05.01.2023 / 14:11
StoryEditor

Nowe etykiety cenowe w sklepach mogą ogłupić klienta zamiast pomóc mu w podejmowaniu rozsądnych decyzji zakupowych

Etykiety cenowe w sklepach Stokrotka
Od początku roku w Polsce cenówki w polskich sklepach wyglądają inaczej niż wcześniej. To efekt wdrożenia unijnych przepisów, które mają sprawić, że konsument z większą łatwością będzie mógł ocenić atrakcyjność cenową poszczególnych produktów. Istnieje jednak ryzyko, że nadmiar informacji na etykiecie cenowej może przynieść skutek przeciwny od zamierzonego.

Zgodnie z zapisami unijnej dyrektywy Omnibus, na etykietach cenowych znajdziemy obecnie więcej informacji niż dotychczas.

Jedną z najważniejszych zmian – o ile nie w og...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 89% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

18.08.2025 / 16:04
StoryEditor
Polska liderem handlu odnowioną elektroniką. Co stoi za boomem na sprzęt z drugiej ręki?
Polska liderem handlu odnowioną elektroniką (fot. Shutterstock)

Polska wyrasta na europejskiego lidera w obszarze elektroniki z drugiej ręki. Coraz większy udział smartfonów i urządzeń odnowionych wpływa na strategie sieci detalicznych, operatorów telekomunikacyjnych i resellerów. Nowe technologie odkupu otwierają branży zupełnie inne możliwości rozwoju. Jakie czynniki decydują o tym, że polski handel stał się jednym z głównych beneficjentów tego trendu?

Według badania Dipli x IPSOS z 2024 roku, aż 40 proc. polskich konsumentów korzysta ze smartfonów z drugiej ręki. Dla porównania, we Francji odsetek ten wynosi 28 proc., a w Nie...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.08.2025 / 09:07
StoryEditor
Mieszkanie w Castoramie. Sieć hipermarketów, tak jak Lidl i Aldi zainwestuje budowę mieszkań
Sklep sieci Castorama (fot. Mat. Prasowe)

Castorama Polska będzie budować. Nie nowe sklepy, ale mieszkania w porozumieniu ze znanym deweloperem. Oba podmioty tworzą wspólną spółkę.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął już stosowny wniosek, w którym  Castorama Polska oraz deweloper Rank Progress z Legnicy chcą powołać wspólne przedsiębio...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. sierpień 2025 01:19