04.11.2020 / 19:23
StoryEditor

Nowe przepisy dotyczące VAT w międzynarodowym e-handlu w konsultacjach

E-commerce (fot. rupixen.com/Unsplash)
Polska implementuje rozwiązania unijne zawarte w tzw. pakiecie e-commerce. Celem pakietu jest uszczelnienie VAT w sektorze handlu elektronicznego i importu tzw. małych przesyłek do UE. Jak podaje Ministerstwo Finansów, to ułatwienia w rozliczaniu VAT od sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych państwach członkowskich (sprzedaż B2C), które poprawi konkurencyjność unijnych (w tym polskich) przedsiębiorców względem tych spoza UE.  

– W czasie rosnących obrotów handlu internetowego kluczowe jest dostosowanie prawa do jego specyfiki. To szczególnie ważne dla rodzimych pośredników, portali aukcyjnych i sprzed...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

08.07.2025 / 16:35
StoryEditor
La Cocos - ten hipermarket dyskontowy nie daje się liderom rynku
Hipermarket dyskontowy La Cocoș (fot. Sebastian Rennack)
Hipermarket dyskontowy La Cocoș (fot. Sebastian Rennack)fot. Sebastian Rennack
Hipermarket dyskontowy La Cocoș (fot. Sebastian Rennack)
Witryna sklepu La Cocoș w Ploeszti z charakterystycznym czerwonym logo sieci i maskotką w postaci wozu z kogutem. Rumuńskie flagi podkreślają silną tożsamość narodową na rynku spożywczym zdominowanym przez graczy międzynarodowych.fot. Sebastian Rennack
Hipermarket dyskontowy La Cocoș (fot. Sebastian Rennack)
„Supermarketul ce ține cu casa” („Supermarket, który stoi przy twoim gospodarstwie domowym”). Wnętrze bez zbędnych dodatków – nawet w przypadku kategorii o dużym znaczeniu, takich jak alkohol – ma odzwierciedlać, że oszczędności kosztów są przekazywane klientowi.fot. Sebastian Rennack
Hipermarket dyskontowy La Cocoș (fot. Sebastian Rennack)
Samoobsługowa sekcja świeżych produktów z niskimi chłodziarkami zapewnia dobry przegląd asortymentu. Reklamy ścienne podkreślają krajowe markifot. Sebastian Rennack
Hipermarket dyskontowy La Cocoș (fot. Sebastian Rennack)
Hipermarket dyskontowy La Cocoș (fot. Sebastian Rennack)
Hipermarket dyskontowy La Cocoș (fot. Sebastian Rennack)
Hipermarket dyskontowy La Cocoș (fot. Sebastian Rennack)

La Cocoș to hipermarket dyskontowy w unikalnej koncepcji, dzięki czemu jest najszybciej rozwijającą się siecią w Rumunii. W przeciwieństwie do tradycyjnych formatów, La Cocoș łączy merchandising oparty na dużych wolumenach jednostkowych z industrialnym, pozbawionym zbędnych dodatków układem sklepu, który zwiększa wydajność operacyjną i pozwala oferować konkurencyjne ceny.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze NAN% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.07.2025 / 11:04
StoryEditor
Nowa metoda oszustwa na “sklep z tradycjami”. Klienci mogą stracić pieniądze
Oszuści znaleźli nowy sposób na wyłudzenia (fot. Unsplash)

Internetowi oszuści znaleźli nowy sposób na okradanie konsumentów. Tym razem oferują wyprzedaż w rzekomym sklepie, który kończy działalność po wielu latach. Większość z nich to zwykłe oszustwo.

Sprawę poruszył portal bankier.pl, który zwrócił uwagę, że na Facebooku coraz częściej pojawiają się posty, których twórcy piszą o likwidacji “sklepu z tradycjami”, który w zwią...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 88% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

20. lipiec 2025 21:59