18.10.2017 / 14:29
StoryEditor

Polacy zostawiają w sklepach coraz więcej pieniędzy

(fot. ŁR)
Najnowsze dane GUS pokazują, że Polacy zostawiają w sklepach coraz więcej pieniędzy. We wrześniu konsumenci zakupy o 8,6 proc. większe niż rok temu. W okresie styczeń-wrzesień br. sprzedaż detaliczna zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku o 7,2 proc. (wobec wzrostu o 5,3 proc. w 2016 r.).

We wrześniu br. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku o 7,5 proc. (wobec wzrostu o 6,9 proc. przed miesiącem oraz o 6,3 proc. we wrześniu 2016 r....

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

16.08.2025 / 10:05
StoryEditor
Platformy dostawcze wspierają rozwój biznesu. Badanie pokazuje realne efekty współpracy
Współpraca z platformami dostawczymi napędza rozwój polskich firm (fot. Shutterstock)

Małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce rozwijają się dynamicznie, ale mierzą się z coraz większą konkurencją i oczekiwaniami klientów. Najnowsze badanie pokazuje, że kluczowym elementem ich sukcesu może być współpraca z platformami dostawczymi. Jak wpływa ona na sprzedaż, widoczność w internecie i pozyskiwanie nowych klientów?

Według danych z badania przeprowadzonego na zlecenie Wolt, aż 59 proc. uczestników uważa, że usługi platform dostawczych są bardzo ważne lub ważne dla ich biznesu. 79 proc. anki...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.08.2025 / 11:33
StoryEditor
Polscy konsumenci pokochali technologie samoobsługowe i mobilne. Z jakich korzystają najchętniej podczas zakupów? [RAPORT]
Kasy samoobsługowe w sieci Amic (zdj. ilustracyjne, mat. prasowe)

Polscy konsumenci podczas zakupów najbardziej cenią sobie rozwiązania, które realnie ułatwiają im życie. Z najnowszego raportu "Adyen Index: Retail Report 2025" wynika, że aż 63 proc. Polaków korzysta z kas samoobsługowych, a ponad 33 proc. płaci za zakupy bezpośrednio na terminalu mobilnym, jeszcze stojąc w kolejce. Aplikacje marek, wykorzystywane do zbierania punktów lojalnościowych i szybszego checkoutu, wybiera ponad 37 proc. klientów.

Wygoda, szybkość i płynność procesu zakupowego

– Tak wysokie wskaźniki adopcji technologii samoobsługowych i mobilnych to jasny sygnał dla branży retail: dziś wygoda, szyb...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17. sierpień 2025 17:19