04.01.2022 / 11:16
StoryEditor

Morawiecki pytany przez byłego członka swojego rządu o działania AliExpress, Shopee i innych gigantów e-commerce w Polsce

Na zdj. premier Mateusz Morawiecki (fot. Alexandros Michailidis / Shutterstock)
Były minister cyfryzacji Marek Zagórski (klub parlamentarny PiS) w rządzie Mateusza Morawieckiego pyta w interpelacji... premiera Mateusza Morawieckiego o "monitorowanie działalności platform e-commerce spoza UE". Jego zdaniem praktyki stosowane przez międzynarodowych gigantów internetowych mogą "budzić wątpliwości dotyczące zgodności z polskim prawem antymonopolowym".

- Na polskim rynku pojawia się coraz więcej platform handlu elektronicznego pochodzących z państw trzecich, pozostających poza europejskim kręgiem prawnym. Organy ochrony konku...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.10.2025 / 14:09
StoryEditor
Supermarketyzacja 2.0 w Lidlu! Niemiecki gigant wdroży nowy wizerunek w całej Europie

Lidl wkracza w nową fazę na Słowacji, wykraczając poza ekspansję asortymentu, w kierunku silniejszej adaptacji lokalnej. Krajowe pochodzenie świeżej żywności i asortyment dostosowany do potrzeb klientów z miast podkreślają tę zmianę. Jednocześnie dyskont wzmacnia swoją konkurencyjność cenową poprzez jasną komunikację wartości i koncentrację na efektywności w sklepach.

Najnowsze sklepy Lidl na Słowacji pokazują, jak dyskont wszedł w nową fazę rozwoju. Oprócz ciągłej ekspansji asortymentu w kierunku segmentu supermarketów, pozycjonowanie Lidla ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.10.2025 / 09:00
StoryEditor
ChatGPT rewolucjonizuje dostawy jedzenia. Uber i DoorDash wchodzą do świata sztucznej inteligencji
Żabka i UberEats dostarczą zakupy do polskich domów (Żabka Polska)

Sztuczna inteligencja wchodzi w nowy etap transformacji rynku e-commerce. Już wkrótce zamawianie jedzenia i produktów spożywczych stanie się jeszcze prostsze - wystarczy rozmowa z chatbotem. ChatGPT szykuje projekt, który zmieni rynek dostaw.

Firma OpenAI, twórca ChatGPT, ogłosiła, że jedenaście znanych marek, w tym Uber, Instacart, DoorDash i Target, zostanie zintegrowanych z platformą ChatGPT. To przełomowy krok, k...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30. październik 2025 06:45