzić, czy m.in. dopłaty bezpośrednie w ramach Wspólnej Polityki Rolnej nie prowadzą do zaburzenia konkurencji i czy nie szkodzą chińskim producentom mleka.

 Przypomnijmy, że przed tygodniem z podobnych powodów Chiny wprowadziły nowe cła na unijną wieprzowinę. Więcej na ten temat w artykule: Chiny nakładają nowe cła na unijną wieprzowinę. "To dobra i zła wiadomość"

Kto zapłaci najwięcej? Lista stawek celnych dla firm mleczarskich

Z informacji podawanych przez Polską Izbę Mleka, Euractiv oraz Copa-Cogeca wynika, że wysokość chińskich stawek celnych na unijne produkty mleczne zależy od tego, w jakim stopniu poszczególne zakłady mleczarskie współpracowały z przedstawicielami Państwa Środka podczas postępowania antydumpingowego. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 71% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.12.2025 / 09:56
StoryEditor
Luksusowa marka wchodzi do Polski. Wiemy, kiedy Lululemon otworzy pierwszy sklep
Lululemon wchodzi do Polski. Kiedy otworzy pierwsze sklepy? (fot. Lululemon)

Lululemon, odzieżowa marka premium zamierza rozszerzyć swoją sprzedaż na część państw europejskich. Pojawi się także w Polsce. Kiedy pierwsze sklepy Lululemon pojawią się w naszym kraju?

W artykule przeczytasz:

  • Gdzie powstaną nowe sklepy Lululemon? Ekspansja w 2026 roku
  • Kiedy ruszy pierwszy sklep stacjonarny Lululemon w Polsce?
  • Lululemon kontynuuje ekspansję w Europie
  • Wyniki finansowe i zmiany w zarządzie Lululemon

Gdzie powstaną nowe sklepy Lululemon? Ekspansja w 2026 roku

Lululemon to kanadyjska marka odzieży i akcesoriów segmentu premium do biegania, jogi, tenisa i golfa. 18 grudnia 2025 r. spółka ogłosiła, że zamierza znacznie rozszerzyć obszar swojej działalności i planuje zaistnieć na sześciu nowych rynkach. Sklepy z szyldem Lululemon pojawią się:

  • w Polsce,
  • w Austrii,
  • w Grecji,
  • w Rumunii,
  • na Węgrzech.

Rozwój sieci sprzedaży w tych regionach ma się odbywać przy wsparciu Arion Retail Group. Odzieżowa marka zamierza także otworzyć swoje punkty sprzedaży w Indiach w partnerstwie z Tata CLiQ.

Kiedy ruszy pierwszy sklep stacjonarny Lululemon w Polsce?

– W związku z ciągłym wzrostem popytu na markę Lululemon na całym świecie,

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24. grudzień 2025 01:44