17.05.2016 / 13:34
StoryEditor

Opłata audiowizualna nie ominie sieci handlowych

Sklepy też zapłacą opłatę audiowizualną? (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Wprowadzaną przez rząd PiS opłatę audiowizualną płacić będą musieli nie tylko zwykli Polacy, lecz również firmy. To efekt tego, że opłata doliczana będzie do rachunków za prąd, niezależnie od tego, czy podmiot, który ten rachunek opłaca, posiada odbiornik telewizyjny, czy też nie. Z daniny nie wywiną się więc sieci handlowe, ani nawet pojedyncze sklepy - zauważa Onet.pl.

Według wyliczeń portalu, sama sieć sklepów Biedronka w ciągu roku zapłacić będzie musiała 468 tys. zł za swoje 2600 sklepów. Dla porównania, największy operator stacji paliw, PK...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 75% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

Przegląd prasy
17.12.2025 / 16:59
StoryEditor
Program Współdziałania KAS z kolejnym uczestnikiem. H&M w elitarnej grupie podatników
Sklep sieci H&M (fot. Shutterstock)

Jedna z największych sieci odzieżowych działających w Polsce formalizuje nowy model relacji z administracją skarbową. Podpisana umowa potwierdza spełnienie restrykcyjnych wymogów i stawia spółkę w wąskim gronie największych podatników w kraju. Jakie znaczenie ma ten krok dla H&M i dla całego sektora handlu?

H&M podpisała umowę z Krajową Administracją Skarbową w ramach Programu Współdziałania, skierowanego do firm osiągających przychody powyżej 50 mln euro i odgrywających istotną ro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.12.2025 / 13:21
StoryEditor
Popularna sieć kawiarni na krawędzi. Napojowy gigant chce ją sprzedać, by ratować biznes
Kawiarnia Costa Coffee na lotnisku w Modlinie (fot. Materiały Prasowe)

Costa Coffee ma być sprzedana funduszowi inwestycyjnemu za grosze, bo w przeciwnym wypadku stanie się niewypłacalna - donosi Financial Times. Okazało się, że Coca-Cola nie jest w stanie poradzić sobie z budowaniem rentowności sieci kawiarni.

Amerykański gigant napojowy w 2018 roku ogłaszał wielką transakcję przejęcia Costa Coffee od koncernu Whitbread. Za 3,9 mld funtów kupił ok. 4 tys. restauracji w 30 krajach świa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 86% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19. grudzień 2025 10:21